استانی 23:28 - 01 آبان 1397

ذخیره‌سازی ۸۰۰ نمونه در بانک خون بند ناف رویان اردبیل

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جهاد دانشگاهی اردبیل، مهران اوچی اردبیلی در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با انتقال خون اردبیل اضافه کرد: تاکنون یک مورد از نمونه های این بانک خون مورد پیوند قرار گرفته که موفقیت آمیز بوده است.

وی در تشریح روند ذخیره سازی خون باند ناف یادآور شد: نمونه جمع‌آوری شده، پس از ورود به بانک خون بند ناف رویان در واحد کنترل کیفی بررسی و در صورت اخذ مجوز، وارد آزمایشگاه پردازش می‌شود و پس از اطمینان از سالم بودن آن جداسازی و در شرایط دمایی منفی ۱۹۶ درجه سانتیگراد ذخیره می‌شود.

رئیس جهاددانشگاهی استان با بیان اینکه دفتر نمایندگی بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان وابسته به جهاددانشگاهی از سال ۸۶ در استان فعالیت دارد، تصریح کرد: ارائه مشاوره‌های تخصصی به زوجین، عقد قرارداد، خونگیری و ارسال نمونه خون بندناف نوزاد به بانک خصوصی جهت ذخیره‌سازی از فعالیت‌های این دفتر است.

وی با بیان اینکه جهادددانشگاهی برای گسترش خدمات و دستاوردهای خود در حوزه سلامت به دنبال راه‌اندازی مجتمع سلامت در اردبیل است، اضافه کرد: تحقق این مهم حمایت‌های مسئولان استانی را می‌طلبد تا با توجه به ظرفیت‌های استان به توسعه توریسم سلامت استان کمک کند.

اوچی اردبیلی تحقیقات سلولی را یکی از محورهای اصلی فعالیت‌ جهاددانشگاهی برشمرد و افزود: با توجه به اینکه یکی از محورهای اصلی فعالیت‌ جهاددانشگاهی تحقیقات سلولی است به همین خاطر آمادگی داریم در صورت فراهم شدن زیرساخت‌های لازم این خدمات را در سطح استان اردبیل ارائه کنیم.


9952469
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است