اجتماعی 03:50 - 25 شهریور 1398
در گفت‌وگو با ایسنا اعلام شد
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در نظر دارد با مشارکت تولیدکنندگان داخلی نسبت به  نوسازی ۱۳هزار دستگاه ون‌ فرسوده موجود در سامانه تاکسیرانی شهری کشور اقدام  کند.

لزوم نوسازی ۱۳ هزار ون فرسوده/ تولیدکنندگان داخلی تا ۱۵ مهر اعلام آمادگی کنند

مرتضی ضامنی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در سال ۱۳۸۵  خودروی ون وارد سامانه حمل و نقلی کشور شد و در حال حاضر ۱۳ هزار ون در سطح کشور وجود دارد گفت: مد حمل و نقل ون در کلانشهر تهران بسیار مناسب است به طوری که علاوه بر مقرون به صرفه بودن، در هر سفر تعداد مسافر بیشتری را جابه جا می کند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه تمامی ون‌های موجود کشور فرسوده هستند و بایستی از ناوگان حمل‌ونقلی کشور خارج شوند،اظهار کرد: براساس تجربه‌های موجود نمی توان این مد ارزشمند  حل‌ونقلی را از دست داد به همین منظور بایستی این ناوگان نوسازی شود.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور اضافه کرد: مشکلی که در این راستا وجود دارد این است که در حال حاضر تولیدکننده ون در کشور نداریم. یک برهه‌ای شرکت‌های خودروسازی سایپا و ایران خودرو نسبت به تولید خودرو ون اقدام کردند ولی در حال حاضر این خودرو تولید نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال رونق تولید و حمایت از تولیدکنندگان داخلی هستیم، اظهارکرد: اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در نظر دارد با مشارکت تولیدکنندگان داخلی نسبت به نوسازی ۱۳ هزار دستگاه ون‌ فرسوده موجود در سامانه تاکسیرانی شهری کشور اقدام  کند. مشخصات ون‌های مورد نظر باید مطابق با مصوبه شورای عالی ترافیک کشور (مصوبه جلسه ۱۱۴ و اصلاحیه مصوبه ۱۱۶) بوده و همچنین جهت استفاده از یارانه مندرج در ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید به صورت پایه گاز سوز عرضه شود. 

ضامنی در پایان گفت: شرکت‌های خودروسازی که توانایی تولید ناوگان مورد نظر را دارند می‌توانند تا تاریخ ۱۵ مهر ۹۸ اعلام آمادگی کنند و نسبت به ارسال مشخصات فنی خودروهای ون به همراه برنامه زمان بندی تحویل و قیمت پایه اتحادیه اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام


10238589
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور فراجا از چندبرابر شدن نرخ جریمه در تخلفات حادثه‌ساز خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: معابر و بزرگراه‌های پایتخت همچنان خلوت است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام موحدی گفت: با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی بودیم. همچنین با توجه به قانون شفافیت مالی تا حدودی از اسراف و تبذیر جلوگیری شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون خدمات شهری و محیط زیست شهری منطقه یک گفت: تونل نوری در پیاده راه باغ فردوس به عنوان یکی از نقاط پر تردد گردشگری منطقه یک با هدف زیباسازی محیطی و بصری، اجرا و نصب شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: دستگاه قضائی مقابل زمین خواری ۳۰۰۰ میلیارد تومانی در گیلان ایستاد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین رییس پلیس راه راهور فراجا از جان باختن ۵۸۵ نفر در سفر‌های نوروزی خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس کل دادگستری استان تهران بر ضرورت هم‌افزایی تمامی قوا و دستگاه‌ها در جهت تحقق راهبرد «جهش تولید با مشارکت مردم» تاکید کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران از افتتاح خانه روزنامه‌نگاران در سال جدید خبر داد و گفت: این خانه در محل خانه نراقی واقع در چهار راه طالقانی خواهد بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جشنواره بزرگ
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار تهران گفت: در ماه‌های اولیه سال جاری برنامه‌ریزی جدی صورت گرفته است که پدیده زباله‌گردی و کودکان کار ساماندهی شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است