اقتصادی 09:00 - 09 اسفند 1393
معاون وزیر کشاورزی از عرضه گسترده مرغ با قیمت 5500 تومان خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران حسن رکنی، با اشاره به میانگین سرانه مصرف بالاتر از 25 کیلوگرم در ایران گفت: ما هفتمین کشور تولید کننده گوشت مرغ هستیم.



وی افزود: با ملاحظه قیمت گوشت مرغ در یک سال گذشته ما به قیمت 5000 تومان هم می رسیم که قیمت منطقی نیست بلکه قیمت قابل قبول برای تولید و مصرف کننده  حدود 7 هزار تومان است.



رکنی با بیان این که در یک سال و نیم گذشته ما همواره تولید مازاد داشته ایم گفت: به این علت نیازی به ورود مرغ سرد به بازار وجود نداشت از این رو بخشی صادر و قسمتی هم ذخیره سازی شد.



وی تصریح کرد: این روند و خرید مرغ از تولید کنندگان تا 5 بهمن ادامه داشت که با ملاحظه شروع افزایش قیمت ها، از دو تا سه روز بعد خرید قطع شد.



معاون وزیر کشاورزی با اشاره به افزایش تقاضا برای مرغ در بهمن ماه گفت: تولید مرغ به صورت خطی صورت می گیرد ولی در ماههایی از سال کشش بازار کمتر می شود و در برخی زمان ها از جمله ماه رمضان و عید مصرف بالاتر می رود.



وی افزود: میدان بهمن در تهران شاخص ترین محل عرضه مرغ به شمار می رود و در حالی که متوسط عرضه در این محل به طور متوسط 305 تن در ماه است و این میزان در بهمن به متوسط 323 تن می رسد، تا امروز ورودی میدان بهمن 418 تن بوده است.



رکنی با بیان این که خوشبختانه ما از یک کشور وارد کننده به صادر کننده تبدیل شده به گونه ای که در سال 93 تا امروز حدود 65 هزار تن صادرات داشته ایم گفت: ظرفیت سردخانه ها معین است و تولید باید متناسب با بازار و توان صادراتی باشد.



وی افزود: ما مرغ سرد را به قیمت 5500 تومان و به وفور عرضه می کنیم.



در این مصاحبه یوسفی، رئیس اتحادیه پرورش دهندگان مرغ گوشتی نیز اواخر بهمن و اسفند را از ماه های پرتقاضا برای گوشت مرغ ذکر کرد و گفت: با افزایش تقاضا قیمت ها هم جا به جا می شوند.



وی افزود: قیمت 5000 تومان برای مرغ موجب ضرر و زیان تولید کنندگان می شود.



دارابی، مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغ داران گوشتی نیز در این گفتگو با اشاره به متولی شدن وزارت جهاد کشاورزی در امر تنظیم بازار گفت: این امر موجب شد تا نخستین بار از  واردات مرغ بی نیاز شویم که خود نشان دهنده حمایت از تولید است.



وی افزود: ما الان حدود 160 هزار تن مرغ منجمد در سردخانه ها داریم از این رو ما با کسری مرغ روبرو نیستیم.



دارابی تصریح کرد: مرغ سردی که توزیع می شود با قیمت 7000 تومان خریداری و از کیفی ترین مرغ های تولید شده است.



انتهای پیام/


5938087
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با توجه به افزایش حجم تولید در برابر تقاضا، نوسانی در بازار مرغ ایام پرتقاضای ماه رمضان نخواهیم داشت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر پروژه رفع تداخلات اراضی کشاورزی گفت: گرچه قرار بود تا پایان سال گذشته ۱۰۰ درصد اراضی کشاورزی رفع تداخل شوند، اما بدلیل نقض عکس‌های هوایی و نقشه‌های منابع طبیعی تا پایان سال گذشته تنها ۶۸ درصد اراضی رفع تداخل شدند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: براساس آخرین آمار سطح زیرکشت زعفران در کشور ما ۱۳۳ هزارهکتار است که با افزایش عملکرد در هکتار، امکان تولید هزارتن محصول در کشور ما وجود دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی گفت: با توجه به افزایش حجم تولید در ماه‌های اخیر، بیش از ۴۵ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» برای نخستین بار در حوزه صدور تجهیزات پیشرفته پالایشی از جمله کمپرسور و کاتالیست به پروژه‌های فراسرزمینی و دستیابی به دانش فنی ارتقای کیفی نفت‌کوره واحد‌های پالایشی گام برداشته شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور سازمان جنگل گفت: براساس آمار سالانه ۱۲ میلیارد متر مکعب چوب مورد نیاز است که ۲۲ درصد آن از طریق واردات تامین می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت عمران پردیس گفت: با استفاده از ظرفیت‌های مردمی شاهد تکمیل پروژه‌های مسکن مهر و همچنین پروژه‌های مسکن ملی در شهر جدیدپردیس خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسکن گفت: ساخت وساز‌های ویلایی و کوتاه مرتبه تنها با ورود متقاضیان به بازار مسکن تقویت و افزایش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسکن گفت: ساخت وساز‌های ویلایی و کوتاه مرتبه تنها با ورود متقاضیان به بازار مسکن تقویت و افزایش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسکن گفت: ساخت وساز‌های ویلایی و کوتاه مرتبه تنها با ورود متقاضیان به بازار مسکن تقویت و افزایش می‌یابد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است