اجتماعی 21:24 - 03 اردیبهشت 1396
اختلاف ۲ میلیاردی ۲شریک تا جایی پیش رفت که یکی از آنها با اجیر کردن ۴ نفر، نقشه گروگانگیری کشید. آدم ربایان اجیر شده اما اشتباهی پسر طعمه خود را ربودند و خیلی اتفاقی گیر افتادند.

چند روز پیش پسرجوانی سوار بر خودروی پرشیای پدرش در راه بازگشت به خانه‌شان در شمال پایتخت بود که در مقابل پارکینگ خانه گرفتار حادثه‌ای عجیب شد.پسر جوان منتظر باز شدن در پارکینگ بود که ناگهان مردی قوی‌هیکل به شیشه ماشین کوبید. او سپس با تهدید سوار ماشین شد و پسرجوان را تهدید کرد که اگر سکوت نکند وی را به قتل می‌رساند. همزمان 3نفر دیگر هم سوار ماشین شدند و با تهدید از راننده پرشیا خواستند حرکت کند. پسرجوان درحالی‌که وحشت کرده بود و نمی‌دانست ماجرا از چه قرار است، شروع به حرکت کرد.

  • 2ساعت بعد

پسرجوان به همراه پدرش مقابل افسر پلیس نشسته بود تا از ماجرای عجیبی بگوید که برایش رخ داده بود. او گفت: مردان ناشناس با تهدید مرا به سمت خیابانی در شمال پایتخت در نزدیکی پارک جمشیدیه بردند. در بین راه یکی از آنها که در صندلی جلو نشسته بود، به دوستانش گفت: «رئیس گفته بود که طرف مرد میانسال است اما اینکه خیلی جوان‌تر از این حرفهاست».

همدستش که در صندلی عقب نشسته بود، گفت: «فکر کنم طرف را اشتباه ربوده‌ایم.» اما دیگری گفت: «مشخصات خودرو و رنگ آن درست است.»‌

همان لحظه بود که یکی از آنها با شخصی که او را رئیس صدا می‌زدند، تماس گرفت و وقتی مشخصات مرا به او توضیح داد، به سرعت گوشی را قطع کرد و گفت این بچه را رها کنید، اشتباهی وی را گروگان گرفته‌ایم.

پسرجوان ادامه داد: آنها پس از 2ساعت سرگردانی در خیابان، از ماشینم پیاده شدند و رهایم کردند. من هم به خانه برگشتم و ماجرا را برای پدرم شرح دادم و او گفت که احتمالا آدم‌ربایان قصد ربودن وی را داشته‌اند اما چون ماشین پدرم در اختیار من بودند، اشتباهی مرا ربوده‌اند و بعد تصمیم به شکایت گرفتیم.

  • دیدار اتفاقی در کلانتری

پس از اظهارات پسر جوان، وی به ترسیم چهره 4گروگانگیر پرداخت: ضمن اینکه کارآگاهان به تحقیق از پدر این پسر پرداختند تا چنانچه با کسی اختلاف دارد، بازگو کند. او مدعی شد که به‌تازگی با چند نفر از شرکای کاری‌اش دچار اختلاف شده اما بعید می‌داند که آنها نقشه گروگانگیری کشیده باشند. درحالی‌که تحقیقات در این خصوص ادامه داشت، روز بعد پدر و پسر برای پیگیری پرونده راهی کلانتری تجریش شدند که ناگهان پسرجوان، 2نفر از آدم‌ربایان را به‌صورت اتفاقی در کلانتری دید.

او به سرعت موضوع را به مأموران اطلاع داد و همان موقع آن 2نفر دستگیر شدند. آنها مدعی بودند که برای پیگیری چک 2میلیارد تومانی به کلانتری آمده‌اند تا مراحل قانونی برای گرفتن حکم جلب صاحب چک را انجام دهند. پس از بررسی‌ها مشخص شد که صاحب چک کسی جز پدر پسرجوان نیست. مأموران در ادامه 2آدم‌ربای دیگر را که مقابل کلانتری منتظر دوستانشان بودند، دستگیر کردند که در تحقیق از آنها حقیقت ماجرا آشکار شد.

در حقیقت 4آدم‌ربا برای شخصی به نام ابراهیم کار می‌کردند. این مرد مدتی قبل از شریک‌کاری‌اش (پدرگروگان) یک چک 2میلیاردی گرفته بود اما گویا چک سر موعد وصول نشده بود. به این ترتیب 4نفر از نوچه‌های ابراهیم با دستور وی نقشه گروگانگیری کشیدند تا با ربودن صاحب چک وی را به اسارتگاه کشانده و هر طور شده طلب خود رابگیرند اما گویا آن روز خودروی صاحب چک در اختیار پسرش بوده و آنها به اشتباه پسر وی را گروگان گرفته و بعد رهایش کردند.

در ادامه تحقیقات مشخص شد که نوچه‌های ابراهیم که از او دستمزد میلیونی گرفته بودند، روز دستگیری، برای شکایت از صاحب چک و انجام کارهای قانونی برای گرفتن حکم جلب وی راهی کلانتری شده بودند که به‌صورت اتفاقی گروگان آنها را دید و باعث دستگیری‌شان شد.به گزارش همشهری، هم‌اکنون دستور بازداشت هر 4گروگانگیر از سوی قاضی مرشدلو بازپرس شعبه هفتم دادسرای جنایی تهران صادر شده و تحقیقات در این پرونده همچنان ادامه دارد.


9037485
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شفیقی از به تعویق افتادن آزمون استخدامی طرح «شهید زین الدین» خبر داد و گفت: زمان آزمون به ۱۱ خرداد ماه موکول شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به بیش از ۳ هزار متأثر از سیل و آبگرفتگی خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جوهری از برگزاری دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران به صورت تمام الکترونیک خبر داد و گفت: آموزش‌های لازم به مردم و عوامل اجرایی ارائه خواهد شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون بازنشستگی کشوری گفت: حقوق فروردین ماه بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق طبق مصوبه هیات دولت همراه با ۲۰ درصد افزایش، پرداخت می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۳ تهران از آغاز نصب تله‌های فرمونی در راستای مدیریت آفت پوستخوار درختان کاج در بوستان جنگلی سرخه حصار خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر، گفت: جمهوری اسلامی ایران تجاوز به منافع و امنیت خود را بر نمی‌تابد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر، گفت: جمهوری اسلامی ایران تجاوز به منافع و امنیت خود را بر نمی‌تابد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نخستین جلسه شورای معاونین فنی و عمرانی مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳، با محوریت ارائه گزارش عملکرد پل‌های عابر مکانیزه سراسر تهران برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: نرخ کرایه تاکسی‌ها تا پیش از آغاز اردیبهشت ماه و اعلام رسمی سازمان تاکسیرانی، تغییر نمی‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: نرخ کرایه تاکسی‌ها تا پیش از آغاز اردیبهشت ماه و اعلام رسمی سازمان تاکسیرانی، تغییر نمی‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است