علمی فناوری 12:04 - 07 خرداد 1396
طی مراسمی با حضور رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی و مدیر عامل منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار یک تفاهمنامه همکاری در راستای آمایش آموزش های مهارتی سواحل مکران و چابهار و تربیت نیروی انسانی ماهر مورد نیاز در این منطقه به امضاء رسید.

امضاء تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه علمی‌کاربردی با سازمان منطقه آزاد چابهار

به گزارش ایسنا، دکتر محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در این مراسم با اعلام آمادگی این دانشگاه در زمینه همکاری در راستای شناسایی ظرفیت‌های مشاغل مهارتی مورد نیاز منطقه در همه بخش‌های چهارگانه صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر و مدیریت و خدمات اجتماعی، اظهار کرد: با توجه به اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی یک دانشگاه مهارتی شغل محور است، زمینه برگزاری هر گونه دوره‌های مهارتی کوتاه مدت و بلند مدت متناسب با نیاز بخش‌های صنعت، کشاورزی، گردشگری و خدمات را داراست.

وی در ادامه با اشاره به پروژه‌های در دست اقدام دولت در حوزه پتروشیمی، فولاد، توسعه و بهره برداری زیر ساخت‌های حمل و نقل، اسکله و گازرسانی، فرآوری شیلات و آبزیان و نیز گردشگری، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در زمان ساخت و بهره برداری این پروژه‌ها تأمین نیروی انسانی ماهر از الزامات توسعه محسوب می‌شود، دانشگاه جامع آمادگی لازم برای ایفای نقش مؤثر در تربیت نیروی انسانی متخصص متناسب با استانداردهای مورد نظر را دارد.

دکتر امید افزود: همچنین در صورت اعلام نیاز بخش‌های صنعت می توانیم علاوه بر استفاده از ظرفیت مدرسان منطقه از ظرفیت مراکز علمی کاربردی فعال در حوزه‌های مشابه برای انتقال تجارب مهارتی سایر استان‌ها استفاده کنیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی، دکتر عبدالکریم کردی مدیر عامل منطقه آزاد چابهار نیز در این مراسم به وجود نگاهی ویژه در سازمان منطقه آزاد چابهار نسبت به برگزاری دوره‌های مهارتی کوتاه مدت و بلند مدت و ضرروت حضور مؤثر دانشگاه جامع علمی کاربردی در راستای تربیت نیروی انسانی ماهر برای پروژه‌های بزرگ در دست اقدام منطقه در بخش‌های صنایع بزرگ پتروشیمی و فولاد و سایر حوزه‌های سرمایه گذاری اشاره و اظهار کرد: این تفاهم‌نامه با موضوع بکارگیری توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانشگاه جامع علمی‌کاربردی و سازمان منطقه آزاد و تجاری چابهار به منظور فراهم نمودن زیرساخت‌های لازم جهت ایجاد، توسعه و تقویت آموزش‌های علمی و کاربردی در این منطقه به امضا رسیده است.

کردی گفت: برخی از اهداف و زمینه‌های همکاری مهم در این تفاهم نامه ایجاد کمیته مشترک به منظور همکاری و گسترش ارتباطات متقابل (ارتباط صنعت و دانشگاه)، بستر سازی اشتغال دانش آموختگان ممتاز با معرفی آنان به صنایع کوچک و بزرگ تحت پوشش و تربیت و تأمین نیروی انسانی متخصص و ماهر در قالب دوره‌های مصوب در مقاطع تحصیلی کاردانی و کوتاه مدت هستند.

وی اضافه کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت به منظور ارتقاء توان علمی کارشناسان و محققین سازمان در مراکز تحقیقاتی، آموزشی، صنعتی و خدماتی، جلب همکاری صنایع مختلف در منطقه با دانشجویان جهت هدایت آنان برای شرکت در دوره‌های کارورزی، کاربینی و کارآموزی، فراهم نمودن زمینه‌های بازدیدهای علمی دانشجویان از ظرفیت‌های تجاری، صنعتی و گردشگری منطقه آزاد چابهار و برگزاری و پشتیبانی سمینارها، جشنواره های علمی تخصصی و همایش‌های مشترک از دیگر  اهداف و زمینه‌های همکاری می‌باشند.

انتهای پیام


9133469
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» طبق اسکرین‌شات فاش‌شده، هواوی گوشی‌های سری P70 را در تاریخ ۲ آوریل (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معرفی خواهد کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون تربیت بدنی و سلامت گفت: کمتر از ۱۰ درصد مدارس کشور به فضاهای ورزشی استاندارد مجهز هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به دلیل تنوع اقلیمی در ایران، شروع آلرژی بهاره در سراسر کشور در یک زمان نیست.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: امسال بیشترین استخدام‌ها در آموزش و پرورش و وزارت بهداشت انجام خواهد شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» یک دستگاه مبتنی بر هوش مصنوعی که در «دانشگاه لستر» ابداع شده است، در آزمایش‌ها توانست ضربان قلب نشان‌دهنده آریتمی بطنی را با موفقیت تشخیص دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نیک فرجام گفت: سیستم هوشمند گلخانه مستقل در مناطق مختلف گلخانه و یا به صورت یکپارچه با سیستم مرکزی جهت پایش و کنترل پارامترهای مختلف به کار گرفته می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت مایکروسافت قابلیت جدیدی را تحت عنوان ترجمه هوشمند پیام‌ها در مکالمات Microsoft Teams معرفی کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: علت مرگ پزشک جوان هنوز از سوی پزشکی قانونی تعیین نشده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۵۵ عمل جراحی اورژانسی در کشور انجام شده است.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است