استانی 16:42 - 04 مرداد 1396
عضو هیات مدیره شهرسازی شرکت عمران شهرهای جدید مطرح کرد:
اصفهان - عضو هیات مدیره شهرسازی شرکت عمران شهرهای جدید در خصوص الحاق بهارستان به اصفهان گفت: برای اجرای این طرح ضرورتی نمی بینم چراکه این دو شهر جدا و با اهداف مشخص تاسیس شدند.

مسکن اجتماعی در انتظار اعتبار/الحاق بهارستان به اصفهان ضروری نیست

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب‌الله طاهرخانی ظهر چهارشنبه در آئین کلنگ زنی پروژه‌های شرکت عمران شهرداری بهارستان با اشاره به تعامل مناسب شرکت عمران بهارستان با دیگر ارگان‌های دولتی و غیر دولتی استان اصفهان در اجرای پروژه‌ها اظهار داشت: تعامل این شرکت برای بهره برداری از خط متروی بهارستان تا صفه زبانزد بوده و نتیجه آن را نیز می‌توان در روند اجرایی این پروژه شاهد بود.

حداکثر بهره برداری از پروژه‌های اجرایی در شهرهای جدید مورد توجه باشد

وی در ادامه با اشاره به اینکه حداکثر بهره برداری از پروژه‌های اجرایی شده در شهرهای جدید باید مورد توجه باشد، تصریح کرد: در این راستا باید توجه داشته باشیم که برای بهره‌برداری حداکثری از مترو باید جمعیت هم برای انجام امورات خود در طول روز به بهارستان سفر کنند.

عضو هیات مدیره شهرسازی و توسعه مسکن شرکت عمران شهرهای جدید با تاکید بر اینکه ایجاد مراکز درمانی از جمله این ظرفیت‌هاست، افزود: البته باید در هر منطقه مطابق با سند آمایش سرزمین ارائه خدمات مختلف و راه‌اندازی مراکز مورد نیاز در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد جذابیت برای زندگی در شهرهای جدید در دستور کار است، افزود: از این رو برنامه‌ریزی ویژه برای ایجاد این جذابیت در مسکن‌ مهر در دستور کار است.

طاهرخانی با بیان اینکه بر اساس آخرین سرشماری سال ۹۵ در حال حاضر ۸۰ هزار نفر در شهر جدید بهارستان ساکن هستند، ابراز داشت: از این رو ما سعی داریم در کنار توسعه این شهر افزایش کیفیت زندگی و یکپارچه سازی خدمات را مورد توجه قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از شهرهای جدید به صورت پاره پاره ساخته‌ شده‌اند، تصریح کرد: برای رفع این موضوع پیشنهاد می‌شود شرکت‌های عمران به جای واگذاری اراضی با همکاری سرمایه‌گذاران وارد عرصه ساخت و ساز شوند ضمن آنکه زمین بدون تاسیسات را نیز تحویل ندهند.

یک هزار میلیارد تومان برای کیفیت بخشی زندگی در مسکن مهر هزینه شد

عضو هیات مدیره شهرسازی و توسعه مسکن شرکت عمران شهرهای جدید در ادامه با اشاره به اینکه عمده اعتبارات وزارت مسکن و شهرسازی طی سال‌های اخیر به مسکن مهر اختصاص یافته است، ابراز داشت: در سال گذشته نیز عمده این اعتبارات برای رفع کمبودها و ساخت فضاهای آموزشی، فرهنگی، مذهبی ودرمانی هزینه شده است.

وی در خصوص راه‌اندازی مسکن اجتماعی در شهرهای جدید نیز گفت: این مسکن ویژه افراد محروم و کم در آمد است و برای ارائه این طرح نیز با مشکل کمبود اعتبار روبرو هستیم.

طاهرخانی اضافه کرد: در سال گذشته یک هزار میلیارد تومان از محل اسناد خزانه کشور به مسکن مهر اختصاص یافته است و سعی داریم سفره این پروژه‌ را در سال جاری جمع کنیم.

وی در خصوص الحاق شهر جدید بهارستان به اصفهان نیز اضافه کرد: برای اجرای این طرح ضرورتی نمی بینم چراکه این دو شهر کاملا جدا و با اهداف مشخص تاسیس شده‌اند و ضرورتی در الحاق این دو شهر وجود ندارد.

کمبود کیفیت خدمات در مناطق دلیل افزایش خانه‌های خالی از سکنه است

عضو هیات مدیره شهرسازی و توسعه مسکن شرکت عمران شهرهای جدید در ادامه با اشاره به خانه‌های خالی از سکنه در کشور بیان داشت: آمار بالای این خانه ها بیانگر کمبود کیفیت خدمات ارائه شده در این مناطق است که مسئولان باید به این امر بیش از گذشته توجه داشته باشند.

وی در ادامه در خصوص توسعه حمل و نقل ریلی در شهر های جدید استان اصفهان گفت: مترو بهارستان و فولادشهر در حال اجراست و در شهر جدید مجلسی نیز مطالعات راه‌اندازی این طرح در دستور کار است.

طاهرخانی با اشاره به انجام مطالعات تاسیس شهر جدید شیخ بهایی در استان اصفهان نیز ابراز داشت: با توجه به سند آمایش سرزمین افزایش در تعداد شهرهای جدید استان اصفهان صورت می‌گیرد.


9297412
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است