اقتصادی 17:31 - 26 شهریور 1398
ریزش در بسیاری از بورس‌های عربی در واکنش به حمله به تاسیسات نفتی آرامکو ادامه دارد.

واکنش بورس‌های عربی به حمله آرامکو

به گزارش ایسنا به نقل از تریدینگ اکونومیکس، با وجود گذشت دو روز از حمله پهپادهای یمنی به تاسیسات نفتی شرکت آرامکو که به کاهش ۵۰ درصدی تولیدات نفت عربستان منجر شد، واکنش بورس های عربی به این اتفاق کماکان ادامه دارد و به نظر می‌رسد در روزهای آینده نیز شاهد تداوم جو منفی در بسیاری از بازارهای عربی خواهیم بود.

در عربستان شاخص " تداول" پس از ریزش ۱.۱ درصدی روز قبل، در آخرین دور از معاملات با یک درصد افزایش به ۷۸۲۷ واحد رسید که در این بین نمادهای بانکی یپشتاز روند صعودی بازار بودند: نماد بانک بازرگانی ملی ۴.۲ درصد و بانک " راجی" ۱.۴ درصد افزایش یافتند. شاخص بورس " ابوظبی" امارات با ۱.۷ درصد افزایش به ۵۱۶۱ واحد رسید و بورس دوحه قطر با افزایش ۱.۱ درصدی در سطح ۱۰ هزار و ۵۱۲ واحدی بسته شد.

محمد علی یاسین، استراتژیست ارشد در بورس ابوظبی گفت: اوضاع بسیار حساس است و ریسک های موجود در منطقه به سطوح خطرناکی رسیده اند.

در پی حمله پهپادهای یمنی به بزرگ ترین پالایشگاه جهان در عربستان، عرضه ۵۰ درصد نفت این کشور که معادل ۵ درصد کل عرضه نفت در جهان است با اختلالات جدی مواجه شده است.

از سوی دیگر بسیاری از بورس‌های دیگر عربی کماکان قرمزپوش هستند: در مصر شاخص " ای جی ایکس ۳۰" با ۰.۴ درصد کاهش در سطح ۱۴ هزار و ۹۷۰ واحد بسته شد، در بحرین، شاخص " بکس" ۰.۷ درصد عقب نشست و در سطح ۱۵۲۴ واحدی بسته شد، در عمان شاخص " ام اس آی" با کاهش ۰.۳ درصدی به ۴۰۰۹ واحد رسید و شاخص بورس کویت با ریزش سنگین ۲.۲ درصدی در سطح ۶۱۰۱ واحدی بسته شد.

در بین دیگر بورس‌های عربی، شاخص بورس بغداد ۰.۰۳ درصد و شاخص بورس اردن ۰.۱۴ درصد افزایش یافتند. در لبنان، شاخص بورس بیروت نسبتا بدون تغییر نسبت به روز قبل به کار خود پایان داد.

انتهای پیام


10240297
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ساخت ۴ میلیون واحد نهضت ملی مسکن از سوی دولت برنامه‌ریزی شده که از این تعداد ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد شروع شده و ۵۰۰ هزار واحد هم به متقاضیان تحویل داده شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: بارش‌های سیل‌آسا در ۸ استان کشور زمینه‌ساز صدور هشدار هواشناسی شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سامانه خودنویس گفت: در خرداد ماه سال 1402 اولین قرارداد اجاره در سامانه خودنویس انجام شد و در خرداد ماه امسال هم اولین قرارداد خریدو فروش سامانه خودنویس ثبت می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار گفت: از ۲۵ اردیبهشت ماه با توجه به اتمام مهلت الکترونیکی شدن مجوزها هیچ مجوز کاغذی دیگر در بخش های مختلف قابل پذیرش نخواهد بود
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته سربازرس اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی، سقف تراکنش روزانه غیرحضوری بانکی با افزایش دو برابری به ۲۰۰ میلیون تومان رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته سربازرس اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی، سقف تراکنش روزانه غیرحضوری بانکی با افزایش دو برابری به ۲۰۰ میلیون تومان رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» برخی کالا‌های حوزه‌ جهاد کشاورزی اعلام شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس اطلاعات سامانه طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۷۱ هزار متقاضی واجد ۳ شرط ثبت‌نام کرده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: براساس اطلاعات سامانه طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۷۱ هزار متقاضی واجد ۳ شرط ثبت‌نام کرده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر اسبق انجمن تصفیه کنندگان شکر گفت: بنابر آمار در ۶ ماهه نخست سال، مصرف ماهانه شکر به ۲۴۰ هزار تن رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است