اجتماعی 00:07 - 03 آبان 1393
یک روانشناس گفت: سیگار یکی از دسترس ترین عوامل اعتیاد در جوانان است و رابطه خوب والدین با فرزندانشان باعث جلوگیری از این پدیده می شود.

 ربابه تبریزی روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب افزود:سیگار یکی از در دسترس ترین عوامل اعتیاد در جوانان است و ممکن است این فعالیت از محیط نوجوان یادگیری و با گروه هم سن وی الگوسازی شده باشد.

 

وی در ادامه گفت: گاهی نوجوان  در اثر یک بار مصرف سیگار تجربه ای کسب کرده که باعث آرامش روحی نسبی آن فرد می شود و تکرار این عمل اعتیاد وی را در پی دارد به عنوان مثال نوجوانی که در حین تحصیل یا محیط پر از تشویق خانوادگی روش های حل مسئله را یاد نگرفته و نتواند آنها را حل کند با مصرف سیگار از استرس خود می کاهد.

 

تبریزی افزود: در بسیاری از موارد هم خصلت نوجویی باعث گرایش نوجوان به سیگار و موارد دیگر می شود.

 

وی در تعریف نوجویی اظهار داشت: خصلت نوجویی یعنی وی قصد دارد چیزهای جدید را امتحان کند بنابراین با رفتن به سمت سیگار یک تجربه متفاوت را کسب می کند.

 

وی خاطر نشان کرد: رابطه خوب والدین با نوجوان و دخالت به موقع روان درمانی جهت جلوگیری از این آسیب اجتماعی موثر است که نوجوان تفهیم شود آرامش با ورزش و کتاب خواندن و فعالیت های مثبت و سالم دیگری امکان پذیر است.

 

انتهای پیام/ 


5029152
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس فتا فراجا گفت: بیش از ۳۰۰ فقره تارنمای فعال در زمینه تبلیغ فروش سوالات آزمون سراسری شناسایی شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل بنیاد برکت گفت: ۳۵ هزار بسته معیشتی به کمک گروه‌های جهادی، بخشداران و دهیاران در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توزیع شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا از کشف بیش از ۲۲ تن کود شیمیایی ساخت رژیم صهیونیستی از یک تریلر در مرز بازرگان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده مرزبانی فراجا گفت: اجرای گشت‌های همزمان در دریا، تبادل اطلاعات و تجربیات، مقابله با قاچاق و تردد‌های غیرمجاز به صورت ویژه در دستورکار قرار گیرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تقویت زیرساخت خودرویی و استفاده از ظرفیت‌های پهپادی را دستور کار داریم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: درجشنواره شهر رمضان مشاهده کردیم که خلاقیت، نوآوری و تنوع بسیار بالایی وجود داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دومین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو ملقب به «تتلو» به ریاست قاضی افشاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دومین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو ملقب به «تتلو» به ریاست قاضی افشاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: کم‌کاری یا اهمال احتمالی دستگاه‌ها و سازمان‌ها در هر حوزه‌ای دلیلی بر ترک فعل سایر دستگاه‌ها نمی‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای اسلامی شهر تهران از نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها انتقاد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است