استانی 09:53 - 10 اسفند 1399

بلاتکلیفی ۸۰۰واحد خسارت دیده زلزله قطور/بازسازی تداوم دارد

محمود بدلی در خصوص آخرین وضعیت بازسازی مناطق زلزله زده قطور خوی با بیان اینکه عملیات بازسازی تداوم دارد و تا پایان فعالیت دولت روند بازسازی منطقه زلزله قطور خاتمه می‌یابد، افزود: مالکان این واحدها که نزدیک یک هزار خانوار روستایی است در منطقه حضور نداشتند و امروز نیز رغبتی به بازسازی واحدها خود ندارند این امر یکی از دغدغه‌های مهم بنیاد مسکن استان است.

وی با اشاره به اتمام بازسازی و بهره برداری از دو هزار واحد مسکونی روستایی، اضافه کرد: در زلزله قطور خوی چهار هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی خسارت دید که هم اکنون دو هزار واحد بازسازی و به بهره برداری رسید و هزار و ۵۰۰ واحد نیز در حال بازسازی هستند.

بدلی خاطرنشان کرد: از مجموع واحدهای در حال بازسازی برای سه هزار و ۲۹۵ واحد فنداسیون ریزی، سه هزار و ۴۲ واحد اسکلت بندی و ۲ هزار و ۸۰۰ واحد دیوار ساخته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی با بیان اینکه عملیات بازسازی یک هزار و ۵۰۰ واحد خسارت دیده دیگر نیز در مرحله دیوارکشی و پوشش سقف قرار دارد، افزود: مجموع اعتبارات و تسهیلات بازسازی مصوب مناطق زلزله زده قطور در هیئت دولت بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان است.

بدلی با اشاره به اینکه از این اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض است که به صورت کامل پرداخت شده است، گفت :۳۱۰ میلیارد تومان نیز به صورت تسهیلات در بخش‌های احداث و تعمیر واحدهای مسکونی و تجاری، تأمین لوازم معیشتی خانگی و سرمایه‌ای و احداث جایگاه دامی در اختیار متقاضیان خسارت دیده قرار می‌گیرد.

وی با اعلام اینکه برای هر واحد مسکونی روستایی ۴۰ میلیون تومان و شهری ۵٠ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و ۱۰ میلیون تومان در روستا و ١٢ میلیون تومان در شهر بلاعوض پرداخت شده است، ادامه داد: همچنین پنج میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و ١۵ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای احداث جایگاه دامی و پنج میلیون تومان بلاعوض تأمین لوازم معیشتی به خسارت دیدگان قطور در نظر گرفته شده است.

۴ اسفند سال ۹۸ وقوع دو زمین لرزه به قدرت ۵ و هفت دهم و ۵و نه دهم ریشتر شهر قطور و ۲۸ روستای این بخش را لرزاند، در این زمین لرزه چهار و ۵۰۰ واحد مسکونی بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد دچار خسارت شدند.


10970019
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: ۵ طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و.. با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۲۸ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است