استانی 13:41 - 29 فروردین 1398
استاندار سمنان با تمجید از خدمات ارتش در حوادث و بلایای طبیعی گفت: صحنه‌های زیبای حضور ارتش در کنار مردم در بلایای طبیعی در قاب حافطه مردم می‌ماند

تجلیل استاندار سمنان از سرهنگ ارتشی که خود را برای عبور مردمِ گرفتار پله کرد

به گزارش ایسنا، علیرضا آشناگر در آئین رژه نیروهای مسلح در روز ارتش جمهوری اسلامی در شاهرود ضمن تبریک روز ارتش اظهار کرد: عظمت هر کشور به قدرت و استحکام نیروی دفاعی آن کشور بستگی دارد.

وی با بیان اینکه از مولفه‌های قدرت کشور ما داشتن یک‌نیروی قدرتمند مردمی است افزود: ارتش جمهوری اسلامی بر اساس قانون اساسی، حافط کیان مقدس جمهوری اسلامی است.

استاندار سمنان با بیان اینکه بر اساس اصل ۱۴۴ قانون اساسی ، ارتش ما یک نیروی مردمی و متدین است ادامه داد: از روز اول انقلاب ، آمریکا و ستون پنجم وابسته به آن بدنبال تحقیر و نابودی ارتش بود و می‌گفت این ارتش در زمان شاهنشاهی شکل گرفته و لذا با این ترفند به‌دنبال حذف ارتش بود .

وی با اشاره به نگاه مثبت امام راحل به ارتش گفت: ابتکار امام،  زبان یاوه گویان را بست و بدین ترتیب تیر دشمن به سنگ خورد.

این مقام ارشد اجرایی ادامه داد:  امام در چنین روزی با پیام تاریخی خود از ارتش جمهوری اسلامی دفاع کرد و این روز را روز یاس دشمنان انقلاب اسلامی عنوان کرد.

آشناگر از روز ارتش به عنوان روز تجلی پیوند مردم و انقلاب نام برد و افزود: این روز را به نیروی زمینی قهرمان ، نیروی هوایی مقتدر و نیروی دریایی دریا دل تبریک‌ می‌گویم .

وی با بیان اینکه نیروهای ارتش جمهوری اسلامی با قدرت و انگیزه در کنار مردم قرار گرفتند و حماسه‌ها آفریدند، تصریح کرد: حضور ارتش چه در دوران تحکیم انقلاب و چه در دوران دفاع مقدس بسیار درخشان و پربار بوده است.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان با اذعان به اینکه رتش ما نشان داد که یک‌نیروی کاملا قابل اتکا برای حفاظت از استقلال و کیان‌مقدس جمهوری اسلامی است افزود: ارتش در کنار مردم بوده و در این چهار دهه با غم‌های مردم غمگین و با شادی‌هایشان شاد می‌شده است.

وی با بیان اینکه حضور ارتش در کنار مردم در بلایای طبیعی کاملا مشهود و هویداست، گفت: بسیاری از این صحنه‌های زیبا در قاب حافطه مردم بخاطر سپرده شده است.

دست برادری بین سپاه و ارتش، یک حرکت زیبا و درخشان است

تجلیل استاندار از سرهنگ حقیقت

آشناگر با اشاره به انتشار فیلمی از یکی از افسران ارشد ارتش در شاهرود که اخیرا مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته و در آن این سرهنگ ارتش برای نجات مردم درراه‌مانده می‌ایستد تا بر شانه وی پا بگذارند، گفت: حرکت زیبای سرهنگ حقیقی، فرزند همین دیار و همین لشگر بقدری زیبا و تماشایی بود که مورد توجه رهبر معظم انقلاب قرار گرفت. که این نشان از یگانگی ارتش با مردم است .

وی ادامه داد: در آن حادثه حضور امیر فرماندهی محترم لشگر و همکاران ایشان موجب شد که بیش از ۱۰۰۰ نفر از مردم از بوران و برف در نخستین روزهای سال نو نجات پیدا کنند .

آشناگر با بیان اینکه دست برادری و اخوتی که بین سپاه و ارتش داده شده ،یک حرکت زیبا و درخشانی است گفت: این دست اخوت که در مقابل حرکت زشت امریکا، قابل تکریم و تعظیم است، باید برای همگان تبیین شود.

امریکا در پی کند کردن شمشیر برّان مردم در مقابل نیروهای متجاوز است

وی با بیان اینکه امریکا از ابتدای انقلاب بدنبال تضعیف ارتش بود ادامه داد: امریکایی‌ها هم‌اینک هم بدنبال کند کردن شمشیر برّان مردم در مقابل نیروهای متجاوز است.

آشناگر با اذعان به اینکه گذشته و پیشینه آمریکا مملو از خطا، جنایت، کشتار و قتل است اظهار کرد: جنایت وحشتناک آمریکا در بمباران هسته ای و کشتار ۳۲۰ هزار نفر انسان بی گناه تنها یکی از جنایت‌های هولناک آمریکاست. همچنین جنگ ویتنام و جنایت‌های آمریکا در حافظه تاریخ بشریت ماندگار شده است که نشان می دهد آمریکا برای تامین‌منافع خود برای هیچ کس و هیچ چیز احترام و ارزشی قائل نیست

وی با بیان اینکه حضور آمریکا در کشورهای اطراف ایران که به صور مختلف انجام شده است نشان از کشتار بی رحمانه مردم دارد اضافه کرد: آمریکا دیر زمانی است که در خاورمیانه بدنبال بسط قدرت خود بوده و بارها نیز اعتراف کردند که به دنبال ایجاد خاورمیانه جدید هستند و لذا گروه‌های تروریستی داعش و طالبان و ... را ایجاد کرده و به جان مردم انداخته‌اند.

استاندار سمنان تصریح کرد: آمریکا بنام بسط قدرت خود و از روی غفلت برخی سران منطقه، جنایت‌هایی مرتکب شده که در تمام تاریخ خواهد ماند.

وی با انتقاد از اقدام خصمانه امریکا در خصوص قراردادن نام سپاه در لیست تروریستی گفت: آمریکا، هیچ صلاحیتی  برای تعیینمعیارهای تروریست با عدم تروریستی بودن افراد ، گروه‌ها و کشورها ندارد.

آشناگر با بیان اینکه سپاه نهادی محبوب در میان مردم ایران و خاورمیانه است ادامه داد: آمریکا نام این نهاد را در لیست تروریست قرار می‌دهد به امید آنکه از این نهاد محبوب انتقام بگیرد. اگرچه خوشبختانه در این حرکت نابخردانه هیچ کشوری جز رژیم منحوس صهیونیستی و چند کشور دست نشانده از او حمایت نکردند .

وی با اشاره به برخی برکات دشمنی امریکا افزود: اقدام آمریکا در اعلام نام سپاه در لیست گروههای  تروریستی، موجب تقویت وحدت و هم بستگی آحاد مردم و جریان های مختلف سیاسی با سپاه شد . و در این اقدام، همه گروه ها در کنار سپاه قرار گرفتند و اعلام کردند که هرگز در مقابل آمریکا سر خم نخواهند کرد

استاندار سمنان با بیان اینکه تا سپاه و ارتش و نیروهای مسلح هستند ما عزتمندیم اظهار کرد: مردم ما در کنار این نیروها می توانند شاهد رشد و توسعه بیش از پیش کشورمان باشند.‌



انتهای پیام


10106157
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است