ورزشی 09:08 - 09 اسفند 1398

روایت سرمربی بسکتبال با ویلچر از تصمیمی که برای حذفش گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، کمیته ملی پارالمپیک چند روز پس از انتصاب عباس آقاکوچکی به عنوان سرمربی تیم نوجوانان ۲۰۲۱ بسکتبال، وی را به عنوان سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر برای حضور در بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو منصوب کرد. این در حالی است که این تیم با مازیار میرعظیمی و به واسطه کسب عنوان سومی رقابت های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه، سهمیه لازم برای این حضور پارالمپیکی را کسب کرد.

میرعظیمی که اردیبهشت ماه امسال با حکم مهرداد آگین رئیس انجمن بسکتبال با ویلچر سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر شد، پیش از این و در زمان حضور محمدرضا دستیار در راس این تیم  هم به عنوان مربی در کنار وی بود اما به نظر می رسد که صحبت های انتقادی وی در هفته های گذشته که نسبت به تصمیم کمیته ملی پارالمپیک مبنی بر حذف بسکتبال با ویلچر از فهرست کاروان اعزامی به توکیو مطرح شده بود، بی تاثیر در کنار گذاشتش نیست.

البته اینکه قرارداد مازیار میرعظیمی به عنوان سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر بعد از اتمام مسابقات قهرمانی آسیا - اقیانوسیه و گزینشی پارالمپیک به پایان رسید. مسئله ای که خبرگزاری مهر در خبری با عنوان «پایان قرارداد سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر بعد از صعود به پارالمپیک» به آن پرداخت با این حال به نظر می رسد که صحبت انتقادی این مربی بیشتر از این موضوع در حذفش تاثیرگذار بوده است.

این مسئله ای است که مازیار میرعظیمی بر آن تاکید دارد اما در عین حال می گوید از صحبت ها و انتقاداتش پشیمان نیست چراکه حذف تیم ملی بسکتبال با ویلچر از پارالمپیک را کاملا غیرمنطقی و ناعادلانه می دانسته است.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: من زمانی از موضوع انتصاب سرمربی جدید برای تیم ملی بسکتبال با ویلچر مطلع شدم که موضوع از طرف کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان اطلاع رسانی شد. تا قبل از آن هیچ صحبتی با من نشده بود. در واقع طی هفته های گذشته بیشترِ صحبت ها در مورد بسکتبال با ویلچر و تیم ملی، سرِ نرفتن این تیم به توکیو بود نه تغییر سرمربی.

میرعظیمی تاکید کرد: کمیته ملی پارالمپیک ابتدا تیم ملی بسکتبال با ویلچر را از فهرست اعزامی ها به توکیو حذف کرد اما دو هفته پیش تصمیمش عوض شد. از این بابت هم خوشحالم و شاکر خدا؛ بعد از آن هم صحبت بر سر انتخاب کادر فنی تیم مطرح شد اما طی این مدت و تا روی که تصمیم نهایی اتخاذ و اطلاع رسانی شد، هیچ صحبتی با من نشد.

این مربی گفت: می دانستم به طور حتم و قطع به یقین در پارالمپیک توکیو کنار تیم ملی بسکتبال با ویلچر نیستم. من به خاطر حمایت از تیم ملی در اعزام به توکیو متهم شدم به تمکین نکردن از تصمیم کمیته ملی پارالمپیک و به همین دلیل اینگونه با من برخورد شده است.

وی در این زمینه ادامه داد: بعد از تصمیم ابتدایی که برای کنار گذاشتن تیم ملی بسکتبال با ویلچر از بازی های پارالمپیک گرفته شد، گفتگوهای زیادی داشتم و مدام هم انتقاد کردم. در این زمینه خیلی هم تند رفتم چون اصلا تصمیم اتخاذ شده برایم قابل درک و هضم نبود. حتی پست های شخصی داشتم که به مذاق خیلی ها خوش نمی آمد و می گفتند حذف‌شان کنم اما من این کار را انجام ندادم چون به آنچه گفته بودم، ایمان و اعتقاد داشتم.

این مربی تاکید کرد: می دانستم صحبت هایم و حقیقتی که می گویم، می تواند سرنوشتم را برای پارالمپیک تغییر دهد با این حال به این امید که اثری - حتی کم - در تغییر تصمیم داشته باشد، از موضع خود کوتاه نیامدم. من نگران ملی پوشان بسکتبال با ویلچر بودم. با این بازیکنان روزهای خوب و بد زیادی را گذارنده بودم و می دانستم اجرای آن تصمیم غیرمنطقی حتی زندگی شخصی‌شان را تحت تاثیر قرار می دهد.

میرعظیمی با تاکید بر اینکه هر کاری برای بازگشت تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران به پارالمپیک توکیو انجام دادم، دِلی بود و به خاطر آن پشیمان نیستم، گفت: اگر بگویم از اینکه دیگر کنار تیم نیستم، ناراحت نیستم شاید بگویند بی تعصب هستم اما خب می دانستم که این اتفاق می افتد. من دوست داشتم با این تیم ادامه همکاری داشته باشم و راهی را که شروع کردم، ادامه دهم. حالا هم مهم این است که اطمینان دارم تیم ملی بسکتبال با ویلچر در توکیو نتیجه خواهد گرفت. آن وقت سرافرازی ایجاد شده برای من هم خواهد بود.

سرمربی پیشین تیم ملی بسکتبال با ویلچر در پایان گفت: این تیم با ترکیب فعلی، نسل طلایی بسکتبال با ویلچر در ایران است. کارنامه من که چند سال مربی تیم بودم و از اردیبهشت ماه هم سرمربی بودم، مشخص است و نتایج هم گواه می دهد. البته که عباس آقاکوچکی هم از مربیان کاربلد در این رشته هستند و قطعا حضورشان مثمرثمر است.


10417436
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» با گذشت بیش از ۲ سال از پارالمپیک توکیو و با وجود پیگیری‌های فراوان، مهدی اولاد مدعی است که هنوز پاداش قهرمانی خود را از اداره کل ورزش و جوانان استان فارس دریافت نکرده است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس حقوق درباره ارزیابی اش از واگذاری سرخابی‌ها به کنسرسیوم بانک‌ها و پتروشیمی خلیج فارس توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» آرسنال در دیداری معوقه از هفته بیست‌ونهم لیگ برتر انگلیس با ۵ گل چلسی را در هم کوبید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم یوونتوس با پیروزی در مجموع دو مسابقه رفت و برگشت مقابل لاتزیو به فینال کوپای ایتالیا راه یافت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» العین با وجود شکست در بازی برگشت، موفق شد با برتری در مجموع دو بازی رفت و برگشت از سد الهلال بگذرد و به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دیدار دو تیم آلومینیوم اراک - پرسپولیس از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی باشگاه‌های کشور فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با حضور تماشاگر برگزار می‌شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» قرارداد اونای امری سرمربی تیم فوتبال استون ویلا تا سال ۲۰۲۷ تمدید شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» محمد سیاسرانی، قهرمان بین المللی شورای جهانی بوکس موی تای شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تست‌های اخذ شده از ورزشکاران پاورلیفتینگ در مسابقات داخلی و خارجی سال ۲۰۲۳ اعلام شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی شرایط انتخاب ملی پوش ۲ وزن المپیکی و ۱ وزن غیر المپیکی را اعلام کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است