سیاسی 17:17 - 07 شهریور 1393
دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار روز جمعه خود با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه آخرین تحولات روابط دوجانبه و موضوعات مهم منطقه‌یی و بین‌المللی را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

رایزنی وزیران امور خارجه ایران و روسیه

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به پیشینه تاریخی روابط دو کشور و مناسبات همسایگی، رفت و آمدهای مقامات دو کشور در دور جدید روابط از آغاز دولت یازدهم و نقش مثبت آن در پیشبرد اهداف تبیین شده از سوی رییسان‌جمهور دو کشور برای تنظیم یک رابطه راهبردی و درازمدت را مورد تاکید قرار داد.

او ضرورت اجرایی و عملیاتی کردن دیدگاه مقامات عالیه دو کشور را مورد تصریح قرار داد.

ظریف با تاکید بر اهمیت پیگیری و تمهید مقامات دو دولت برای آماده‌سازی دیدار آتی سران جمهوری اسلامی ایران و روسیه در آینده نزدیک، سفر متقابل مسوولان بخش‌های مختلف در دو کشور به منظور فعال‌سازی ظرفیت‌های موجود در مناسبات را با اهمیت خواند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار هم‌چنین از مواضع روسیه در تاکید بر حق غنی‌سازی هسته‌ای کشورمان تشکر و قدردانی کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز در این دیدار روابط تاریخی بر پایه حسن هم‌جواری دو کشور را مهم خواند و بر همکاری دو کشور در حوزه‌های مختلف فارغ از مسائل خارجی و ادامه مسیر همکاری‌ها تاکید کرد.

وی با اشاره به پیگیری روابط در عالی‌ترین سطوح مقامات و ضمن اشاره به مشارکت تاریخی دو کشور، به دیدگاه نزدیک دو طرف درباره مسائل مهم منطقه‌یی و بین‌المللی تاکید کرد.

لاوروف به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در حل و فصل موضوعات مهم منطقه اشاره و حمایت روسیه از این جایگاه را مورد تصریح قرار داد.

وی با اشاره به فعال بودن بیش از پیش روابط دو کشور در دولت جدید، بر ضرورت سفرهای مقامات دو کشور به منظور پیشبرد اهداف تعیین شده از سوی رییسان‌جمهور دو کشور تاکید کرد و بر ضرورت برنامه‌ریزی و هماهنگی برای آماده‌سازی دیدار رییسان‌ جمهوری اسلامی ایران و روسیه تصریح کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان و وزیر امور خارجه روسیه در این دیدار هم‌چنین مهم‌ترین موضوعات و تحولات مربوط به رشد خشونت و افراط‌گرایی در منطقه، به‌ویژه سوریه و عراق، و مخاطرات آن برای منطقه و جهان، مسائل مربوط به افغانستان، موضوعات خاورمیانه و هم‌چنین همکاری‌های بین‌المللی دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

انتهای پیام


4593744
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور عالی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود و به زیر ساخت‌ها عمق بخشی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: به همه مسئولان اعلام کرده‌ام که مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد و در این زمینه اقداماتی را هم انجام داده‌ایم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: تنها راه عملی برای بازگرداندن صلح به منطقه این است که شورای امنیت اسرائیل را مجبور به توقف جنگ در غزه کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور در پیامی درگذشت مرحومه حاجیه خانم معصومه حائری، فرزند گرامی آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و همسر بزرگوار شهید گرانقدر آیت‌الله سیدمصطفی خمینی را به بیت محترم امام (ره) و خاندان معزز این بانوی مومنه تسلیت گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای وارد قزاقستان شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای وارد آستانه پایتخت قزاقستان شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور با حضور در بخش‌هایی از مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران و استماع مشکلات این منطقه در زمینه‌های درمانی، آموزشی و بافت فرسوده، دستوراتی را برای رفع این موانع صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور با حضور در منزل شهید علی آقابابایی از شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، با خانواده این شهید دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور ضمن بازدید از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد، در جریان آخرین وضعیت این طرح و موانع و مشکلات پیش روی تکمیل آن قرار گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر و نماینده ایران نزد سازمان‌های بین المللی در ژنو گفت: چندجانبه‌گرایی و دیپلماسی ستون‌های اساسی برای تقویت صلح و حفظ اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین‌المللی هستند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است