گوناگون 14:56 - 12 مرداد 1394
مدیرکل تحقیق سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: تمامی موقوفه‌های کشور تا پایان امسال ثبت الکترونیکی می‌شوند.

تمامی موقوفه‌های کشور تا پایان امسال ثبت الکترونیکی می‌شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ سمنان، حجت‌الاسلام امرالله حسنی‌نیا در همایش هم‌اندیشی متولیان اوقاف استان سمنان در دامغان با اشاره به راه‌اندازی سامانه جامع ثبت الکترونیک موقوفات جدید، گفت: تاکنون 70 هزار موقوفه انتفاعی و 54 هزار موقوفه منفعتی در این سامانه به ثبت رسیده است.

وی با اشاره اهمیت ثبت رسمی موقوفه‌های کشور، افزود: تا پایان سال 94 مشخصات تمام موقوفات در این سامانه ثبت می‌شود و دسترسی به این اطلاعات برای همه میسر می‌شود.

حسنی‌نیا خاطرنشان کرد: 170 هزار موقوفه و نیز بیش از یک میلیون رقبه در کشور به ثبت رسیده است و 8 هزار نفر نیز کار صیانت از این موقوفات و بهره‌برداری از آنها را بر اساس نیات واقفان بر عهده دارند.

مدیرکل تحقیق سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: سالانه به طور متوسط، چهار هزار موقوفه به موقوفات کشور اضافه می شود.

در ادامه حجت‌الاسلام عبدالله واحدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان نیز در این هم‌اندیشی با اشاره به وجود یک هزار و 200 موقوفه در این استان، گفت: 300 متولی، کار تولیت و نگهداری از موقوفات استان سمنان را برعهده دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: متولیان موقوفات، امانت داران صدیق واقفان هستند.

وی یادآور شد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 40 موقوفه جدید در استان سمنان ثبت شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال این رقم به 100 موقوفه برسد.

همچنین معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: باید برنامه‌های فرهنگی‌ که در بقاع متبرکه شاخص استان اجرا می‌شود به تدقیق در مسائل مرتبط با خانواده و آسیب‌های اجتماعی بپردازد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با بیان اینکه خانواده در اسلام بنیان بسیار محکمی است که اگر به آن آسیب برسد زندگی سالم اجتماعی جامعه را برهم می‌زند، افزود: دشمنان اسلام درصدد فروپاشی نظام خانواده هستند و تمام هزینه‌ها و تلاش‌های خود را معطوف به این نقطه کرده‌اند.

علی‌اکبری تصریح کرد: هر چه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی بقاع متبرکه متمرکز بر خانواده محوری شود، جلوی برخی از اقدامات دشمنان گرفته می‌شود.

وی تصریح کرد: دیگر نهادهای فرهنگی هم باید تلاش بیشتری برای حفظ خانواده و ارزش‌های خانواده انجام دهند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تأکید کرد: امروز متزلزل کردن خانواده به‌صورت یک کار ویژه از طرف دشمنان ما اجرا می‌شود و باید اهتمام بیشتری به این مسئله داشته باشیم.

وی افزود: خانواده مهم‌ترین و اساسی‌ترین رکن تربیت در جامعه است و خانواده‌ها باید مراقب باشند که محیط خانواده پایگاه دشمنان نشود.

انتهای پیام


6852547
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است