فرهنگی‌هنری 21:43 - 02 آذر 1393
پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز نوشت: هنر یکی از بارزترین جلوه های اسرار آمیز فرهنگ و تمدن انسانی است که همواره بر حیات انسانی سایه افکنده است.

در ادامه این مطلب به نقل از روزنامه همشهری آمده است: هر کجا کاوش های باستان شناسی، نشانی از تمدن و فرهنگ بشری و تجلی آن کشف می کند و در هر سرزمینی که تمدنی به عرصه ظهور می رسد، آثار و مظاهر گوناگون هنری، اعجاب پژوهشگران تاریخ تمدن و هنر را برانگیخته است و رموز ناپیدای آن، حکیمان را به اندیشه و تأمل فرو برده است. در واقع می توان گفت که هنر از اسرار آفرینش و حیات فرهنگی انسان است که اندیشمندان علوم انسانی را به پژوهش بیشتر فرا می خواند.



این مطلب با عنوان 'شتاب رشد هنر در استان آورده است:



سرپرست حوزه هنری استان در این باره گفت: هنر کشورمان همواره در حوزه هایی مانند معماری زبانزد بوده و این موضوع جز با همت مستمر و تلاش خستگی‌ناپذیر پیشینیان و پیشکسوتان این عرصه فراهم نشده است. «محمدصادق کوچک‌زاده» در مورد وضعیت هنر در استان افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر با وجود دانشگاه‌ها و مراکز آموزش هنر در استان هنرمندان خلاق و مستعد زیادی کشف و معرفی شده‌اند. وی ابراز امیدواری کرد که با حضور این قشر پویا، رشد هنری استان، شتاب بیشتری بگیرد و بیش از پیش شاهد درخشش هنرمندان یزدی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی باشیم.



ثبت نام 2 هزار هنرمند یزدی در بانک اطلاعات استان



این مسئول از راه‌اندازی بانک اطلاعات هنرمندان استان در سال‌های اخیر خبر داد و گفت: در حال حاضر نام 2 هزار نفر از هنرمندان رشته‌های مختلف در این سامانه ثبت شده است.



وی به هنرمندان متعددی که در رشته‏‏های هنری در استان مشغول به تحصیل هستند، اشاره کرد و گفت: تعداد دانش‌آموختگان هنر در استان کم نیستند، اما در این میان کسانی هستند که هنوز شناخته نشده‏اند و در گمنامی به خلق اثر می‌پردازند و آثارشان را کسی نمی‌بیند. کوچک زاده ادامه داد: استان ظرفیت‏های نهفته بسیار خوبی در همه حوزه‌های هنری دارد که می توان با برنامه‌ریزی، آموزش، مدیریت و تأمین اعتبارات لازم، این توانایی های بالقوه را شکوفا و هدایت کرد تا در عرصه هنر کشور نیز مؤثر و جریان‌ساز شوند.



راهکار تعالی هنر در استان



سرپرست حوزه هنری استان یکی از مهم ترین عوامل رشد هنرمندان و تعالی هنر را بحث آموزش و بهره‏مندی از دانش و تجربه صاحب‌نظران، کارشناسان و پیشکسوتان این عرصه دانست.



وی در این باره افزود: این مهم با برگزاری مستمر دوره‏های آموزشی، کارگاه‏های تخصصی، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری و نیز ایجاد شرایط مناسب تولید و عرضه آثار فاخر هنری محقق خواهد شد.



وی به دست نیافتن هنرمندان استان به موفقیت چشمگیر در برخی از رشته‌های هنری همچون فیلم، نمایش، شعر و داستان اشاره کرد و گفت: هنرمندان استان در این هنرها هنوز جای کار دارند و باید به همه رشته‌های هنری در حد متعارف و متعادل پرداخته شود.



ظرفیت های بالای موسیقی استان



این مسئول گفت: در عرصه هنرهای تجسمی نیز کارهای زیادی روی زمین مانده است، در حالی که هنرهای تجسمی با توجه به گستردگی آن شامل نقاشی، عکاسی، خوشنویسی، گرافیک، تذهیب و نگارگری، کاریکاتور، مجسمه‌سازی و غیره می‌تواند بسیاری از ظرفیت‏های این دیار را ترویج و تبیین کند.



وی اضافه کرد: استان یزد در حوزه موسیقی می‏تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد و با توجه به حضور هنرمندان مستعد و جوان استان در این عرصه، با برنامه‌ریزی هدفمند از این ظرفیت‌ها برای رشد و معرفی موسیقی سنتی اصیل ایرانی در جامعه استفاده کند.



616

انتهای پیام /*


5253453
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آیین اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در تالار اجتماعات شهید مطهری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزارشد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی از شگفتی سفر به پاکستان، سریلانکا و استقبال گروه‌های گوناگون در هر دو کشور از رئیس‌جمهور صحبت کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه سینمایی «هفت» با اجرای بهروز افخمی از جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه پخش خود را در شبکه نمایش از سر می‌گیرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جدیدترین قسمت از «باغ شادونه» با ورود یک شخصیت جدید پنجشنبه 6 اردیبهشت حوالی ساعت 17:15 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی درباره تولیدات سازمان متبوع خود در زمینه عملیات «وعده صادق» توضیح داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «مست عشق» با جذب ۵۱ هزار مخاطب طی روز گذشته موفق شد تا رکورد بیشترین تعداد مخاطب روز نخست نمایش را از آن خود کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های پایانی اولین هفته از اردیبهشت ماه فیلم‌های سینمایی «جغد شب»، «قاتلان ماه کامل» و «در مسیر بوستون» از قاب شبکه‌های سیما تماشایی می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جبلی گفت: رسانه ملی و وزرات ورزش در حال تدوین آیین‌نامه‌ای درباره حق پخش فوتبال هستند که تقدیم هیئت وزیران خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» استاد پیشکسوت قرآنی گفت: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس مذهبی با اشاره به فضائل متعدد شاه عبدالعظیم حسنی (ع) از ایشان به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام یاد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است