فرهنگی‌هنری 14:31 - 19 آذر 1397
​فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: در اجلاسیه نهایی کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید خراسان جنوبی از ۱۲۲ کتاب رونمایی می‌شود.

رونمایی از ۱۲۲ کتاب در کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید خراسان جنوبی

به گزارش ایسنا، سردار علی قاسمی امروز ۱۹ آذر در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اجلاسیه نهایی کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید خراسان جنوبی فردا ۲۰ آذرماه ساعت ۸:۳۰ صبح در محل حسینیه جماران بیرجند برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از دو سال برای برگزاری این کنگره تلاش شده است، اظهار کرد: سردار جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب، معاون قوه قضاییه و استانداران و ائمه جمعه استان از جمله مهمانان ویژه این کنگره هستند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه سالن شماره دو در کنار حسینیه جماران ساخته شده است، افزود: در اجلاسیه‌ها و یادواره‌های شهدا کارهای معنوی خوبی انجام شده و مستندات، فیلم و کتاب‌هایی برای اجلاسیه‌های شهدا تولید شده است.

قاسمی تصریح کرد: برای بیش از۸۰۰۰ نفر از مسئولان، خاندان شهدا، ایثارگران و جانبازان برای کنگره ملی دو هزار شهید استان دعوت شدند.

وی با بیان اینکه عموم مردم نیز می‌توانند در این کنگره حضور یابند، ادامه داد: تلاش شده این کنگره به صورت کارگردانی در قالب هنر اجرا شود و مادران شهدا سراسر کشور و حتی خارج از کشور حضور خواهند داشت.امروز صبح نیز دو شهید گمنام وارد خراسان جنوبی شده و مراسم وداع با این دو شهید گمنام فردا در کنگره ۲۰۰۰ شهید استان برگزار می‌شود. همزمان با اجلاسیه نهایی نیز بازدید از نمایشگاه از "حرا تا حرم" انجام می‌شود و مردم می‌توانند تا پایان آذرماه از این نمایشگاه بازدید کنند.

وی با بیان اینکه در سال جاری دو نوبت از خانواده‌های شهدا سرکشی شده است،گفت: همچنین خانواده‌های شهدا از محرومان و گروه‌های تخصصی و جهادی از خانواده‌های شهدا دیدار کردند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه در اجلاسیه نهایی از دکتر تولایی، مسئول گروه تفحص شهدا تجلیل خواهد شد، افزود: در این اجلاسیه از ۱۲۲ کتاب رونمایی می‌شود.

قاسمی با بیان اینکه تاکنون ۱۱ اجلاسیه و حدود ۵۰۰ یادواره شهدا در استان برگزار شده است، بیان کرد: ۲۲۷ گروه جهادی شناسنامه‌دار در استان وجود دارد و این گروه‌ها از مهرماه کارهای خدماتی و خدمت به محرومان را با نام شهیدان انجام دادند که این اقدامات گروه‌ها همچنان تداوم دارد.

وی اظهار کرد: اعزام گروه‌های جهادی با محوریت پزشکان، برگزاری مسابقات ورزشی، مشاوره آگاه سازی حقوقی، تجلیل از مداحان ایثارگر، اعزام ۵۰۰ نفر از افراد محروم به نام یاد شهدا به کربلا، اهدای جهیزیه به زوجین جوان و  اعزام گروه‌های جهادی با محوریت آب شرب از جمله اقدامات گروه‌های جهادی بوده است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: ۱۴ المان شهدا برای اجلاسیه نهایی پیش بینی شده که ساخت برخی از این المان‌ها همچنان ادامه دارد و نوسازی و بهسازی مزار شهدای بیرجند نیز که به تاخیر افتاده به زودی انجام می‌شود.

انتهای پیام

9995987
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک فعال و پژوهشگر حوزه رسانه با اشاره به اهمیت سواد رسانه در دنیای مدرن و همین طور، روش‌های راستی‌آزمایی اخبار توضیحاتی داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بکتاشیان گفت: من نتوانستم آنچه ایده‌آلم در تصویر است، در متن پیاده کنم. هنوز مشکلم بر سر جزئیات متن «مشاور» است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رسانه ملی برنامه و سریال‌های مختلفی را برای ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ تدارک دید که می‌توانید آمار بازدید آن‌ها را مشاهده کنید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جلد هشتم مجموعه کتاب «طعم شیرین خدا» با عنوان «لال باید بشوم از تو اگر دم نزنم» با استناد به آیات قرآن به معرفی خدا می‌پردازد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شاعر و داور مسابقه سرزمین شعر گفت: سرزمین شعر برنامه‌ای است که در ادامه جشنواره بین‌المللی شعر فجر تعریف شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی، برنامه اجرای آثار این جشنواره را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پیامبر اکرم (ص) در حدیثی به حضرت علی (ع) فرمودند: یا اباالحسن! به درستی که خدای تعالی قبر تو و فرزندان تو را بقعه‌هایی از بقعه‌های بهشت قرار داده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نمایشگاه بنا‌های تاریخی ایران به مناسبت روز جهانی بنا‌های تاریخی در عمارت مسعودیه گشایش یافت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی گفت: سندتحول، میثاق‌نامه دوره مدیریتی جدید است و با قاطعیت دنبال خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران»  تولید و رونق تاریخ شفاهی در دهه اخیر، اتفاق مبارکی است که باید آن را با فال نیک گرفت و از آن استقبال کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است