گوناگون 20:44 - 01 مهر 1396
خبر > کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای پنجمین سال پیاپی مجموعه‌ای از ۴۰ عنوان دفتر و نوشت‌افزار با نمادهای ایرانی، اسلامی در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون رونمایی کرد.

در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری از دفترچه‌های تولیدی رونمایی شد

در این دفترها رویکردهای فرهنگی لحاظ شده است و هرکدام از دفترها شخصیت خاصی دارند. این مجموعه در قالب‌دفترهای 50‌برگ،80 برگ و 100 برگ ارائه شده است.

به‌گزارش هفته‌نامه‌ی دوچرخه و به نقل از «جعفر عبدی»، مدیر نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون، امسال تیراژ این دفترها 500‌هزار نسخه بوده است. کتاب‌فروشی‌های کانون پرورش فکری در سراسر ایران و نمایشگاه‌های نوشت‌افزار این دفترها را عرضه می‌کنند.

«فریدون واحدی»، معاون توسعه و مدیریت منابع کانون نیز دراین‌باره‌ می‌گوید: «از ویژگی‌های این دفترها تأکید بر ابعاد تربیتی با محور مهارت‌آموزی و چشم‌نواز‌بودن آن‌هاست. این دفترها در هشت بخش طراحی شده‌اند. بخش اول به مهارت‌های زندگی می‌پردازد که با توجه به نیاز کودکان در  زندگی پیچیده‌ی امروز به آموزش، این بخش اهمیت پیدا می‌کند.»

او به دفترهای طراحی شده در دیگر بخش‌ها نیز اشاره می‌کند که شامل میراث فرهنگی، حفظ محیط‌زیست، تربیت دینی، آشنایی با کتاب‌های کانون پرورش فکری و... است.

 او ابراز امیدواری می‌کند که با تلاش جمعی، شاهد شکوفایی تولیدات کانون پرورش فکری باشیم و از توان بخش خصوصی هم استفاده کنیم.

«شا‌پور حاتمی»،‌ مدیر هنری این دفاتر هم در این نشست توضیحاتی درباره‌ی تولید دفترهای این دوره ارائه می‌کند. او از هنرمندانی نام می‌برد که در این طرح کمک کرده‌اند؛ هنرمندانی مثل «سحر حقگو»، مشاور هنری این پروژه و «سعید بی‌نیاز» که کار تهیه‌ی متن‌های پشت دفترها را به‌عهده داشته است.»

سحر حقگو، به‌عنوان مشاور این طرح می‌گوید: «ما ایده‌ها و پتانسیل‌های خوبی برای تولید نوشت‌افزار داریم اما نیاز به تولیدکنندگانی داریم که در این راه ما را حمایت کنند. آرزوی ما این است که نوشت‌افزارهایی زیبا، پرانرژی و مناسب مخاطب ایرانی تولید کنیم.»

«سعید بی‌نیاز» هم با تجربه‌ی کارنوشتن برای کودکان و روان‌شناسی به ابعاد تولیدی این دفترها اشاره می‌کند و می‌گوید: «این کار یک کار تیمی است بین گروه گرافیک و بخش محتوا که  البته بدون تعامل این کار به سرانجام نمی‌رسید.»

او می‌افزاید: «‌سعی شده است در بخش مهارت‌های زندگی در این دفترها به مهارت کنترل خشم، کنترل هیجان، کنترل اندوه و تشویق به تفکر انتقادی توجه شود.»

گفتنی است در این نوشت‌افزارها هشت عنوان مثل «قدم‌های کوچک»، «رنگین‌کمان»، «گنبد مینا»، «یک جهان تماشا توراست»، «نشاط و تندرستی»، «رویش دوباره»، «یادگارهای ماندگار» و «ساده» دیده می‌شود.

 


عکس: یونس پناهی/ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان


9433470
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است