استانی 19:24 - 11 بهمن 1393
با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر نیرو صورت می‌گیرد
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: سیزدهم بهمن با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر نیرو سدهای مروک و ایوشان لرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از دو سد بزرگ لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، علی‌امید سیفی در نشست خبری عصر امروز بیان کرد: روز دوشنبه سیزدهم بهمن ماه دو سد بزرگ مروک دورود و ایوشان خرم‌آباد با حضور مهندس جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و مهندس چیت‌چیان وزیر نیرو افتتاح می‌شوند.

سیفی گفت: کار مطالعاتی سد ایوشان از سال 79 آغاز شد و عملیات اجرایی آن در سال 83 کلید خورد و هدف آن آبی کردن چهار هزار و 800 هکتار زمین کشاورزی منطقه و ایجاد دو هزار و 500 فرصت شغلی و توسعه گردشگری در سطح منطقه است.

وی خاطر نشان کرد: مساحت حوزه این سد حدود 120 کیلومتر مربع، ارتفاع سد حدود 72 متر، عرض تاج آن 8 متر، طول تاج آن 676 متر است و اعتبار این طرح حدود 120 میلیارد تومان بوده که تاکنون 70 میلیارد تومان هزینه شده است و علاوه برآن ساخت شبکه سد نیز در حال اجراست که 35 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان سال 94 یک هزار  هکتار زمین را تحت پوشش قرار می‌دهد.

سیفی عنوان کرد: کار مطالعاتی سد مروک نیز از سال 74 انجام شد و سال 83 عملیات ساخت آن با هدف آبی کردن سه هزار هکتار زمین و ایجاد یک هزار و 500 فرصت شغلی صورت گرفت.

وی افزود: ارتفاع این سد 68 متر، طول تاج آن 486 متر، عرض تاج آن 12 متر و حجم بدنه سد نیز 3 میلیون و 700 هزار مترمکعب است و از محل اعتبار منابع عمومی دولت 150 میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده که تاکنون 110 میلیارد تومان آن هزینه شده است.


5744438
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است