سیاسی 14:59 - 25 بهمن 1394
رئیس‌جمهور غنا پس از 37 سال و در دوران پساتوافق به تهران سفر کرد.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "جان درامانی ماهاما" رئیس‌جمهور غنا شامگاه شنبه به دعوت حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، همتای ایرانی‌اش در رأس یک هیأت عالیرتبه سیاسی و اقتصادی شامل بخش خصوصی و دولتی این کشور وارد تهران شد و در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی قرار گرفت.




رئیس‌جمهور غنا پس از 37 سال در تهران/ روحانی میزبان نخستین مسافر پسابرجامی قاره آفریقا


سفر ماهاما به ایران اولین سفر رئیس جمهوری این کشور آفریقایی به جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی است. مراسم استقبال رسمی از رئیس‌جمهور این کشور هم صبح روز یکشنبه با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در مجموعه تاریخی فرهنگی سعدآباد تهران انجام شد.


در این مراسم پس از نواخته شدن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری غنا، روسای جمهوری دو کشور از یگان تشریفات سان دیدند و سپس هیئت‌های عالی‌رتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند.




رئیس‌جمهور غنا پس از 37 سال در تهران/ روحانی میزبان نخستین مسافر پسابرجامی قاره آفریقا


رئیس‌جمهور غنا پس از 37 سال در تهران/ روحانی میزبان نخستین مسافر پسابرجامی قاره آفریقا


گسترش و تعمیق بیش از پیش مناسبات دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین ارتقای سطح همکاری‌های مشترک در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی میان تهران و آکرا، از جمله اهداف دیدار رسمی جان درامانی ماهاما از جمهوری اسلامی ایران است.




رئیس‌جمهور غنا پس از 37 سال در تهران/ روحانی میزبان نخستین مسافر پسابرجامی قاره آفریقا 


پیوند دوباره تهران و آکرا/ رئیس‌جمهور غنا پس از 37 سال در ...


پس از استقبال رسمی دکتر روحانی از همتای غنایی‌اش، روسای دولت دو کشور در راستای تعمیق و تحکیم مناسبات و همکاری‌های مشترک به گفت‌گوهای دوجانبه پرداختند و پس از برگزاری نشست هیات‌های عالی‌رتبه دو سند و یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.




پیوند دوباره تهران و آکرا/ رئیس‌جمهور غنا پس از 37 سال در ...




پیوند دوباره تهران و آکرا/ رئیس‌جمهور غنا پس از 37 سال در ...


وزیر جهاد کشاورزی ایران و وزیر کشاورزی غنا در حضور روسای دولت دو کشور، سندی را درباره برنامه اقدام مشترک در زمینه همکار‌ی‌های کشاورزی بین دو کشور امضا کردند و یادداشت تفاهم همکاری‌های استاندارد بین دو کشور نیز توسط رئیس سازمان ملی استاندارد ایران و وزیر امور خارجه غنا به امضا رسید.




پیوند دوباره تهران و آکرا/ رئیس‌جمهور غنا پس از 37 سال در ...


حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی پس از مراسم امضای اسناد مشترک همکاری میان تهران - آکرا ، در نشست مطبوعاتی مشترک با رییس‌ جمهور غنا شرکت کرد و گفت: ایران و غنا زمینه‌های فراوانی برای همکاری در بخش‌های گوناگون از جمله نفت و گاز، پتروشیمی، ساخت نیروگاه و ارائه خدمات فنی، مهندسی و کشاورزی دارند. رییس جمهور افزود: در مذاکرات مشترک در زمینه گسترش همکاری‌ها در بخش‌های مختلف از جمله توسعه مناسبات فرهنگی، علمی و خدمات اجتماعی و گسترش همکاری‌ها در بخش صنعت و صنایع معدنی، گفتگو شد.


رییس‌ جمهوری با اشاره به ضرورت همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در زمینه مبارزه با افراط‌گری و تروریسم و مشکلات و معضلاتی که تروریست‌ها در جهان ایجاد کرده‌اند، اظهارداشت: در دیدارها و مذاکرات امروز در زمینه مسایل و مشکلات منطقه و راه‌حل‌های آن بحث و تبادل نظر داشتیم.




سفر نخستین رئیس‌جمهور قاره آفریقا به ایران در پسابرجام+ تصاویر


جان درامانی ماهاما  رییس‌ جمهور غنا نیز در این نشست مطبوعاتی ضمن تقدیر از جمهوری اسلامی ایران بخاطر مهمان‌نوازی و استقبال گرم از هیأت عالی‌رتبه کشور غنا، در سفر به ایران، سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به ملت ایران تبریک گفت و افزود: ما همواره ملت ایران را بخاطر قدرت‌نمایی در ارایه گفتگو و تعامل در مذاکرات تحسین می‌کنیم و من بر خود می‌بالم که اولین رهبر قاره آفریقا هستم که پس از توافق به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است.


درامانی ماهاما با بیان اینکه در مذاکرات هیأت‌های عالی‌رتبه ایران و غنا درخصوص مسایل مهم دو جانبه و بین‌المللی صحبت شد، خاطر نشان کرد: در این نشست در زمینه معضلاتی که تروریسم در منطقه بوجود آورده و مشکلات برخی کشورهای منطقه از جمله سوریه، عراق و فلسطین گفتگو کردیم و معتقدیم همه منازعات راه‌حل سیاسی دارند و گزینه سیاسی به هیچ‌وجه مناسب نیست.


رییس‌ جمهور غنا با تحسین دکتر روحانی به‌خاطر رهبری قدرتمندانه در مبارزه با خشونت و افراطی‌گری، گفت: افراطی‌گری و خشونت تهدیدی برای کل جهان است و امروز ایران پس از توافق هسته‌ای می‌تواند نقش برجسته‌ای در حل و فصل این منازعات داشته باشد.


وی با اشاره به توافقنامه‌ها و اسناد همکاری میان ایران و غنا بر عزم راسخ و تلاش خود در راستای اجرایی و عملیاتی شدن این قراردادها تأکید کرد.


حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه پیرامون سفر رئیس‌جمهور غنا به ایران می‌گوید: ارتقای روابط ایران و قاره آفریقا مورد اهتمام جدی دولت است. وی با بیان اینکه در هفته‌های پیش رو شاهد دیدار و رایزنی‌های بیشتر مقامات عالی‌رتبه قاره آفریقا و کشورمان خواهیم بود، تاکید می‌کند که آفریقا یکی از مهمترین اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.




سفر نخستین رئیس‌جمهور قاره آفریقا به ایران در پسابرجام+ تصاویر




اکبر خسروی‌نژاد رئیس اداره غرب آفریقای وزارت امور خارجه نیز درباره سفر این مقام عالی‌رتبه کشور غنا خاطرنشان می‌کند که تاکنون پنج دور، اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور به ریاست وزیر امور خارجه غنا و وزیر جهاد کشاورزی ایران برگزار شده است.


وی به فعالیت سفارتخانه‌های دو کشور در تهران و آکرا اشاره می‌کند و می‌گوید در مدت اخیر از طرف کشور غنا شاهد سفر وزیر امور خارجه غنا و رئیس مجلس این کشور به تهران بوده‌ایم و از طرف ایران نیز محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهور و محمد فرهادی رییس پیشین جمعیت هلال احمر ایران به غنا سفر کرده‌اند. خسروی‌نژاد با بیان اینکه کشور غنا در زمان‌های مختلف از مواضع ایران حمایت اصولی داشته است و ما این حمایت را به خصوص در زمان جنگ تحمیلی شاهد بودیم، تصریح می‌کند: کشور غنا از بنیان‌گذاران جنبش عدم تعهد است.


انتهای پیام/



7684096
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مهمانپرست گفت: جلسه شورای امنیت دستاورد بزرگی برای کشور ما و شکست مهمی برای صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها بود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» موشک‌ها و پهپاد‌هایی که از ایران به سمت سرزمین‌های اشغالی حرکت و در ادامه اصابت کرد، بزرگترین عملیات پهپادی جهان را به نام ایران ثبت کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ترابی گفت: فشار روانی به صهیونیست‌ها در زمان پاسخ ما بسیار سنگین و سخت بوده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس گفت: عبور دادن موشک‌ها و پهپاد‌ها از گنبد آهنین رژیم صهیونیستی کار بسیار خارق‌العاده‌ای بود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری از شنیده شدن صدای نسبتا شدید در شرق استان اصفهان و هدف قرار گرفتن چند ریزپرنده ناشناس خبر داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری از شنیده شدن صدای نسبتا شدید در شرق استان اصفهان خبر داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری از شنیده شدن صدای نسبتا شدید در استان اصفهان خبر داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اجرای حکم بهینه‌سازی مصرف انرژی در برنامه هفتم توسط دولت سالانه بیش از صد میلیارد دلار درآمد برای کشور دارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان عصر پنجشنبه به وقت محلی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان عصر پنجشنبه به وقت محلی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است