استانی 13:49 - 30 بهمن 1397
مدیر آموزش و پرورش کاشمر:
مدیر آموزش و پرورش کاشمر گفت: سالانه 30 دانش‌آموز به مراکز استثنائی این شهر وارد می‌شوند و در حال حاضر در مدارس استثنائی کاشمر 187 دانش‌آموز مشغول به تحصیل هستند.

ورود سالانه 30 دانش‌آموز به مراکز استثنائی کاشمر

علی طاهریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، عنوان کرد: مشکلات دانش‌آموزانی که در مدارس دخترانه تحصیل می‌کنند کمتر از دانش‌آموزان پسر است؛ مشکل عمده دانش‌آموزان پسر در مدرسه استثنائی مربوط به فرسودگی ساختمان و کمبود فضای موجود می‌شود.



 وی ادامه داد: مدرسه امام علی فرسوده و تخریبی به شمار می‌رود و به طور کلی مهم‌ترین مشکل در مدارس استثنائی کاشمر مکان آموزش و کمبود تجهیزات مدارس است.



 طاهریان گفت: اکنون در مدارس دخترانه و پسرانه استثنائی نیازمند 10 ویلچر هستیم، البته تهیه امکانات کمک‌آموزشی و دستگاه پرکینز برای تایپ دانش‌آموزان نابینا از دیگر ضروریات است.



وی عنوان کرد: تامین وسایل ورزشی در حوزه کاری ما نیست اما تاکنون کمک‌هایی صورت گرفته و خواهیم داشت.



مدیر آموزش و پرورش کاشمر افزود: قبل از ورود دانش‌آموزان به دبستان، آن‌ها سنجش می‌شوند و اگر دانش‌آموزی که تشخیص داده شود باید به مدرسه استثنائی برود اگر وارد مدارس عادی شود، قطعا در این مدارس توفیق نخواهد داشت.



وی بیان کرد: فضا و امکانات مدارس عادی مناسب دانش‌آموزان استثنائی نیست و حتی زمان آموزش در مدارس عادی و استثنائی متفاوت است و مربیان مدارس استثنائی آموزش‌دیده و خاص هستند.



طاهریان ادامه داد: نرم کلاس‌ها براساس نوع معلولیت از تک معلولیتی تا چند معلولیتی متفاوت بوده و استانداردها در مدارس استثنائی کاشمر رعایت شده است. در مدارس استثنائی مشاور حضور دارد اما تعداد روزهای حضور مشاوران، بسیار کم است.



وی عنوان کرد: دانش‌آموزان و خانواده‌ها بسیار نیازمند مشاوره هستند و می‌طلبد که مشاور به صورت تمام وقت به مدارس استثنائی تعلق گیرد.



وی ادامه داد: اکنون در سه مدرسه استثنائی کاشمر 187 دانش آموز در 28 کلاس درس مشغول به تحصیل هستند و هر ساله حدود 25 تا 30 دانش‌آموز وارد مراکز استثنائی می‌شوند.



طاهریان تاکید کرد: به دلیل این که نیازها، مشکلات و هزینه‌های والدین دانش‌آموزان استثنائی بسیار بیشتر است باید بیش از آن‌چه به آموزش خانواده در مدارس عادی توجه می‌شود، به خانواده‌هایی که دانش‌آموز استثنائی دارند، توجه شود.  



وی گفت: با توجه به این که ناآگاهی والدین دانش‌آموزان استثنائی تأثیر مستقیم در موفقیت دانش‌آموزان دارد، مشاوره دادن به خانواده‌ها می‌تواند برای دانش‌آموزان معلول و استثنائی کمک باشد.

انتهای پیام


10058801
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است