فرهنگی‌هنری 09:16 - 04 تیر 1396
سعید هاشم زاده به مهر گفت:
کارگردان و طراح نمایش «بایگانی برای یک مساله شخصی» با اشاره به اینکه این اجرا تلفیق تئاتر و پرفورمنس است، عنوان کرد مشکلات اجتماعی جوانان دهه ۶۰ در این اثر بازگو می‌شود.

مشکلات دهه شصتی‌ها در بایگانی شخصی/ تماشاگر در اجرا مشارکت دارد

سعید هاشم زاده نویسنده، طراح و کارگردان نمایش «بایگانی برای یک مساله شخصی» درباره اجرای این نمایش که تلفیقی از تئاتر و پرفورمنس است به خبرنگار مهر گفت: این نمایش برآیند یک کار کارگاهی است و اثری تجربی محسوب می شود. این اثر تلفیق تئاتر و پرفورمنس است و در بخش پرفورمنس آن تماشاگر قرار است در آغاز و پایان اثر تاثیرگذار باشد و البته برای خودش هم نتیجه درمانی داشته باشد. در واقع این بخش از اجرا اینتراکتیو پرفورمنس محسوب می شود.

وی درباره بخش تئاتری این اجرا توضیح داد: در بخش تئاتری تماشاگر ایزوله می شود و در حقیقت او شاهد اجرا است و دخالتی در کار ندارد. کانسپت تئاتر و پرفورمنس این اجرا با هم در ارتباط هستند به شکلی که بخش اول و آخر این نمایش پرفورمنس و بخش میانی آن تئاتر است. این نمایش براساس سه داستان واقعی تولید شده و مجموعه مونولوگ هایی است که به دیالوگ می رسند.

هاشم زاده ادامه داد: این اثر نمایشی از ۵ تیرماه اجرای عمومی خود را در عمارت روبه‌رو آغاز می کند. عمارت روبه‌رو یک پلت فورم است که از بخش های مختلفی مثل بلک باکس و گالری تشکیل شده و اکثرا کارهای محیطی، تجربه گرا و پرفورمنس در آن اجرا می شود.

وی درباره مضمون نمایش بیان کرد: نمایش درباره سه فرد واقعی است که داستانشان نوشته و از روی مستندات دراماتورژی شده است. مخاطب شاهد اجرای سه مونولوگ است که در نهایت به هم می پیوندند و دیالوگی بین این سه بخش شکل می گیرد. برای شکل گیری این اثر نمایشی تحقیق میدانی درباره ویژگی های کاراکترهایی که به نمایش در می آیند، صورت گرفته است و مخاطب با داستان های واقعی روبه‌رو است و شاهد مشکلات روانی و اجتماعی دهه شصتی ها خواهد بود. البته بخشی از نمایش قطعا زاییده تخیل من به عنوان نویسنده و بخشی از شخصیت واقعی افراد وام گرفته شده است.

این کارگردان در پایان صحبت هایش اضافه کرد: این نمایش سه بازیگر و ۲ اجراگر دارد. ریحانه فراهانی، مریم قاسمی و علیرضا نجفی بازیگران و کسری بردبار و نونا نیسی اجراگران «بایگانی برای یک مساله شخصی» هستند. گروه هنرهای آبی نیز مجری طرح و تهیه کننده این اثر است. همچنین این نمایش با صدای سعید چنگیزیان، بانیپال شومون، نیما رییسی، علی اتحاد، عباس جمالی و محمودرضا رحیمی همراه است.

«بایگانی برای یک مساله شخصی» از ۵ تیرماه در عمارت روبه‌رو اجرا می شود.


9201987
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جدیدترین قسمت از «باغ شادونه» با ورود یک شخصیت جدید پنجشنبه 6 اردیبهشت حوالی ساعت 17:15 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی درباره تولیدات سازمان متبوع خود در زمینه عملیات «وعده صادق» توضیح داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «مست عشق» با جذب ۵۱ هزار مخاطب طی روز گذشته موفق شد تا رکورد بیشترین تعداد مخاطب روز نخست نمایش را از آن خود کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های پایانی اولین هفته از اردیبهشت ماه فیلم‌های سینمایی «جغد شب»، «قاتلان ماه کامل» و «در مسیر بوستون» از قاب شبکه‌های سیما تماشایی می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جبلی گفت: رسانه ملی و وزرات ورزش در حال تدوین آیین‌نامه‌ای درباره حق پخش فوتبال هستند که تقدیم هیئت وزیران خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» استاد پیشکسوت قرآنی گفت: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس مذهبی با اشاره به فضائل متعدد شاه عبدالعظیم حسنی (ع) از ایشان به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام یاد کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزارت فرهنگ، دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی را که در اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ تدوین شده است، ابلاغ کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر به پاکستان از فعال شدن ۶ خانه فرهنگی ایران در این کشور خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کتابفروشی‌های تایید شده در سامانه بازار کتاب برای حضور در بخش مجازی سی وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۸ اردیبهشت فرصت دارد نسبت به ثبت‌نام در این بخش اقدام کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است