استانی 09:57 - 28 تیر 1397

بهزیستی بهشهر با کمبود نیرو مواجه است/ شناسایی ۳۳۰۰ معلول

محمد باباجانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بزرگداشت هفته بهزیستی افزود: با توجه به اینکه پذیرش دانشجو در دانشگاه ها در بخش گفتار درمانی و کاردرمانی کم است و فارغ التحصیل این رشته به ندرت در جامعه داریم، لذا در این بخش نیازمند گفتار درمان هستیم.

وی اظهار داشت: این مشکل مشکلی شهرهای مختلف استان مازندران است و امیدواریم با هدایت دانشجویان به این رشته و افزایش ظرفیت دانشگاهها در این بخش به جذب مناسب برسیم.

رئیس اداره بهزیستی بهشهر در ادامه با اشاره به اینکه اکثر مردم از ذات و ماهیت برخی نهادها همچون بهزیستی آگاهی ندارند؛ یادآور شد: این نهاد، خدمات مختلفی را در بخش های اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری در دست انجام دارد و با تلاشی که مجلس و دولت در کنار هم برای افزایش رفاه حال مددجویان بهزیستی و کمیته امداد انجام دادند اکنون از مستمری قابل قبولی برخوردارند که امیدواریم تلاش بیشتری در خدمات رسانی انجام شود

باباجانی گفت: شهرستان بهشهر در شرق مازندران دارای سه هزار و ۳۰۰ معلول شناسایی شده و ثبت در سامانه است که از این تعداد هزار و ۳۵۰ نفر معلول جسمی، ۴۵۰ نفر بینایی، ۷۸۰ نفر معلول ذهنی، ۳۲۰ نفر بیمار روانی، ۳۶۰ نفر مشکل شنوایی و ۴۰ نفر دارای مشکل صوت گفتاری هستند که براساس نیاز هر یک از این معلولان، خدمات مناسب به آنان ارائه می شود.

وی با اعلام اینکه ۹۰۰ نفر در شهرستان بهشهر مستمری بگیر بهزیستی هستند؛ افزود: این تعداد از افراد ماهانه ۲۰ میلیارد ریال سرانه دریافت می کنند که با توجه به حذف برخی از دهک‌های بالای جامعه از یارانه، این تعداد به ۱۳۰۰ نفر افزایش یافته است.

رئیس اداره بهزیستی بهشهر مناسب سازی مسکن و معابر را از نیازهای مهم معلولان خواند و گفت: تلاش برای ایجاد سرپناهی مناسب برای مددجویان و معلولان برای جلوگیری از منزوی شدن آنان در این بخش کارساز است؛ ضمن اینکه مناسب سازی معابر و خیابان ها هم از تکالیفی است که برعهده مسئولان است و باید در این بخش تلاش شود.

باباجانی ادامه داد: در برخی از موارد امنیت اجتماعی برای معلولان وجود ندارد و باید در این بخش تلاش بیشتری انجام شود تا معلولان از جایگاه مناسب برخوردار بوده و در رشد استعدادهای خود تلاش کنند.

وی با اشاره به تحت پوشش بودن زنان سرپرست خانوار افزود: در این بخش هم ۴۰۰ مددجو تحت پوشش بهزیستی بهشهر هستند که ماهانه ۱۲ میلیارد ریال به آنان مستمری پرداخت می شود و حق بیمه ۱۶۰ نفر از این بانوان هم به مبلغ ماهانه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت می شود.

رئیس اداره بهزیستی بهشهر مهدکودک های تحت پوشش را ۳۰ مهد کودک شهری و روستایی عنوان کرد که روستا مهدها از یک وعده غذای گرم روزانه برخوردار بوده و این طرح در ۱۴ روستامهد بهشهر اجرایی می شود.

باباجانی همچنین گفت: در بخش پیشگیری، دفتر معلولیت، آسیب اجتماعی، درمان اعتیاد و مشاوره فعال است و تلاش برای آگاهی رسانی به خانواده با قوت دنبال می شود و تلاش داریم تا خانواده در پیشگیری از معلولیت ها توجه خاص داشته و بدانند اگر در همان اوایل متوجه معلولیت فرزندان شوند قابل درمان خواهد بود.

وی افزود: آسیب های اجتماعی امروزه از مهمترین مشکلات جامعه است که شامل طلاق، اعتیاد و مواردی از این قبیل است که بهزیستی طرح صیانت از خانواده و کلاس های مهارت های زندگی را با توجه به تاکید مسئولان در دستور کار دارد و امیدواریم با اجرای این طرح و آموزش های قبل از ازدواج در کاهش طلاق تاثیرگذار باشیم.

این مسئول گفت: خط تلفن ۱۴۸۰ به صورت رایگان در ارائه مشاوره به شهروندان فعال است و افراد می توانند با برقراری تماس با این خط، از مشاوره های مختلف برخوردار شوند.


9846646
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است