استانی 20:00 - 27 فروردین 1393
علی آبادی:
دامغان – خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان دامغان با بیان اینکه مدیران کل دستگاه های اجرایی نباید فقط مرکز استان را ببینند گفت: باید این نگاه مدیران کل دستگاه های اجرایی تغییر کند و خدمت رسانی به کل استان معطوف شود.

مدیران نباید فقط نگاهشان به مرکز استان باشد/ جلوی بی مهری های فرهنگی گرفته شود

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی علی آبادی عصر چهارشنبه در نخستین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان دامغان طی سال جدید در محل سالن جلسات فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: یکی از تاکیدات استاندار سمنان در جلسات مختلف به مدیران کل دستگاه های اجرایی این است که باید به تمام استان خدمت رسانی شود چون این افراد مدیر کل استان هستند نه مدیر مرکز استان.

وی با یادآوری اینکه در طول چند سال اخیر تا کنون نمایشگاه کتاب فقط در مرکز استان برگزار شده است و شهرستان دامغان از این موضوع و کار فرهنگی محروم بوده، از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان خواست تا ماه مبارک رمضان زمینه برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب در این شهرستان را فراهم کند.

باید جلوی بی مهری های فرهنگی گرفته شود

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان دامغان با تاکید بر اینکه باید جلوی بی مهری های فرهنگی گرفته شود افزود: این مهم می طلبد تا با یک اراده کامل در سالی که به نام سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده است ورود پیدا کنیم.

علی آبادی تصریح کرد: همه دستگاه های فرهنگی باید در آنچه که قانونگذار به عهده آنها گذاشته با جدیت وارد شوند تا کمبودها و مشکلات فرهنگی برطرف شود.

وی بر ضرورت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و گفت: باید از تمام توان و ظرفیت های موجود فرهنگی شهرستان دامغان در راه ترویج و گسترش فرهنگ کتاب و کتاب خوانی بکار گرفته شود.

وجود بیش از یک جلد کتاب به ازای هر شهروند در کتابخانه های عمومی دامغانی

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان دامغان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در کتابخانه های عمومی این شهرستان به ازای هر شهروند  1/78 جلد کتاب وجود دارد، افزود: این شهرستان دارای 9 باب کتابخانه عمومی نهادی، دو کتابخانه مشارکتی و یک باب کتابخانه مستقل است.

محبوبه امیراحمدی تصریح کرد: چهار هزار و 800 نفر دامغانی عضو 9 باب کتابخانه عمومی نهادی شهر و روستا هستند.

وی با بیان این مطلب که 443 صندلی مطالعه در کتابخانه های عمومی این شهرستان وجود دارد اظهارداشت: تعداد 156 هزار و 567 عنوان کتاب و 126 هزار  و 302 نسخه کتاب در کتابخانه های عمومی شهرستان دامغان وجود  دارد.

خیرین دامغانی یک میلیون و 110 هزار تومان به کتابخانه ها کمک کردند

دبیر انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان دامغان همچنین با یادآوری اینکه در سال گذشته خیرین دامغانی یک میلیون و 110 هزار تومان به این کتابخانه ها کمک کردند، خاطرنشان ساخت: یک هزار و 397 جلد کتاب، یک دستگاه کامپیوتر و یک دستگاه فتوکپی نیز از سوی خیرین به این نهادها کمک شده است.

امیراحمدی همچنین تعداد مراجعه کنندگان به کتابخانه های عمومی شهرستان دامغان در سال 92 را 142 هزار و 834 نفر بیان کرد و افزود: سال گذشته 126 هزار و 255 جلد کتاب به مراجعه کنندگان امانت داده شد.

وی در خاتمه گفت: اعتبار سال گذشته اداره کتابخانه های عمومی شهرستان دامغان 40 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات تملک دارائی های سرمایه ای بوده که صرف تعمیر کتابخانه منوچهری دامغانی شد.

در این جلسه هر یک از اعضا به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود در زمینه ترویج و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهرستان دامغان پرداختند.


3501063
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است