استانی 10:52 - 12 مهر 1394
یک مسئول:
مدیر موسسه توسعه اقتصادی قصرشیرین گفت: تلاش می‌کنیم معرفی منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین به عنوان منطقه آزاد تجاری در سفرهیات دولت به استان مطرح شود.

قصرشیرین ظرفیت تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری را دارد

حبیب دباغ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه کار مطالعات منطقه آزاد تجاری قصرشیرین انجام شده و سند آن آماده است، افزود: تا قبل از سفر هیات دولت به استان این سند را از طریق استانداری به دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ارسال می‌کنیم تا برای سفر هیات دولت آماده باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد، بتوان معرفی قصرشیرین به عنوان منطقه آزاد تجاری را در سفر هیات دولت به استان مطرح کرد و اگر دولت آن را بپذیرد به عنوان یک لایحه به مجلس برود.

مدیر موسسه توسعه اقتصادی قصرشیرین ادامه داد: مطالعاتی که ما انجام دادیم نشان می‌دهد قصرشیرین استحقاق تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری را دارد و حتی ویژگی‌های آن از بسیاری از مناطق آزاد تجاری کنونی کشور بهتر است.

دباغ سابقه تجاری قصرشیرین از دیرباز تاکنون، دسترسی مناسبت به دو بخش مرکزی و اقلیم کردستان عراق، دسترسی نزدیک به بازار سوریه برای بازسازی‌های آینده، وجود زیرساخت‌های مناسب و همچنین راه دسترسی خوب و کافی را از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد قصرشیرین دانست.

وی در ادامه در خصوص آخرین وضعیت منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین نیز تصریح کرد: از ابتدای مهر ماه 80 هکتار از زمین‌های منطقه آماده واگذاری به متقاضیان شد.

به گفته مدیر موسسه توسعه اقتصادی قصرشیرین، کار آماده سازی فاز اول منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین از آغاز سال با جدیت آغاز شد و زیرساخت‌های آن برای استقرار واحدها فراهم شد.

دباغ تاکید کرد: هم اکنون متقاضیان می‌توانند برای ایجاد واحد تولیدی، سردخانه، انبار و ... زمین دریافت کنند و زیرساخت‌های لازم از جمله آب و برق نیز برای آنها فراهم است.

وی با بیان اینکه قیمت زمین بر اساس نوع کاربری توسط کارشناس رسمی دادگستری تعیین می‌شود، عنوان کرد: تاکنون متقاضیان زیادی برای دریافت زمین اعلام آمادگی کرده اند.

مدیر موسسه توسعه اقتصادی قصرشیرین با اشاره به اینکه همزمان با واگذاری زمین‌ها، کار آماده سازی فاز اول منطقه نیز ادامه خواهد یافت، یادآوری کرد: همانطور که قول داده بودیم فاز اول منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین تا پایان سال آماده خواهد شد.

دباغ اعتبار برآورد شده برای اتمام فاز اول را نیز 22 میلیارد تومان برآورد کرد.

وی در خصوص فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین نیز افزود: کار مطالعات و طراحی فاز دوم نیز انجام شده و هر زمان که 70 درصد فاز اول واگذار شود، عملیات اجرایی فاز دوم نیز آغاز خواهد شد.

بر اساس این گزارش، منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین با 1335 هکتار مساحت در دست احداث است که در مرحله اول 200 هکتار از آن تحت پوشش قرار می‌گیرد.

انتهای پیام


7159263
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است