استانی 17:25 - 04 مرداد 1393
رئیس اداره بهزیستی بیجار:
رئیس اداره بهزیستی بیجار گفت: اکثر ادارات این شهرستان ورودی مناسبی برای تردد معلولان و جانبازان ندارد که نیاز است مدیران و مسئولان به این مهم توجه مضاعفی داشته باشند.

ضرورت توجه به مناسب‌سازی معابر/ایجاد سطح شیبدار در ورودی ادارات الزامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، محمد میرزایی ظهر امروز در جلسه مناسب‌سازی ورودی ادارات و معابر شهرستان بیجار که در سالن شهدای گمنام فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه اکثر ادارات شهرستان بیجار ورودی مناسبی برای تردد معلولان و جانبازان ندارند، خواستار توجه ویژه مدیران دستگاه‌های اداری به این مسئله مهم شد.

وی با بیان اینکه برابر با قانون 20 جامعه حمایت از معلولین تمامی وزارتخانه‌ها و شرکت‌ها و ادارات موظف به مناسب‌سازی معابر و ارائه سایر خدمات به معلولان هستند، گفت: باید شرایط در جانعه طوری پیش رود که معلولین و جانبازان همچون مردم و شهروندان عادی از امکانات بهره‌مند شوند.

به گفته میرزایی، داروخانه‌ها و مراکز بهداشتی، پارک‌ها و بوستان‌های شهر بیجار از لحاظ تردد برای جانبازان هیچ مشکلی ندارد و به گونه‌ای مطلوب از ابتدای ساخت مناسب‌سازی شده‌اند.

رئیس اداره بهزیستی بیجار با تأکید بر تسریع در مناسب‌سازی وردوی ادارات و برخی از اماکن بیجار برای جانبازان و معلولان، گفت: همه مساجد و اماکن ورزشی و بیشتر بانک‌ها نیاز به مناسب‌سازی دارد.

وی با اشاره به وجود 21 دستگاه خودپرداز بانکی در شهر، بیجار بیان کرد: جز یکی از این دستگاه‌ها، هیچ یک از خودپردازها ورودی مناسبی برای تردد معلولان و جانبازان ندارد.

میرزایی گفت: دست‌فروشان سد معبر و مانعی برای تردد معلولان و جانبازان هستند که ساماندهی آنها کمک بسیار بزرگی به حل مشکل تردد آنان در معابر و پیاده‌روها است.

رییس اداره بهزیستی بیجار در ادامه با بیان اینکه در اکثر معابر بیجار علائم راهنمایی و رانندگی وجود ندارد، گفت: تعبیه علائم راهنمایی و رانندگی در معابر سطح شهر ضروری است.

میرزایی در پایان گفت: شهرداری در هنگام صدور مجوز احداث ساختمان‌های اداری، مناسب‌سازی ورودی اداره را یکی از الزامات قرار دهد.


4332613
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است