گوناگون 04:30 - 08 اسفند 1395
شهردار تهران در مراسم افتتاح ۱۱۰پروژه شهری در منطقه ۲ از افتتاح رسمی متروی فرودگاه امام‌خمینی در ۱۵ فروردین‌ماه ۹۶خبر داد.

 به گفته محمدباقر قالیباف قرار است در هفته سوم اسفند‌ماه جاری، تست گرم این خط انجام شده و رفت‌وآمد آزمایشی قطار نیز آغاز شود.شهردار تهران همچنین خبرهای دیگری درباره توسعه شبکه متروی تهران داشت. به گفته وی فاز اول خط6 متروی تهران که کار اتصال جنوب شرق به شمال غرب پایتخت را با 31کیلومتر طول برعهده دارد،

حداکثر ظرف 45روز آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. این خط از میدان بسیج و دولت‌آباد آغاز و بعد از عبور از خیابان 17شهریور، میدان شهدا، میدان امام حسین، میدان سپاه، میدان 7تیر، میدان ولیعصر، بلوار کشاورز، پل گیشا، بزرگراه ستاری و دانشگاه آزاد در نهایت به سمت سولقان می‌رود. شهردار تهران یادآور شد که احداث این خط ازجمله کارهای بی‌نظیر در دنیا و از افتخارات بزرگ ملی به شمار می‌رود.

شهردار تهران در مورد خط7 متروی تهران نیز گفت: این خط از شرقی‌ترین نقطه شهر از افسریه و استادیوم تختی شروع می‌شود و بعداز عبور از بلوار آهنگ، ‌خیابان قیام، مولوی، نواب، پل گیشا، پارک گفتگو، برج میلاد، میدان صنعت و فرحزاد تا پایان امسال افتتاح می‌شود. وی افزود: با تکمیل این خط، یک اتفاق مهم در پل گیشا می‌افتد که همان جمع‌آوری پل فلزی گیشا و انتقال آن به زیر زمین است. در واقع ما 3تونل در این محور خواهیم داشت؛ یکی تونل خط6 مترو، دیگری تونل خط7 و سومی تونل مخصوص عبور خودروست که باعث می‌شود مشکل گلوگاه ترافیکی این محدوده برطرف شود.

  • مسئولانی که توان حل مشکل دارند

به گزارش همشهری دیروز با حضور محمدباقر قالیباف 110پروژه به ارزش حدود 1500میلیارد تومان در منطقه 2 به بهره‌برداری رسید. شهردار تهران در سخنان خود در جمع شهروندان و مسئولان منطقه 2شهرداری تهران تأکید کرد: ما مسئولان نباید درباره مسائل و مشکلات‌مان با مردم درددل کنیم چون بالاخره ما آمده‌ایم که این مسائل را حل کنیم. اگر هم نمی‌توانیم‌باید مسئولیت را به کسی دیگر واگذار کنیم که توان حل این معضلات را دارد.

وی بابت بعضی فضا‌سازی‌ها علیه مدیریت شهری که می‌گویند در این دوره مدیریت شهری کار عمرانی تعطیل شده است انتقاد کرد و گفت: همه می‌دانند که شهرداری فعالیت خود را انجام می‌دهد ساخت 100کیلومتر مترو با وجود همه مشکلات مالی واقتصادی به‌گونه‌ای که دربرخی هفته‌ها و ماه‌ها حتی تا 30هزار نفر در 3شیفت در مترو مشغول کار بودند‌ درکشور بی‌نظیر است.

تأکید قالیباف این بود که به محض آماده شدن پروژه‌ای همزمان در اختیار مردم قرار گرفته و هرگز استفاده از هیچ پروژه‌ای معطل مراسم بهره‌برداری نشود چون جشن واقعی زمانی است که مردم بتوانند به موقع و دراسرع وقت از خدمات و امکانات شهری استفاده کنند. با این همه شهردار تهران تأکید کرد که اقدامات انجام شده از سوی مدیریت شهری هرگز درخور‌ شأن مردم این شهر نبوده است اما وی درطول دوران مسئولیتش همواره تلاش کرده به وظایف خود به‌ویژه در قبال خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، محرومان و معلولان عمل کند.

وی که درجمع مردم و مسئولان منطقه 2سخنرانی می‌کرد، گفت: 4سال است که موضوع ساماندهی رود دره اوین - درکه و دره فرحزاد از لحاظ مسائل زیست‌محیطی و اجتماعی مورد توجه مدیریت شهری قرار داشته است. وی اظهار امیدواری کرد که طی روزهای آتی درکمیسیون ماده 5بحث‌های نهایی در این زمینه به نتیجه برسد و بخشی از تملک‌ها که به‌دلیل مسائل اقتصادی معطل مانده به سرانجام برسد.

  • راه استفاده درست از امکانات

شهردار تهران در بخشی دیگر از سخنان خود در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های شهری منطقه 2تهران خطاب به شهروندان گفت:‌ امکانات فراهم شده برای مردم در شهر کم نیست اما مشکل این است که از این امکانات به‌صورت درست و صحیح استفاده نمی‌کنیم.

قالیباف به‌عنوان مثال از حجم تردد خودروها در تهران سخن گفت و افزود: حجم ترافیک فعلی نسبت به مسیرها، بزرگراه‌ها، دسترسی‌ها و زیرساخت‌ها بیش از انتظار است چرا که مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی‌کنیم؛ در نقاطی مثل تونل صدر - نیایش، تونل توحید و... که همه تصمیم می‌گیریم در مسیر خودمان حرکت کنیم و فاصله و سرعت را رعایت کنیم، شاهد هستیم بار ترافیکی کاهش پیدا می‌کند.

قالیباف همچنین عنوان داشت: در زمینه سرانه‌های خدماتی نیز بسیاری از مردم در مناطق درخواست ایستگاه آتش‌نشانی، میدان میوه و تره‌بار و... را دارند. این در حالی است که براساس استانداردهای موجود، شهر تهران دیگر به ایستگاه آتش‌نشانی نیاز ندارد. در طول سال‌های گذشته ما تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی را از حدود 70ایستگاه آتش‌نشانی به 125ایستگاه افزایش داده و 33ایستگاه را نیز به‌صورت کامل نوسازی کردیم تا جایی که اگر تا پیش از این به ازای 10.5کیلومترمربع یک ایستگاه آتش‌نشانی داشتیم، امروز به ازای هر 6کیلومتر یک ایستگاه آتش‌نشانی در شهر داریم که این امکان را فراهم می‌سازد ظرف کمتر از 4دقیقه به محل حادثه برسیم.

از نظر قالیباف هم‌اکنون شهر به جایی رسیده است که نیازمند تعامل سازنده و دقیق بین مدیریت شهری و مردم است تا بتوانیم از ظرفیت و امکاناتی که در اختیار داریم، استفاده بهتری داشته باشیم. وی با اشاره به اینکه حدود 2سال است که با اقدامات مینیاتوری در شهر تلاش می‌کند تا در مقیاس یک یکم، با دقت بیشتری کارها را به پیش ببرد، گفت:‌ گاهی با یک اصلاح هندسی می‌توانیم یک گره ترافیکی بزرگ را حل کنیم.

شهردار تهران از لزوم همکاری تنگاتنگ، فرهنگسازی‌، آموزش شهروندی و نظارت دقیق مردم بر عملکرد مدیران شهری سخن گفت و تأکید کرد: تماس شهروندان با 137و سامانه 1888و توضیح خواستن از ما حتما می‌تواند امورات را بهتر از گذشته پیش ببرد؛ بنابراین مساجد، فرهنگسراها، خانه‌های فرهنگ، هیأت‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد می‌توانند به طرح و ترویج اینگونه مسائل درمیان مردم بپردازند.

  • افتتاح پل معلق گردشگری روی بوستان نهج البلاغه

دیروز عزیزالله نظری، شهردار منطقه2 هم از افتتاح پل معلق گردشگری روی بوستان نهج‌البلاغه در نوروز خبر داد و گفت:‌ کار ساخت این شاهکار بی‌نظیر مهندسی به اتمام رسیده و با اتمام عملیات نورپردازی در نوروز امسال به بهره‌برداری خواهد رسید. وی همچنین از تکمیل تمام سرانه‌ها در تمامی محله‌های منطقه 2سخن گفت و افزود:

امروز 110پروژه شامل 24طرح عمرانی، 9طرح ترافیکی، 35پروژه خدمات شهری و محیط‌زیستی، 21پروژه اجتماعی و فرهنگی، 57هزار متر تملک مورد نیاز خطوط متروی6 و7 به انجام رسیده است. به گفته نظری، سرانه فضای سبز این منطقه در سال 85حدود 15متر بود که در سال 95به بیش از 22متر رسیده است.


8857003
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است