استانی 22:34 - 09 اسفند 1393
استاندار مازندران:
استاندار مازندران گفت: زمینه کاهش بیکاری فارغ‌التحصیلان در مازندران فراهم می‌شود.

زمینه کاهش بیکاری فارغ‌التحصیلان در مازندران فراهم می‌شود/واحدهای تولیدی لبنیات با کمبود شیر مواجه‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ربیع فلاح جلودار امشب در مراسم تجلیل از اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران در سالن هلال احمر ساری اظهار کرد: با وجود نیروی انسانی مناسب در حوزه کشاورزی مازندران نباید شاهد چالش در بخش کشاورزی باشد.

وی تصریح کرد: مازندران ظرفیت بالای نیروی انسانی در حوزه کشاورزی دارد، ولی در حال حاضر داشته‌های ما به دلیل بیکار بودن مهندسان این بخش به‌عنوان تهدید برای استان محسوب می‌شود.

استاندار مازندران بیان داشت: باید زمینه ایجاد شود که اشتغال این بخش به خوبی فراهم شود،برنامه‌ریزی باید به سمتی برود که مهندس کشاورزی بیکار در استان نباشد.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی نباید به صورت دولتی اداره شود، ادامه داد: حضور مردم و بخش خصوصی در حوزه کشاورزی باید فعالانه‌تر شود.

فلاح با اعلام اینکه برنامه‌ریزی برای استفاده مناسب از ظرفیت مهندسان کشاورزی در دستور کار قرار گیرد، افزود: از داشته‌های موجود برای افزایش بهره‌وری در تولید محصولات کشاورزی استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: باید همه مواردی که  از سازمان جهاد کشاورزی که امکان واگذاری به بخش خصوصی وجود دارد،در برنامه کاری قرار گیرد.

استاندار مازندران بیان کرد: مهم‌ترین مشکل ما در حوزه کشاورزی میزان بهره‌وری است که با توجه به بالابودن هزینه تولید باید در این زمینه اقدام اساسی صورت گیرد.

فلاح بیان داشت: باید از ظرفیت شرکت‌های کشاورزی برای افزایش بهره‌وری در زمینه تولید به‌کارگیری کرد و این موضوع از سال 94 در دستور کار قرار می‌گیرد.

استاندار مازندران تاکید کرد: برای توسعه بخش کشاورزی و افزایش بهره‌وری تسهیلات مناسب باید در اختیار فعالان این بخش قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه مازندران استعداد مناسبی در زمینه شیلات دارد، بیان داشت: در سال‌های گذشته سالانه بیش از 300 تن خاویار در مازندران تولید می‌شد ولی میزان خاویار تولید در مازندران صفر رسید.

فلاح با بیان اینکه دستگاه‌های اداری در برخی مواقع مانع تولید می‌شوند، تصریح کرد: زمینه کاهش بروکراسی اداری در توسعه بخش کشاورزی و حضور فعالان بخش خصوصی در این بخش باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه بیش از 200 هزار هکتار اراضی شیبدار در استان وجود دارد، افزود: برنامه‌ریزی برای واگذاری اراضی شیب‌دار به مهندسان بخش کشاورزی در دستور کار قرار گیرد و قانون نیز در این زمینه برنامه مدون دارد.

استاندار مازندران با اعلام اینکه زیرساخت تولید لبنیات در مازندران وجود دارد، گفت: واحدهای تولیدی لبنیات در استان با کمبود شیر مواجه هستند که نیاز است تلاش بیشتری در برنامه کاری قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه روسیه در حال حاضر مشتری پر‌وپاقرص تولیدات مازندران است، گفت: برنامه‌ریزی برای توسعه صادرات محصولات مازندران به روسیه در دستور کار قرار گرفت.

فلاح با بیان اینکه مازندران در بخش کشاورزی امکان رفع نیازمندی‌های کشور  را دارد، خاطرنشان کرد: با تقویت بخش خصوصی رفع مشکلات جوانان جویای کار در برنامه قرار می‌گیرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه در سال 94 برای اشتغال فارغ‌التحصیلان مهندسی برنامه مدونی در دستور کار ما قرار دارد، گفت: تلاش داریم با استفاده از توانمندی‌های موجود در استان نسبت به افزایش بهره‌وری در حوزه کشاورزی اقدام شود.


5944900
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است