بین‌الملل 09:40 - 04 اردیبهشت 1393
روزنامه الدیار لبنان امروز نوشت که رئیس جمهور این کشور تا قبل از برگزاری انتخابات سوریه انتخاب نخواهد شد.

الدیار: رئیس جمهور لبنان تا قبل از انتخابات سوریه تعیین نخواهد شد

به گزارش فارس، روزنامه الدیار لبنان به نقل از محافل سیاسی آگاه این کشور اعلام کرد:با ملاحظه شرایط کنونی لبنان و اختلافات موجود بین جریان های سیاسی حداقل تا دو ماه آینده هیچ جلسه مجلس لبنان به انتخاب رئیس جمهور جدید منتهی نمی شود.

این منابع گفتند: دلایل اینکه رئیس جمهور لبنان به همین زودی ها انتخاب نمی شود هم دلایلی داخلی است و هم منطقه ای و بین المللی به گونه ای که توافق نهایی حتی بین گروه های هر کدام از دو جریان هشت و 14 مارس حاصل نشده است.

به گفته این منابع جنگ سوریه خود عامل اساسی در به تعویق افتادن انتخاب رئیس جمهور لبنان و حصول توافق بین گروه های سیاسی برای سر نام رئیس جمهور آینده این کشور است.

منابع 14 مارسی هم گفتند که انتخابات ریاست جمهوری لبنان و سوریه با هم ارتباط دارند و نامزدی بشار اسد در این انتخابات و نتیجه این انتخابات می تواند شرایط در لبنان را هم تغییر بدهد و حتی بحران اوکرایت و اختلاف بین آمریکا و مسکو بر سر این کشور همه این ها توافق بین جریان های سیاسی لبنان برای انتخاب رئیس جمهور را دشوار کرده است.

علی فیاض، نماینده مجلس لبنان و عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت هم شب گذشته در اظهاراتی خبری گفت: پرونده نامزدی سمیر جعجع بسته شد و از هم اکنون موضوع انتخاب رئیس جمهور جدی می شود.

منابعی سیاسی مرتبط با موضوع انتخاب رئیس جمهور لبنان هم گفتند: میشل عون، رئیس جریان اصلاح و تغییر لبنان در جلسه دیروز مجلس لبنان تصمیم گرفت که نامزدی خود را اعلام نکند تا نخواهد با نامزد دیگری روبه رو شود و تا اکنون او موفق بوده است چون می داند که هنوز زمان رسیدن به کاخ بعبدا نرسیده است و حداقل شرایط لازم از لحاظ منطقه ای، حتی اگر نگوییم بین المللی ،برای انتخاب رئیس جمهور لبنان مهیا نیست.

این منابع گفتند: جریان هشت مارس با انداختن برگه های سفید در صندوق اخذ رای نشان دادند که این برگه ها بیش تر از برگه هایی است که نام وی بر روی آن نوشته شده است.

پارلمان لبنان در اولین نشست خود که دیروز چهارشنبه برای انتخاب رئیس جمهوری جدید برای این کشور به دعوت «نبیه بری»، ریئس پارلمان لبنان برگزار شد و همانگونه که محافل لبنانی پیش بینی کرده بودند، با شکست مواجه شد تا نشست بعدی پارلمان به چهارشنبه هفته آینده برابر با سی‌ام آوریل موکول شود.

درباره نشست امروز گزارش شده که «سمیر جعجع»، نامزد گروه 14 مارس و رئیس کمیته اجرایی حزب «نیروهای لبنان» 48 رای مثبت و 52 رای ممتنع به دست آورد، در حالی‌که «هنری حلو»، نامزد «جبهه مبارزه ملی» پس از اعلام نامزدیش از سوی «ولید جنبلاط» تنها بر 16 رای مثبت و «امین جمیل»، رئیس حزب «کتائب» تنها یک رای مثبت به دست آورد.

انتهای پیام/

 


3561982
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش جهاد اسلامی فلسطین به شدت سکوت حکام عرب در برابر جنایات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان را محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای با هشدار نسبت به تشدید تنش‌ها اعلام کرد که این کشور به طور مداوم تنش‌ها در منطقه را رصد می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک منبع آگاه در لندن اعلام کرد که انگلیس درخواست رژیم صهیونیستی برای قراردادن نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی را با جدیت رد کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای اولین بار بر سر تعیین حدود مرزی میان خود به توافق رسیدند که طی آن ۴ روستا به دولت باکو بازگردانده می‌شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فردی در نیویورک مقابل ساختمان محل برگزاری دادگاه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا اقدام به خودسوزی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فردی در نیویورک مقابل ساختمان محل برگزاری دادگاه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا اقدام به خودسوزی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مقاومت فلسطین جمعه شب اعلام کردند که به پایگاه نظامیان صهیونیست در استان جنین واقع در شمال کرانه باختری حمله کرده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه سی‌ان‌ان در خبری اختصاصی نوشت که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که پایگاه هوایی که ادعا می‌شد هدف حمله رژیم صهیونیستی بوده سالم به نظر می‌رسد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه سی ان ان در خبری اختصاصی نوشت که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که پایگاه هوایی که ادعا می‌شد هدف حمله رژیم صهیونیستی بوده سالم به نظر می‌رسد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است