اجتماعی 08:59 - 09 آبان 1393
مدیرکل محیط زیست استان مرکزی، مصرف مازوت در نیروگاه حرارتی شازند اراک را تایید کرد.

تایید استفاده از مازوت در نیروگاه شازند اراک/ تصمیم کارگروه کاهش آلودگی هوا؛ شیر مازوت باید مهر و موم شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ چند روز پیش تصاویری از نیروگاه حرارتی شازند اراک منتشر شد که حکایت از مازوت سوزی در این نیروگاه داشت (اینجا). اکنون اما مدیرکل محیط زیست استان مرکزی، تایید کرده که از اواخر مهرماه، مازوت به سوخت این نیروگاه اضافه شده است.

امیر انصاری، در نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک گفت: نیروگاه حرارتی شازند از 29 مهر امسال مصرف مازوت خود را آغاز کرده به نحوی که از چهار واحد موجود یک واحد در حال تعمیرات است، یک واحد گاز و دو واحد باقی مانده مازوت و گاز (هر واحد 24 مشعل دارد که 10 مشعل از مازوت و 14 مشعل از گاز) استفاده می کند. در گزارش ششم آبان جاری نیروگاه شازند چهار میلیون متر مکعب گاز و یک میلیون و 500 لیتر مازوت مصرف می کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: با این روند میزان دی اکسید گوگرد در حال افزایش است.

اما در همین نشست استاندار مرکزی در پی تصویب کارگروه کاهش آلودگی هوا، دستور مهر و موم شیرمازوت نیروگاه حرارتی شازند به دلیل ایجاد آلودگی زیست محیطی را صادر کرد.

محمدحسین مقیمی در نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک گفت: اراک تحمل مازوت را ندارد و نیروگاه اگر مشکل مصرف گاز دارد، خاموش و تعطیل شود. محیط زیست استان مسوول مهر و موم شیر مازوت نیروگاه است و برای ادامه فعالیت به هیچ عنوان نباید مصرفی به جز گاز داشته باشد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: استفاده نیروگاه از مازوت خلاف قانون و مصوبه کمیسیون انرژی است.

محمدحسن آصفری گفت: نیروگاه شازند به هیچ عنوان نباید از مازوت استفاده کند و این مهم مصوب شده است. نیروگاه شازند حتی اگر با مشکل مصرف گاز هم مواجه شود نباید روشن شود و این قابل قبول نیست.

او گفت: آلودگی هوای اراک به دلیل فعالیت کارخانه املاح معدنی، نیروگاه شازند، کارخانه آلومینیوم و بخشی نیز از تردد خودروها است.

آصفری گفت: نیازی به ارائه گزارش از وضعیت این کارخانه ها در نشست کارگروه آلودگی هوای اراک نیست، زیرا وضعیت کاملا مشخص است و اگر قرار باشد مطالعه ای در این زمینه صورت گیرد باید ناظر آن از بدنه دولت و در حد امکان از محیط زیست باشد.

 

تعداد روزهای ناسالم اراک 46 درصد کاهش یافت

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در ادامه نشست گفت: تعداد روزهای ناسالم در شهر اراک از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل 46 درصد کاهش یافته است.

امیر انصاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون شهر اراک 179 روز سالم و 45 روز ناسالم داشته و این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل 138 روز سالم و 86 روز ناسالم داشت. بیشترین روزهای آلاینده سال گذشته شهر اراک در ماه های خرداد و تیر و در سال جاری در ماه خرداد بوده است.

نیروگاه حرارتی شازند در زمینی به مساحت 240 هکتار در کیلومتر 15جاده اراک - بروجرد ، جاده فرعی ازنا و در شرق پالایشگاه شازند در مجاورت راه آهن سراسری تهران- جنوب واقع شده است.

نیروگاه حرارتی شازند امکان استفاده از سوخت گاز و مازوت را دارد و به گفته مسوولان محیط زیست، استفاده از مازوت نقش موثری در ایجاد آلودگی شهرستانهای اراک و شازند دارد.

۴۷۴۷

5080869
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای شهر تهران گفت: موضوع تأیید واگن‌ها را به تأخیر نیندازید. برای این اقدام باید یک عمل جهادی انجام شود و بررسی‌ها به صورت جهادی انجام شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار و فرماندار ویژه تهران گفت: تبادلات علمی در کنار آموزش خانواده‌ها می‌تواند بخشی از مسایل تغییرات جمعیتی را رفع کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل دفتر مدیریت و حفاظت حیات وحش سازمان محیط زیست گفت: جرایم آسیب به حیات وحش در صورت تصویب در شورای عالی محیط زیست سه برابر افزایش می‌یابد.  
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سند جدید تحول و تعالی قوه قضاییه که در تاریخ ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ به تصویب رئیس قوه قضاییه رسیده بود، ابلاغ شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۱۲ هزار قوطی اکتان بنزین قاچاق از انباری در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۱۸ هزارقلم لیوان سرامیکی و دستگاه بخارساز قاچاق از یک دستگاه کامیون در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون اجتماعی پلیس راهور پایتخت با اشاره به تصادفات شبانه در تهران گفت: عابران پیاده، شب‌ها لباس تیره نپوشند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: همت زین الدین،بابایی ،نواب،حکیم،بابایی دارای ترافیک هستند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده ولی فقیه در هلال احمر گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل در برنامه‌ریزی و اتخاذ تصمیم‌گیری‌ها توجه به اسناد بالادستی است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۸ قرار گرفته و وضعیت هوای تهران بهبود نسبی یافته و در شرایط قابل قبول است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است