بین‌الملل 16:31 - 04 تیر 1401
طبق گزارش یک رسانه غربی، «معمار تحریم‌های ایالات متحده علیه روسیه» از منصب خود کنار رفت و در بخش خصوصی مشغول به کار شد.

معمار تحریم‌های آمریکا علیه روسیه از دولت بایدن کنار رفت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا اذعان کرده‌ که «تحریم‌های ضد روسیه، به آمریکا آسیب زده است»، رویترز از کنار رفتن یک فرد کلیدی واشنگتن در زمینه اعمال تحریم‌ها علیه مسکو خبر داد.

خبرگزاری رویترز روز شنبه (امروز) گزارشی با این عنوان منتشر کرد: «با طولانی شدن جنگ اوکراین، (دالیپ) سینگ معمار تحریم‌های آمریکا علیه روسیه منصب خود را ترک می‌کند».

در گزارش این رسانه غربی آمده است که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در سفر هفته آینده خود به آلمان یک عضو و استراتژیست جدید را با خود همراه خواهد داشت که مسئولیت او هماهنگ کردن تحریم‌ها علیه روسیه است.

دالیپ سینگ که از او به عنوان «معمار تحریم‌های ایالات متحده علیهر وسیه» یاد شده است، جای خود را به «مایک پایل» داد. پایل سابقه کار در شرکت خدمات مالی «بلک راک» را دارد.

بنا بر روایت رویترز، دالیپ سینگ نقشی حساس در کاخ سفید در زمینه هماهنگی تحریم‌های کشورهای غرب علیه روسیه به دلیل حمله به اوکراین ایفا کرد.

این خبرگزاری انگلیسی خبر داد، دالیپ سینگ اخیرا کار خود را به عنوان اقتصاددان ارشد جهانی و رئیس تحقیقات اقتصاد کلان شرکت خدمات مالی «پی‌جی‌آی‌ام» آغاز کرد؛ شرکتی که طبق گزارش رویترز 890 میلیارد دلار دارایی دارد.

طبق این گزارش، دالیپ سینگ معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید بود و یک منبع مطلع در ماه آوریل خبر داده بود که او به دلیل «مشکلات خانوادگی» کار در کاخ سفید را ترک کرد.

رویترز خبر داد، وظیفه و مسئولیت دالیپ سینگ، هدایت کار چند نهاد دولت فدرال آمریکا که شدیدترین مجموعه تحریم‌ها در تاریخ را علیه روسیه ایجاد کردند و همچنین کمک به هماهنگی مشارکت رئیس‌جمهور در کنفرانس‌های بین‌المللی بود.



دالیپ سینگ(نفر اول سمت چپ تصویر)

 

این خبرگزاری غربی افزود: «خروج (دالیپ سینگ از دولت آمریکا) در لحظه کلیدی برای تحریم‌ها صورت می‌گیرد چرا که مقام‌های (دولت بایدن) نگران هستند تلاش‌ها برای قطع نفت و گاز روسیه از بازارهای بین‌المللی نتیجه معکوس داشته باشد و اقتصادهای غربی را به سمت رکود سوق دهد».

مایک پایل که جایگزین دالیپ سینگ شده است، سابقه کار کردن برای «مریک گارلند» دادستان کل و وزیر دادگستری فعلی آمریکا را دارد. مشاور ویژه رئیس‌جمهور در زمینه سیاستگذاری اقتصادی در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما و کار در پُست‌های مختلف وزارت خزانه‌داری از جمله دیگر فعالیت‌های او است.

کنار رفتن معمار تحریم‌های آمریکا علیه روسیه در حالی انجام شده که پیشتر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اذعان کرده بود که تحریم‌های جهانی به رهبری واشنگتن علیه روسیه، به کشورش آسیب زده است.

بایدن در سخنرانی ویژه‌ای که درباره افزایش بی‌سابقه قیمت بنزین در آمریکا انجام شد، ادعا کرد که واشنگتن و اروپا از تأثیر تحریم‌های ضد روسیه بر بازار انرژی آگاه بودند.

وی افزود: «روسیه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت در جهان است. ما واردات نفت به ایالات متحده را قطع کردیم و شرکای ما در اروپا نیز همین کار را کردند، اما می‌دانستیم که با افزایش قیمت بنزین مواجه خواهیم شد» (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م


11604558
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقاومت اسلامی لبنان پنجشنبه شب اعلام کرد که مواضع نظامیان صهیونیست را در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» قضات دیوان بین المللی دادگستری امروز به اتفاق آرا، به رژیم صهیونیستی دستور دادند تا تمامی اقدامات لازم را برای تضمین ورود بدون تاخیر مواد غذایی به غزه انجام دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت دفاع چین برگزاری رزمایش مشترک دریایی با ایران و روسیه را از حیث امنیتی مهم دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های صهیونیستی از شنیده شدن صدای انفجاری مهیب در بندر حیفا خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنا به اعلام منابع محلی، یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه سقوط کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد که ترس از خشونت داخلی، میل شهروندان آمریکا را به زندگی در کشور دیگری افزایش داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کمیته تحقیقات فدرال روسیه از دستیابی به شواهدی از نقش داشتن اوکراین در حمله مرگبار اخیر در مسکو خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه مصر در دیدار با وزیر مشاور انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا از لندن خواست تا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون سوریه از حملات موشکی رژیم صهیونیستی به اطراف شهر دمشق پایتخت این کشور خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است