استانی 15:13 - 18 مرداد 1399

پخت و توزیع بیش از ۳۰۰ هزار وعده غذای نذری در گیلان

حجت الاسلام سعید مهدوی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته استان گیلان در زمینه احیای سنت حسنه اطعام غدیریه پیشتاز بوده است، اظهار کرد: امسال نیز با توجه به بررسی‌های انجام شده از مناطق مختلف استان شاهد مشارکت پرشور گیلانیان در اجرای این سنت حسنه هستیم.

وی با بیان اینکه در روایات بسیاری بر انجام اطعام در روز غدیر تأکید شده است، گفت: امسال بخش قابل توجهی از اطعام غدیریه به صورت خانگی انجام شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه از شب گذشته تا ظهر امروز بیش از ۳۰۰ هزار وعده غذای گرم پخت و توزیع شده است، گفت: در مقایسه با سال گذشته و با فرهنگ سازی شاهد مشارکت، پخت و توزیع بیشتر غذای در این روز مبارک بوده‌ایم.

وی ادامه با بیان اینکه این میزان غذای توزیع شده توسط تشکل‌های مساجد و هیئت‌های مذهبی انجام شده و جدای از پخت خانگی در استان گیلان بوده است، تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت پذیرایی از شهروندان غذاها به صورت کاملاً بهداشتی و به صورت بیرون بر بوده است.

حجت الاسلام مهدوی تأکید کرد: تمام دستور العمل های بهداشتی در هنگام تهیه و توزیع غذا رعایت شده و غذاها در بسته بندی‌های بهداشتی توزیع شده است.


10657564
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است