علمی فناوری 12:37 - 02 بهمن 1399
آمارهای رسمی نشان می‌دهد که میان اساتید دانشگاه‌های انگلیس،‌نابرابری‌های جنسیتی و نژادی وجود دارد.

نابرابری جنسیتی و نژادی میان اساتید دانشگاه‌های انگلیس

به گزارش ایسنا به نقل از بی‌بی‌سی،‌ بنا بر اعلام مقامات رسمی، تنها ۱۵۵ نفر از مجموع ۲۳ هزار استاد دانشگاه در انگلیس را اساتید سیاه پوست تشکیل می‌دهند.

این میزان برای پنج سال است که همین یک درصد باقی مانده است. در فضای دانشگاهی انگلیس، اساتید زن ۲۸ درصد از جمعیت اساتید این کشور را تشکیل می‌دهند. البته میزان حضور اساتید زن در پنج سال گذشته ۲۳ درصد بود.

"جو گری" رئیس اتحادیه اساتید دانشگاههای انگلیس(UCU) گفت: دانشگاه‌ها باید تلاش بیشتری کنند تا حضور اساتید زن هم افزایش یابد.

"هلیمه بیگم" از مدیران اتاق فکر ضد نژاد پرستی گفت: آمار اساتید سیاه پوست بسیار ناامیدکننده و غیر قابل توضیح است چرا که ما آموزش و پرورش را به عنوان پایه و اساس ارزش‌های خود می‌دانیم.

وی ادامه داد: حدود یک چهارم فارغ‌التحصیلان تحصیلات تکمیلی انگلیس از اقلیت‌های قومی هستند.

بیگم از اساتید دانشگاه‌های انگلیس درخواست کرد که نسبت به مشکلاتی که همه روزه با چشمان خود در دانشگاه می‌بینند، اقدامات لازم را انجام دهند.

ارقام سالانه منتشر شده توسط آژانس آمار آموزش عالی و تجزیه و تحلیل نیروی کار دانشگاهی انگلیس را نشان می‌دهد که در حالی که تمرکز بر گسترش دسترسی دانشجویان وجود داشته است، هنوز تعداد کادر علمی سیاهپوستان کم است.

تعداد اساتید سیاهپوست بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ از ۱۰۵ به ۱۵۵ نفر رسیده است.

همچنین در دانشگاه‌های انگلیس، هفت درصد اساتید آسیایی و ۸۹ درصد سفیدپوست هستند.

هنوز یک شکاف جنسیتی قابل توجهی میان اساتید دانشگاه‌های انگلیس وجود دارد.

سازمان دانشگاه‌های انگلیس اعلام کرد که برای رفع این نابرابری در آموزش عالی که که نمایانگر نابرابری‌های مشهود در جامعه انگلستان است، باید اقدامات بیشتری انجام شود.

انتهای پیام


10914290
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تغییرات غیرمعمول در دست‌های شما می‌تواند نشانه بیماری شایع، اما کشنده باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: انتخاب رشته آزمون دکتری از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: انتخاب رشته آزمون دکتری از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: برنامه ریزی برای تزریق واکسن هپاتیت سی در وزارت بهداشت انجام شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در دانشگاه فنی و حرفه‌ای ۲۷۰۰ دانشجوی خارجی مشغول به تحصیل هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ناسا یک انیمیشن را از قمر «آیو» سیاره مشتری منتشر کرده که با استفاده از داده‌های کاوشگر «جونو» ساخته شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» با ارائه ابزاری به منظور نقشه‌برداری از نانوحفره‌های موجود روی غشاء، می‌توان در آینده از این نقشه‌ها برای بهبود عملکرد ادوات تصفیه آب استفاده کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» انتخاب رشته بیش از ۱۲۵ هزار نفر از پذیرفته شدگان اولیه و آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D.» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۳ از امروز شنبه اول اردیبهشت آغاز می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشمندان دانشگاه کرنل آمریکا بر این باورند که گام بزرگی در راستای جستجوی موجودات فضایی برداشته اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش از افزایش تا دو میلیون تومانی حقوق سرایداران علاوه بر افزایش حقوق سالانه خبر داد و گفت: در حال حاضر حقوق سرایداران در حدود ۱۰ میلیون تومان است و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است