بین‌الملل 01:19 - 08 اسفند 1393
روسیا الیوم:
ایران با برگزاری رزمایش پیامبر اعظم(ص) برای دشمنان منطقه‌ای و بین‌المللی خود پیام فرستاد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران، "عمر هواش" گزارشگر شبکه تلویزیونی روسیا الیوم گزارش داد ایران اقدام به برگزاری رزمایش در تنگه هرمز کرد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با اجرای این رزمایش قصد دارد بگوید ایران بدون مداخله بیگانگان توان تامین امنیت آب های خلیج‌فارس را دارد. تنگه هرمز گذرگاه اصلی عبور نفت است. 


سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اقدام به شبیه سازی یک ناو هواپیمابر آمریکایی کرد. این ناو هواپیمابر فرضی هدف حمله قایق های تندروی ایرانی قرار گرفت و موشک باران شد.


همچنین سپاه اعلام کرد اقدام به کاشت مین های پیشرفته دریایی در طرف دیگر تنگه هرمز کرده و توان آن را دارد که تنگه هرمز را تحت کنترل خود در آورد.


"محمد علی جعفری" فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: چنانچه ضرورت اقتضا کند نیروی دریایی ایران توان آن را دارد که دریای عمان، تنگه هرمز و خلیج‌فارس را به طور کامل به کنترل خود در آورد. این مناطق در تیررس موشک های و نیروی دریایی ما قرار دارند.


در نخستین روز رزمایش پیامبر اعظم موشک های بالستیک زلزال، نصر و فتح مورد آزمایش قرار گرفت و این موشک ها اهداف ثابت و متحرک در آب های خلیج فارس را هدف قرار دادند.
سپاه از بالگردهای خود موشک های کروز شلیک کرد و از شناورهای تندروی ذوالفقار پرده برداشت.


روز دوم نیز با ارائه بخشی از توانمندی ایران شامل پرنده های شناسایی، انواع مین، سلاح و روبات برگزار شد.


تهران که با افزایش 33 درصدی بودجه نظامی موافقت کرده است میان افزایش توان دفاعی خود با مذاکرات هسته ای تمایز قائل شده است.  


حسین کنعانی مقدم کارشناس امور راهبردی گفت: افزایش بودجه دفاعی ایران با هدف مقابله با تهدیدهای آمریکا، اسرائیل و گروه داعش صورت گرفته است. چه مذاکرات هسته ای ایران با موفقیت همراه باشد و چه شکست بخورد ایران به سیاست افزایش توان نظامی خود ادامه می دهد.


ایران اینگونه تسلیحات خود را آزمایش می کند و نواوری های تسلیحاتی خود را به نمایش می گذارد و از این طریق پیام هایی به قدرت های منطقه ای و بین‌المللی بدهد.


مسوولان ایرانی می گویند ایران دست دوستی به سوی همگان دراز کرده است اما برای همه احتمال ها نیز آماده است.


ایران به خوبی می‌داند که تنگه هرمز و منطقه خلیج فارس برای دشمنان سنتی اش حساس است. ایران از طریق تنگه هرمز به تهدیدهای دشمنانش پاسخ می‌دهد.








انتهای پیام./.

5933122
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب در سخنانی با تاکید براینکه رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد، خطاب به آمریکایی‌ها گفت: آنها در تجاوز نظامی خود به یمن، شکست را از انگلیس به ارث خواهند برد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» قسام خانه‌ای را پس از ورود اشغالگران اسراییلی منفجر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور اوکراین در تماسی تلفنی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار ارسال کمک‌های فوری به کی یف شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف، عنوان کرد که سران ارمنستان با بهانه‌هایی غیرواقعی به دنبال برهم زدن روابط با مسکو هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر کل سازمان ملل روز پنجشنبه در سخنانی گفت نمی‌تواند غمی را که در دیدار با پناهندگان فلسطینی در سفرش به مصر و اردن تجربه کرده از بین ببرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جمع خانواده های اسرای این رژیم مدعی شد که ارتش آن در حال آماده شدن برای ورود به شهر رفح در نوار غزه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امور خارجه فنلاند اعلام کرد که کارگروهی به ریاست هلسینکی به این نتیجه رسیده است که توافقنامه دفاعی با آمریکا حاکمیت این کشور را تضعیف خواهد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است