بین‌الملل 16:12 - 10 آبان 1393
لندن - ایرنا- دفتر امورخارجی و مشترک المنافع انگلیس در توصیه جدید مسافرتی اش به 225 کشور جهان که جمعه شب منتشر ساخت این واقعیت را آشکار می سازد که شهروندان این کشور در هر نقطه از جهان می توانند مورد هدف گروه های تروریستی قرار گیرند.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه انگلیس دربیانیه ای که بر روی تارنمای این وزارتخانه قرار داده از شهروندان این کشور خواسته است که با توجه 'به تهدیدات کلی ' امنیتی در سطح جهانی و احتمال هدف قرار گرفتن آنان توسط گروه های تروریستی، لازم است در سفرهای شان در کشورهای خارجی کاملا 'هوشیار ' باشند.



دفتر امور خارجی انگلیس احتمال افزایش خطر وقوع حملات تروریستی جهانی علیه منافع این کشور و شهروندان انگلیسی را مرتبط با درگیری ها در عراق و سوریه و دخالت های این کشور در این درگیری ها و مشارکتش در حملات هوایی علیه گروه داعش دانسته است.



به گزارش منابع محلی در روز شنبه، این تاکید دفتر امور خارجی انگلیس بر روی تهدیدات تروریستی و نیز این هشدار مسافرتی جدید، تنها نمی تواند ناشی از یک عامل واحد باشد.



این منابع از جمله شبکه اسکای نیوز و روزنامه دیلی تلگراف به اظهارات 'تزار می' وزیر کشورانگلیس در ماه اگوست گذشته اشاره می کنند که ضمن اشاره به تهدیدات احتمالی تروریستی علیه این کشور از سوی داعش، سطح تهدیدات ملی را با یک درجه افزایش، به سطح 'جدی ' رساند که معنایش این بود که احتمال وقوع اقدامات تروریستی در انگلیس خیلی محتمل است.



دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس بارها گفته است گروه های افراطی و تروریستی چون داعش و اعضای آنها بزرگترین تهدید علیه امنیت این کشور به شمار می آیند.



به نوشته دیلی تلگراف، افزایش سطح تهدیدات در انگلیس ناشی از این نگرانی است که شهروندان انگلیسی که به گروه های تروریستی چون داعش در سوریه و عراق پیوسته اند در صورت بازگشت به کشورشان می توانند، مبادرت به عملیات تروریستی کنند.



روزنامه دیلی تلگراف با اشاره به حضور بیش از 500 انگلیسی درمیان گروه های تروریستی و تکفیری در سوریه و عراق، افزود: در هفته های اخیر تعداد زیادی به ظن برنامه ریزی برای اقدامات تروریستی در انگلیس، دستگیر شده اند.



به نوشته این روزنامه، در آخرین مورد، روز چهارشنبه هفته گذشته یک مرد 21 ساله در شرق لندن به ظن همکاری و کمک به فرد دیگری برای اعزامش به خارج ( احتمالا سوریه ) دستگیر شد.



دیلی تلگراف افزود: اوایل ماه اکتبر گذشته نیز 4 شهروند انگلیسی که قسم وفاداری به داعش خورده بودند، به اتهام برنامه ریزی برای حمله به افسران و پاسگاه های پلیس در لندن دستگیر شدند.



این روزنامه همچنین با اشاره به حمله مسلحانه هفته گذشته به پارلمان کانادا در اوتاوا ، افزود: متعاقب این حمله و به دلیل ترس از حملات تروریستی مشابه ، نیروهای مسلح نظامی در مراکز گردشگری در نزدیکی دفتر نخست وزیر و پارلمان انگلیس در لندن مستقر شدند.



منابع محلی چون دیلی تلگراف به واقعیت اشاره می کنند که سیاست های مداخله جویانه انگلیس سبب شده است که نه تنها سایر کشورها، بلکه خاک این کشور نیز برای اتباعش کاملا امن نباشد.



دفتر امور خارجی انگلیس در هشدار مسافرتی اش، ضمن هشدار جدی به اتباع این کشور برای مسافرت به کشورهای عراق و سوریه از آنان همچنین خواسته است که در صورت سفر به ترکیه از نزدیک شدن به مرزهای سوریه خودداری کنند.



گروه تروریستی داعش که دست پرورده غرب و برخی از کشورهای همپیمان آمریکا در منطقه است به گفته دولتمردان غربی اکنون به خطری برای حامیانش تبدیل شده است.



آمریکا و برخی از همپیمانانش به بهانه مقابله با داعش به دنبال گسترش حضور نظامی خود در عراق و سوریه هستند و مدعی اند که هدف آنها مبارزه با تروریسم است.



اروپام ** 1** 1552**1010

انتهای پیام /*


5091701
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک رسانه رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب گزارش داد که ارتش آمریکا هزاران موشک را پس از حمله ایران به اسرائیل ارسال کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای در خصوص تحریم‌های جدید علیه کشورمان، به گستردگی مقیاس حمله ایران علیه اسرائیل اذعان کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه الجزایر تأکید کرد که زمان عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد فرا رسیده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده چین در سازمان ملل خواستار برقراری آتش‌بس در غزه و عدم حمله زمینی به شهر جنوبی رفح شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده روسیه در شورای امنیت از قطعنامه پیشنهادی برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل حمایت کرد و آن را حامی صلح دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی سیل شدید دوبی که حمل و نقل زمینی و هوایی را مختل کرد، مردم در تلاش برای از سر گرفتن زندگی عادی خود هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل سازمان ملل در سخنانی تاکید کرد که پایان دادن به خصومت‌ها در غزه، تنش‌های گسترده در «خاورمیانه» را خنثی خواهد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده فلسطین در جلسه شورای امنیت برای عضویت کامل آن در سازمان ملل گفت که کارشکنی در عضویت فلسطین، صلح منطقه را بر هم می‌زند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنرانی جدید خود خواستار ادامه حمایت از مردم غزه در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقامات از برگزاری یک نشست با حضور مشاور امنیت ملی کاخ سفید و سران صهیونیست در خصوص حمله به شهر رفح در جنوب غزه خبر دادند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است