گوناگون 00:35 - 23 آذر 1397

مهم ترین نقطه ضعف درمان سرطان در ایران/شایع ترین سرطان ها

به گزارش خبرنگار مهر، پیام آزاده، در نشست خبری سومین کنگره بین المللی انکولوژی که قرار است از ۲۸ تا ۳۰ آذر ۹۷ در هتل المپیک تهران برگزار شود، با عنوان این مطلب که شاهد روند رو به افزایش سرطان در کشور هستیم، گفت: چند نوع سرطان در کشور، از شیوع بالاتری برخوردارند که می بایست بیشتر مورد توجه و بررسی قرار گیرند.

وی با اشاره به بررسی علت شیوع و میزان مرگ و میر برخی سرطان ها در کشور، افزود: آنچه مسلم است، طبق گزارش وزارت بهداشت، سرطان در سال گذشته ۳۰۰۰ میلیارد تومان هزینه برای کشور داشته است. 

آزاده با عنوان این مطلب که سرطان های پستان و معده در زنان و مردان ایرانی از شیوع بیشتری برخوردارند، ادامه داد: متاسفانه سرطان معده کشنده ترین نوع سرطان است.

وی همچنین از سرطان پروستات به عنوان یکی دیگر از سرطان های شایع در مردان نام برد و افزود: شیوع سرطان ریه نیز رو به افزایش است که این مسئله با توجه به آمار بالای مصرف دخانیات، ملموس است.

دبیر علمی کنگره بین المللی انکولوژی، به افزایش سرطان روده در کشور اشاره کرد و گفت: سبک زندگی، تغذیه نامناسب و چاقی، از عوامل افزایش سرطان روده در کشور است.

آزاده در ارتباط با شیوه ایمونوتراپی برای درمان سرطان ها، اظهارداشت: این روش و شیوه هنوز هم در اروپا راه نیفتاده و در مرحله تحقیقات قرار دارد. در کشور ما نیز، یکی دو قلم دارو هست که به علت قیمت بالا، کمتر مصرف می شود و در فارماکوپه دارویی ایران نیامده است.

وی افزود: مهم ترین نقطه ضعف در زمینه درمان سرطان ها در کشور، تجهیزات رادیوتراپی است. بطوریکه با کمبود ۷۰ تا ۱۰۰ دستگاه رادیوتراپی مواجه هستیم.


9999344
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است