استانی 09:39 - 22 تیر 1399
مدیر نهاد پیشرفت و آبادانی شهرستان خبرداد
ایسنا/آذربایجان غربی مدیر نهاد پیشرفت و آبادانی چالدران از اجرای طرح توسعه رسته دام سبک با عنوان ۲ قلو زایی در این شهرستان خبر داد.

اجرای طرح توسعه رسته دام سبک با عنوان ۲ قلو زایی در چالدران

محمد پیام در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه این طرح برای اولین بار در چالدران به همت بنیاد علوی با هدف افزایش بازده واحدهای تولیدی بخش دام این شهرستان اجرا می شود، اظهار کرد: این پروژه با ۲ هدف اصلی، توانمند سازی مناطق روستایی، ایجاد و افزایش امنیت غذایی در حوزه گوشت قرمز اجرا می شود که هدف فاز اول تقویت، تربیت و آموزش دامداران منطقه و تبدیل آنان به یک تسهیل‌گر و توسعه دهنده این پروژه برای دامداران دیگر شهرستان است.

مدیر نهاد پیشرفت و آبادانی چالدران افزود: چالدران با داشتن ۲۵۰ راس دام سبک یکی از مناطق مهم دامپروری در آذربایجان غربی است.

به گفته وی این طرح با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال در حال اجرا است و تاکنون ۵۰ درصد این اعتبار هزینه شده است.

پیام اظهار کرد: این پروژه جزء پروژه های چند مرحله ای است‌ که از ۲۰ مرحله تشکیل یافته است و ۱۲ مرحله آن تاکنون اجرا شده است که روند اجرایی مراحل تا پایان سال جاری اجرا خواهد بود.

مدیر نهاد پیشرفت و آبادانی چالدران با اشاره به اینکه با آموزش دامداران، سیستم مدیریت اصلاح خواهد شد و در جهت بهبود تغذیه و وضعیت جسمی دام ها کنسانتره در اختیار دام ها قرار خواهد گرفت، افزود: در مراحل نهایی، قوچ اندازی و استفاده از برنامه های تولید مثل در بحث بره زایی اقدام خواهد شد.

وی افزود: در فاز اول اجرای این طرح ۱۰ درصد دام سبک شامل ۲۵ هزار راس در این شهرستان تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند.

انتهای پیام


10614201
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است