استانی 13:22 - 01 آبان 1393
مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده:
مشاور وزیرکشور در امور بانوان و خانواده گفت: مسئولیت‌پذیری آقایان در تأمین معاش خانواده کاهش یافته است.

مسئولیت‌پذیری آقایان در تأمین معاش خانواده کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فهیمه فرهمندپور در جلسه شورای اداری استان قزوین که ظهر امروز در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت زنان در همه خانواده‌ها و گروه‌های اجتماعی یکسان نیست و تفاوت‌های چشمگیری در موقعیت زنان و اهتمام به جایگاه آنان وجود دارد.

وی افزود: شاید به نظر برسد که اصلی‌ترین عامل و شاخص این تفاوت وضعیت امکانات و زیرساخت‌ها یا منابع مالی باشد اما تجربه ثابت کرده این گونه نیست بلکه آن‌چیزی که موجب ایجاد این تفاوت‌ها شده اختلاف در نگرش و دیدگاه‌های آقایان است.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده اضافه کرد: آمارها نشان می‌دهد ثروتمندترین زنان دنیا زنان عربستان صعودی هستند در حالی که کمترین حق را در مصرف ثروت خود دارند.

فرهمندپور ادامه داد: اگر موفق شویم وحدت نسبی در نوع نگاه جامعه به ویژه در توجه به مسائل زنان و خانواده ایجاد کنیم، حرکت مهمی انجام داده‌ایم و با توجه به اینکه مسائل زنان وابسته به مسائل جامعه است پس بسیار حائز اهمیت می‌باشد و باید توجه بیشتری به موضوعات مرتبط با زنان شود.

وی عنوان کرد: در برخی از موارد عملکرد نادرست زنان موجب این سوءتفاهم شده که مسائل زنان به عنوان مسائل رقیب مطرح شده است.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده تصریح کرد: باید دقت داشته باشیم که مسائل زنان مسائل زنانه نیست بلکه مسائلی است که مدیران ارشد جامعه باید نسبت به حل آن‌ها اقدام کنند.

فرهمندپور عنوان کرد: عمده مسائل زنان معلول‌هایی است که باید علت آن‌ها را در گروه‌های دیگر جامعه پیگیری کنیم زیرا حل بسیاری از آسیب‌هایی که متوجه زنان است در گرو توجه مردان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مسائل جدی حوزه زنان اشتغال آنان است، بیان کرد: نیاز رو به رشدی در زنان برای اشتغال وجود دارد و با در نظر گرفتن این‌که فرصت‌های شغلی محدودی در کشور وجود دارد، ساماندهی این مسئله موجب بروز نگرانی‌هایی شده است.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده افزود: تحقیقات نشان می‌دهد در جامعه کنونی نسبت به دهه‌های گذشته میزان مسئولیت‌پذیری آقایان در تأمین معاش خانواده به طور معنی‌داری کاهش یافته است بنابراین در کنار مسائل اقتصادی با یک عارضه فرهنگی نیز روبه‌رو هستیم.

فرهمندپور اضافه کرد: اگر بخواهیم در زنان پایبندی بیش از پیش در حوزه خانواده ایجاد کنیم باید به آسیب‌های فرهنگی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با بیان اینکه حضور آقایان در دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی کمتر از هشت درصد است، ادامه داد: در حالی که سعی داریم خانواده را با ارائه آموزش مهارت‌های زندگی تقویت کنیم اما یکی از دو رکن اساسی خانواده که مرد خانواده است، در آموزش‌های مهارت‌های زندگی حضور کم‌رنگی دارد.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده عنوان کرد: سن ازدواج در جامعه کنونی افزایش یافته و همواره از این موضوع ابراز نگرانی می‌کنیم در حالی که به ریشه این موضوع که بخشی از آن به حوزه مردان باز می‌گردد، بی‌توجه هستیم.

فرهمندپور با اشاره به برخی از عناوین اصلی حوزه زنان تصریح کرد: کاهش آمار ازدواج و افزایش نرخ طلاق، افزایش متوسط سن زن و شوهرهای در حال ازدواج، تحصیل و اشتغال دختران و زنان و اعتیاد زنان از جمله عناوین اصلی حوزه زنان است.

وی با اشاره به بهم خوردن تعادل جمعیتی در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: در این زمینه در سال‌های گذشته یک اتفاق مدیریت نشده رخ داد که به موجب آن مصوب شد ورود دختران به دانشگاه را از طریق اعمال کاهش سهمیه کم کنند که این بدترین روش ممکن برای برقراری تعادل جنسیتی در دانشگاه بود.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده اظهار کرد: بسیاری از دختران تمایل دارند وارد دانشگاه شوند زیرا هیچ راه دیگری برای ابراز وجود برای آنان فراهم نشده است البته برخی از دختران نیز با هدف‌گذاری مشخصی وارد دانشگاه می‌شوند بنابراین باید زمینه‌ای فراهم شود که فقط آن‌دسته از دخترانی که هدف‌گذاری مشخص دارند به دانشگاه ورود پیدا کنند.

فرهمندپور در پایان یادآور شد: هر اندازه بتوانیم موقعیت‌ها و فضاها را افزایش دهیم قطع‌به‌یقین ورود به دختران به دانشگاه‌ها وضعیت بهتری پیدا می‌کند.


5021576
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است