اجتماعی 07:55 - 03 مرداد 1393
شنبه شب گذشته مهمانان یک مراسم افطاری در حال خروج از رستورانی در بولوار شهید فرامرز عباسی مشهد بودند که...

پایان خونین یک افطاری در مشهد

 

به گزارش سرویس حوادث جام نیوز به نقل از خراسان، شنبه شب گذشته مهمانان یک مراسم افطاری در حال خروج از رستورانی در بولوار شهید فرامرز عباسی مشهد بودند که ناگهان بین ۲ نفر به خاطر اختلافات قبلی مشاجره لفظی رخ داد.

 

با بالا گرفتن این مشاجره، چند نفر از بزرگ ترها به عنوان میانجی وارد موضوع شدند و بدین ترتیب درگیری لفظی پایان یافت، اما در همین هنگام ناگهان افراد دیگری با سلاح شکاری اقدام به شلیک گلوله به سمت مهمانان مجلس کردند که در این حادثه خونین ۵ تن مجروح شدند و مهاجمان مسلح نیز از محل گریختند.

 

«قاضی غلامعلی صادقی» روز گذشته، با تاکید بر این که نزاع مذکور به خاطر اختلافات مالی رخ داده است، گفت: به دنبال وقوع حادثه تاسف باری که به خاطر عصبانیت آنی برخی از افراد یک فامیل و در ملاءعام رخ داد، بلافاصله بازپرس ویژه ای برای پی گیری و رسیدگی به این پرونده تعیین شد و از همان لحظات اولیه با صدور دستوراتی ویژه، شناسایی و دستگیری عاملان تیراندازی با سلاح شکاری، در دستور کار نیروهای انتظامی قرار گرفت.

 

این مقام ارشد قضایی افزود: متاسفانه در این حادثه چند نفر از مهمانان و وابستگان افرادی که به خاطر اختلاف مالی اقدام به تیراندازی کرده بودند مجروح شدند در حالی که با اندکی خودداری و صبر می توانستند موضوع را به صورت مسالمت آمیز حل کنند. «قاضی صادقی» به شناسایی ضاربان در همان مراحل اولیه تحقیقات قضایی اشاره کرد و گفت: به دلیل نسبت های فامیلی مهمانان و مهاجمان، این افراد بلافاصله شناسایی شدند و از سوی پلیس و دستگاه قضایی تحت تعقیب قرار گرفتند.

 

وی اضافه کرد: بررسی های قضایی در این پرونده بیانگر آن است که متهمان تحت تعقیب و مهاجمان، سابقه ارتکاب جرایم خشن را ندارند و با یک لحظه عصبانیت دست به سلاح شکاری برده اند که اگر این سلاح نیز در دسترس آنها نبود، هیچ گاه این حادثه در ملاء عام اتفاق نمی افتاد و یک اختلاف مالی به پرونده ای پیچیده تبدیل نمی شد. دادستان مشهد همچنین با تاکید بر قاطعیت و برخورد جدی دستگاه قضایی با عوامل و افرادی که باعث ایجاد احساس ناامنی در شهروندان شوند، تصریح کرد: دستگاه قضایی هیچ گاه در برخورد با عاملان ناامنی در شهر اغماضی نخواهد داشت و مدعی العموم از حق شهروندان برای رفاه و آسایش آن ها نمی گذرد.

 

«قاضی غلامعلی صادقی» در ادامه این گفت وگو به رسیدگی این گونه پرونده ها در شعبه های ویژه بازپرسی اشاره کرد و گفت: دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در برخورد با اوباش و مخلان امنیت عمومی جدی است و به هیچ کس اجازه عرض اندام و گردنکشی نخواهد داد، چرا که دستگاه قضایی ملجاء و پناهگاه مردم است. وی همچنین خاطرنشان کرد: پرونده هایی که مجرمان آن ها در ملاءعام اقدام به ارتکاب جرایم خشن می کنند به طور ویژه و خارج از نوبت رسیدگی می شود و تحقیقات در این گونه پرونده ها نیز با سرعت و دقت انجام خواهد شد.

 

«قاضی صادقی» در عین حال به شهروندان نیز توصیه کرد: ابزار و لوازم خطرآفرین مانند سلاح های سرد و یا سلاح شکاری را هیچ وقت با خودشان حمل نکنند چرا که در یک لحظه حادثه ای رخ می دهد که جبران ناپذیر خواهد بود و یا موضوعی ساده که به راحتی قابل حل است به ماجرایی پیچیده و گاهی جنایی تبدیل می شود و مشکلات خاصی را در پی دارد. وی با اشاره به این که مشکلات فقط با توسل به قانون قابل حل است، افزود: در این پرونده تیراندازی، اگر طرفین کمی صبر و حوصله به خرج می دادند و اختلاف موجود را به صورت قانونی پی گیری می کردند این حادثه تلخ رخ نمی داد. دادستان مشهد همچنین توصیه کرد:  افراد برای حل اختلافات خود، از اقدامات خودسرانه بپرهیزند و حل مشکل را به قانون واگذار کنند چرا که هر مشکل و اختلافی با اقدام خودسرانه و خلاف قانون پیچیده تر می شود و در برخی مواقع نیز جبران آن امکان پذیر نیست.

 

2005


4319686
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور گفت: افزایش چند برابری جریمه (تخلفات رانندگی) برای جلوگیری از رفتار پرریسک کسانی است که می‌خواهند با رانندگی پرخطر جان دیگران را به خطر بیاندازند چرا که افزایش جریمه برای کسانی که در مسیر قانون حرکت می‌کنند مسئله خاصی نیست
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح گفت: افزایش جریمه‌ها بسیار کار درستی است، اما افزایش جریمه به تنهایی عامل بازدارنده نیست بلکه ایجاد فرهنگ بازدارنده نقش مهم‌تری دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران از حریق در کارگاه تولید سپر خودرو خبرداد و گفت: در این حادثه مورد مصدومیت و تلفات جانی نداشتیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: شاهد اثرات مثبت ایجاد پست‌های خدمات بشر دوستانه سازمان جوانان در کاهش تصادفات نوروزی هستیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری عامل ربایش یک دختر حدودا ۲۰ ساله در شمال شهر تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» در طرح خدمات نوروزی هلال احمر قریب به ۴ میلیون و ۲۶۹ هزار و ۱۸۸ نفر خدمات امدادی ارائه شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین رییس پلیس راه راهور فراجا گفت: با توجه به حجم سنگین ترافیک محور چالوس و آزادراه تهران شمال از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه تردد همه وسایل نقلیه از پل زنگوله به سمت تهران یک طرفه خواهد شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با فرارسیدن شب‌های قدر پویش فرهنگی بهار قرآن، بهار ایران در فضای تبلیغات شهری پایتخت اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون عملیات ترافیک پلیس راهور آخرین وضعیت راه‌های کشور را تشریح کرد و گفت: هنوز ۹۸۰ هزار خودرویی که از تهران خارج شده‌اند بازنگشته‌اند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی ستاد نوروزی هلال احمر ضمن تشریح خدمات هلال احمر در نوروز ۱۴۰۳ اعلام کرد که بیشترین عملیات‌های کوهستان در استان‌های فارس، مازندران و ایلام به وقوع پیوسته است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است