بین‌الملل 04:30 - 07 اسفند 1396
شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در گفت وگو با روزنامه فرانسوی «لوفیگارو» گفت: ایران بخش واقعی از منطقه بزرگ ما محسوب می‌شود و گفت‌وگو با تهران ضرورت دارد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از منابع خبری قطر، شیخ محمد آل ثانی در این مصاحبه افزود: گفت وگوهای منطقه می بایست در چارچوب تمدنی و با احترام به حق حاکمیت و امنیت جمعی همه کشورها انجام گیرد نه متوسل شدن به برخی سیاست هایی که عربستان و امارات دنباله رو آن هستند.

وی تاکید کرد که تنش در روابط قطر و همسایگان تنها یکی از بحران های منطقه ما محسوب می شود لذا برای رسیدن به یک فهم مشترک ناچار به گفت وگو هستیم. گفت وگویی که می بایست شامل همه کشورهای منطقه از جمله ایران و ترکیه شود و کشورهای کوچک و بزرگ در آن با هم دیده شوند.

وزیر امور خارجه قطر همچنین گفت: اگرچه بین ما و ایران اختلافاتی وجود دارد اما می بایست این مسائل شناسایی و برای حل آن از طریق گفت وگو اقدام کنیم.

وی به همکاری با جمهوری اسلامی ایران در زمینه بهره برداری از میدان گازی مشترک در خلیج فارس اشاره کرد و گفت به این همکاری ادامه می دهیم و کارها به خوبی پیش می رود.

محمد بن عبدالرحمن در ادامه به درخواست آمریکا از سران شورای همکاری خلیج فارس برای برگزاری نشست مشترک با دونالد ترامپ در واشنگتن اشاره کرد و یادآور شد: دوحه در این نشست شرکت خواهد کرد.

منابع آمریکایی روز شنبه اعلام کردند که این نشست در ماه های مارس و آوریل پیش رو در آمریکا برگزار خواهد شد.

وزیر امورخارجه قطر گفت که رکس تیلرسون وزیر امورخارجه آمریکا سه بار به منطقه سفر کرد و پیشنهادهایی برای حل تنش میان ما و همسایگان ارایه کرد و قطر تنها کشوری بود که به این طرح ها واکنش مثبت نشان داد.

وی احتمال برخورد نظامی در اختلاف میان قطر و همسایگانش را بعید دانست و گفت مطمئن هستیم که اوضاع در نهایت تحت کنترل است.

وزیر امورخارجه قطر تصریح کرد: کشورهای تحریم کننده قصد داشتند با فشار بر اقتصاد، دوحه را از پای درآورند اما اقتصاد ما در منطقه با رشد قابل توجهی همراه بود و توانستیم به تعهدات خود در زمینه انرژی عمل کنیم. بندر حمد طی ماه های آتی افتتاح می شود و 27 درصد تجارت کشور از طریق این بندر انجام خواهد شد.

وی تلاش های قطر برای مبارزه با تروریسم را خوب ارزیابی کرد و گفت که به همین منظور در کنگره بین المللی پاریس که ما آوریل برگزار می شود در بالاترین سطح شرکت خواهیم کرد.

عربستان، امارات، بحرین و مصر 5 ژوئن 2017 ( 15 خرداد 96) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم تمامی روابط با این کشور را قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود با قطر را هم بستند.

قطر این اتهامات را همیشه رد کرده است.

وزیر امورخارجه قطرعامل اصلی تروریسم در منطقه را نبود انسجام اجتماعی در برخی کشورهای منطقه دانست و گفت برخی مردم گمان می کنند در حاشیه جامعه خود قرار دارند و همین عامل گرایش آنها به تفکرات رادیکالی را منجر می شود.


9692122
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» صندوق بین المللی پول اعلام کرد که اعضای اوپک پلاس از ابتلای ماه جولای تولید نفت را افزایش خواهند داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در فلسطین، وضعیت نوار غزه را یک «جهنم انسانی» توصیف کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پاکستان اقدام تازه آمریکا برای تحریم چند شرکت خارجی به دلیل همکاری با اسلام‌آباد در حوزه برنامه‌های موشکی را خودسرانه و سیاسی دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کمیته حفاظت از روزنامه نگاران، جنگ کنونی رژیم صهیونیستی در نوار غزه را خطرناک‌ترین درگیری بزای روزنامه نگاران در ۳۲ سال اخیر می‌داند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بسیج مردمی عراق می‌گوید انفجار پایگاه نظامی کالسو در اثر حمله رخ داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشمند آمریکایی حوزه روابط بین‌الملل جان مرشایمر می‌گوید که اسرائیل فکر می‌کرد ایران حمله به سفارت تهران در دمشق را تلافی نمی‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به نوشته یک روزنامه آمریکایی تانک‌های قدرتمند غربی در مواجهه با پهپاد‌های ارزان قیمت آسیب پذیر هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه اردن ادعا کرد این کشور هیچ وقت به رژیم صهیونیستی اجازه نخواهد داد که از حریم هوایی آن برای هدف قرار دادن ایران استفاده کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده جمهوری خواه آمریکا گفت: با توجه به واقعیت‌های حاکم و عدم امکان بازگشت کریمه به اوکراین، زمان آغاز مذاکرات صلح فرا رسیده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های آلمانی اعلام کردند یک ناو آلمانی امروز شنبه ماموریت خود را در دریای سرخ به پایان رسانده و این دریا را ترک کرده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است