علی طاهریان در گفتوگو با خبرنگار ایسنا، عنوان کرد: مشکلات دانشآموزانی که در مدارس دخترانه تحصیل میکنند کمتر از دانشآموزان پسر است؛ مشکل عمده دانشآموزان پسر در مدرسه استثنائی مربوط به فرسودگی ساختمان و کمبود فضای موجود میشود.
وی ادامه داد: مدرسه امام علی فرسوده و تخریبی به شمار میرود و به طور کلی مهمترین مشکل در مدارس استثنائی کاشمر مکان آموزش و کمبود تجهیزات مدارس است.
طاهریان گفت: اکنون در مدارس دخترانه و پسرانه استثنائی نیازمند 10 ویلچر هستیم، البته تهیه امکانات کمکآموزشی و دستگاه پرکینز برای تایپ دانشآموزان نابینا از دیگر ضروریات است.
وی عنوان کرد: تامین وسایل ورزشی در حوزه کاری ما نیست اما تاکنون کمکهایی صورت گرفته و خواهیم داشت.
مدیر آموزش و پرورش کاشمر افزود: قبل از ورود دانشآموزان به دبستان، آنها سنجش میشوند و اگر دانشآموزی که تشخیص داده شود باید به مدرسه استثنائی برود اگر وارد مدارس عادی شود، قطعا در این مدارس توفیق نخواهد داشت.
وی بیان کرد: فضا و امکانات مدارس عادی مناسب دانشآموزان استثنائی نیست و حتی زمان آموزش در مدارس عادی و استثنائی متفاوت است و مربیان مدارس استثنائی آموزشدیده و خاص هستند.
طاهریان ادامه داد: نرم کلاسها براساس نوع معلولیت از تک معلولیتی تا چند معلولیتی متفاوت بوده و استانداردها در مدارس استثنائی کاشمر رعایت شده است. در مدارس استثنائی مشاور حضور دارد اما تعداد روزهای حضور مشاوران، بسیار کم است.
وی عنوان کرد: دانشآموزان و خانوادهها بسیار نیازمند مشاوره هستند و میطلبد که مشاور به صورت تمام وقت به مدارس استثنائی تعلق گیرد.
وی ادامه داد: اکنون در سه مدرسه استثنائی کاشمر 187 دانش آموز در 28 کلاس درس مشغول به تحصیل هستند و هر ساله حدود 25 تا 30 دانشآموز وارد مراکز استثنائی میشوند.
طاهریان تاکید کرد: به دلیل این که نیازها، مشکلات و هزینههای والدین دانشآموزان استثنائی بسیار بیشتر است باید بیش از آنچه به آموزش خانواده در مدارس عادی توجه میشود، به خانوادههایی که دانشآموز استثنائی دارند، توجه شود.
وی گفت: با توجه به این که ناآگاهی والدین دانشآموزان استثنائی تأثیر مستقیم در موفقیت دانشآموزان دارد، مشاوره دادن به خانوادهها میتواند برای دانشآموزان معلول و استثنائی کمک باشد.
انتهای پیام