فرهنگی‌هنری 14:12 - 05 آذر 1393
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: سبک زندگی شهید پاکنژاد یک الگوی عملی برای زندگی مسلمان شیعه است.

صفوی: سبک زندگی شهید پاکنژاد الگویب عملی برای شیعیان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه یزد، سردار سرلشکرسیدیحیی رحیم صفوی" امروز در کنگره بزرگداشت شهید دکتر "سیدرضا پاکنژاد" که در سالن تربیت معلم یزد برگزار شد، چهار شاخص و معیار برای ارزیابی و سنجش انسان‌ها را اندیشه و تفکر، اخلاق و رفتار، عملکرد و خدمات و نهایتاً نحوه زندگی و مرگ آنها بیان کرد.

وی در مورد شاخص اول یعنی اندیشه و تفکر افراد گفت: اندیشه افراد را باید در آثار و واکنش آنها به ویژه در مقاطع حساس مانند زمانی که در مقابل رژیمی ظالم قرار می‌گیرند و یا در فتنه‌ها مشاهده کرد.

وی مطالعه کتاب‌‏‏ها و نوشته‌های شهید پاکنژاد را برای درک اندیشه‌های این شهید توصیه کرد و با اشاره به تالیف 110 عنوان کتاب از سوی این شهید، نوشتن کتاب را کاری سخت خواند که پاکنژاد با برخوداری از علم دین و علم پزشکی مانند چشمه‌ای جوشان به آن مبادرت داشت.

این فرمانده دوران دفاع مقدس، با اشاره به وجود افرادی در جامعه که به گونه‌ای می‌اندیشند ولی به گونه‌ای دیگر سخن می‌گویند و به گونه‌ای دیگر نیز عمل می‌کنند، این قبیل افراد را از چارچوب انسان اسلامی خارج و به گونه‌ای دچار نفاق دانست و اظهار کرد: ولی اگر انسانی از ابتدا تا انتهای زندگی در اندیشه و عمل در صراط حق حرکت کند، این انسان، انسانی عاقبت به خیر خواهد بود و پاکنژاد این گونه بود.

سرلشکر صفوی در ادامه با تاکید بر این که انسان‌ها آنگونه که فکر می‌کنند، رفتار می‌کنند، گفت: ملاک اخلاق و رفتار انسان‌ها بعد از جهان‌بینی آنها به به خودسازی آن‌هاست که به چه مراتبی از تقوی و عرفان عملی و نه نظری دست یافته‌اند.انسان‌های با تقوی سخن و رفتارشان پیامبرگونه و معیار و شاخصشان خداریال پیامبر و قران است همانگونه که امام و ولی امر مسلمین این گونه هستند. شهید پاکنژاد از نظر اخلاق و رفتار، انسانی به تمام معنا بود و با خضوع در برابر فقرا و مستمندان قرار می‌گرفت و حتی در نوشته‌ای خواندم که گاهی به طریقی به مردم کمک می‌کرد که فرد متوجه این کمک نشود.

وی با تاکید بر اهمیت عمل در کنار علم، عالم بدون عمل را مانند درختی بی‏‏‌ثمر خواند و گفت: خدمات اجتماعی و سیاسی شهید پاکنژاد قبل از انقلاب و پس از آن در مجلس شورای اسلامی، استفاده از علمش به نفع جامعه بود به طوری که هم اهل علم بود و هم اهل عمل. ضمن این که عملش نیز خالصانه بود و به همین دلیل نیز در اذهان و قلوب مردم یزد جای گرفت و باقی ماند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که اسلام به ما یاد داده که خوب زندگی کنیم و خوب بمیریم، این موضوع را هنر انسان‌های اسلامی خواند چرا که اسلام، دین دنیا و آخرت است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس در مورد نحوه زنگی شهید پاکنژاد خاطرنشان کرد: دکتر پاکنژاد، زندگی ساده و بی‌آلایشی داشت و از آنچه کسب می‌کرد، انفاق و در راه مردم هزینه می‌کرد و هرچند در این دنیا زندگی می‌کرد، ولی نگاهش به آخرت بود و سبک زندگی شهید پاکنژاد یک الگوی عملی برای زندگی مسلمان شیعه است.

سرلشکر صفوی با مهم خواند نحوه مرگ افراد، اظهار کرد: بهترین مرگ‌ها، شهادت است چرا که پیامبر اکرم(ص) از خداوند برای شهادت امیرالمومنین(ع) درخواست کرد و خداوند آن را پذیرفت، پس شهادت موضوع مهمی است که پیامبر(ص) آن را برای امام علی(ع) می‌خواهد.

وی شهادت را حیات ابدی و کمال انسانها خواند و با گرامیداشت 0400 شهید استان یزد، شهادت را به معنی تقدیم جان خود به صورت آگاهانه در راه خدا ذکر کرد.

صفوی با بیان این که شهید خدا را انتخاب می‌کند و خداوند شهید را برمی‌گزیند، انتخاب خداوند را بهترین انتخاب‌ها دانست و گفت: باور دارم که خداوند شهید پاکنژاد را از‌ همان کودکی انتخاب کرده بود به طوری که وی خوب زندگی کرد و با شهادت، بهترین نوع حیات یعنی حیات جاودان را انتخاب کرد.

انتهای پیام


5276653
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب نزول قرآن، دعا و استغفار، شبکه‌های سیما مراسم شب‌های قدر را از اماکن مقدس و معنوی به صورت ویژه و از نقاط مختلف کشور پخش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همان‌گونه که انتظار می‌رفت، استقبال از سینما‌ها با شتاب بسیاری دنبال می‌شود و علاوه بر شکستن چندین رکورد، گیشه هم اختلاف خود را با مدت زمان مشابه سال گذشته، بیشتر کرده و به رقم ۷۶ میلیارد تومان رسیده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حرم امیرالمؤمنین حضرت علی علیه‌السلام برای ایام شهادت آن حضرت سیاهپوش شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون امروز فیلم‌های مختلفی مانند «مردی از کنتاکی»، «تنگه ابوقریب»، «سرقت»و «خزنده» را راهی آنتن شبکه‌های سیما می‌کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه گفت: در برنامه «بی‌انتها» واگویه‌های افراد مختلف با خدا را می‌شنویم و از زاویه دید‌های مختلف، دنبال رنگ خدا در زندگی هستیم.  
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گیلانی تأکید کرد که روزه فقط به نخوردن و نیاشامیدن نیست بلکه توجه صحیح به روزه و عبادات شرط بندگی است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است