چند رسانه‌ای 12:25 - 03 بهمن 1395
تظاهرات مردمی علیه «دونالد ترامپ» که روز جمعه اول بهمن، مراسم تحلیف وی در سایه تدابیر شدید امنیتی واشنگتن برگزار شد، همچنان ادامه دارد و زنان آمریکایی در تظاهرات گسترده بر مخالفت خود با چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا تاکید کردند.

تظاهرات مخالفان ترامپ

به گزارش شفاف، کمتر از 24 ساعت پس از  مراسم تحلیف دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهوری جدید آمریکا، شمار زیادی از زنان، دختران و کودکان آمریکایی با شرکت در تظاهرات ضد  ترامپ از اظهارات و سیاست‌های تبعیض‌آمیز وی انتقاد کردند.

روز گذشته هزاران نفر در پی مراسم تحلیف دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا در پایتخت این کشور تجمع کردندتا مخالفت خود را با چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا ابراز کنند.

آمار مختلفی درباره شمار شرکت کنندگان از سوی رسانه‌های آمریکایی اعلام شده و برخی آن را تا بیش از 500,000 هزار نفر برآورد کردند، شمار شرکت کنندگان آن قدر زیاده بوده است که اداره برنامه از دست برگزار کنندگان خارج شده بود .شرکت کنندگان، پلاکارد و دست‌نوشته و عکس‌هایی در مخالفت با ترامپ در  دست داشتند .

 

آنها شعار می‌دادند : «ترامپ را نمی‌خواهیم»، «ترامپ را برکنار کنید». معترضان در این تظاهرات، خشم و انزجار خود را از چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا ابراز  کردند .این راهپیمایان همچنین  شعارهای «نه به نژادپرستی، نه به ترامپ» و «ترامپ برو به جهنم» سردادند.

خانمی از ایالت میشیگان در پاسخ به  خبرنگار تسنیم گفت : ما اینجا آمده‌ایم تا مخالفت خود را سیاست‌های ترامپ در امور مهاجرین و زنان اعلام کنیم ,ما همچنین  نگران «اوباماکر»(برنامه بهداشت و خدمات درمانی اوباما) هستیم»

تمام راه‌های منتهی به کاخ  سفید توسط  نیروهای «گارد ملی آمریکا» با دقت کنترل می‌شد و نیروهای پلیس از طریق دوربین‌های نصب شده روی سقف ماشینهای تریلی  مستقر در نزدیکی تجمع  معترضان ,تمام تحرکات معترضان را به دقت زیر نظر داشتند.

مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری جدید آمریکا روز جمعه اول بهمن در سایه تدابیر امنیتی بسیار شدید برگزار شد که معترضان با برگزاری تظاهراتی، اظهارات توهین‌آمیز و نژادپرستانه وی علیه گروه‌های اقلیت و زنان را محکوم کردند. تظاهرات مخالفان ریاست‌جمهوری ترامپ با دخالت نیروهای امنیتی و سرکوبگری آنها به خشونت کشیده شد.

مراسم تحلیف مقابل ساختمان کنگره آمریکا در واشنگتن برگزار شد تا ترامپ که سابقه تصدی هیچ مسئولیت سیاسی ندارد، به‌عنوان چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا سکان هدایت این کشور را در دست بگیرد.

مراسم تحلیف دونالد ترامپ در سایه  تدابیر امنیتی بسیار شدید برگزار شد و علاوه بر نیروهای پلیس، نیروهای ارتش،‌گارد ملی و پلیس مخفی نیز در حفظ امنیت مراسم مشارکت داشتند.

مخالفان ترامپ در تظاهرات روز جمعه اظهارات وی علیه اقلیت‌ها در دوران مبارزات انتخابات ریاست جمهوری را محکوم کردند و این تاجر میلیاردر را فردی نژادپرست و فاشیست خواندند.

سازماندهی پیچیده پلیس و گارد ملی اجازه هرگونه تحرکی را به مخالفان نمی‌داد،‌ پلیس و گارد ملی از طریق هوایی و با  استفاده از بالگردها تمام خیابانها و تحرکات مخالفان را تحت نظر داشتند و نیروهای امنیتی برای سرکوب معترضان به خشونت متوسل شدند و از اسپری فلفل، گاز اشک‌آور و نارنجک‌های دودزا برای متفرق کردن آنها و جلوگیری از نزدیک شدن آنها به مراسم تحلیف استفاده کردند.

8697412
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار چند رسانه‌ای

چند رسانه‌ای
«باشگاه خبرنگاران» در این ویدئو احکام حلال و حرام بودن جانوران آبزی را می‌بینید.
چند رسانه‌ای
«باشگاه خبرنگاران» هنر آبرنگ زیبای آسیای شرقی را مشاهده کنید.
چند رسانه‌ای
«باشگاه خبرنگاران» خورشید سیاه یک پدیده طبیعی است که در آن هزاران سار در آسمان عصر تغییر شکل داده و می‌رقصند.
چند رسانه‌ای
«باشگاه خبرنگاران» نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مورد عواقب مخالفت با اسرائیل برای یهودیان توضیحاتی را ارائه داد.
چند رسانه‌ای
«باشگاه خبرنگاران» یک تجربه‌گر مرگ، در برنامه زندگی پس از زندگی از عذابی که به دلیل ارتکاب به گناه به او داده شده بود صحبت کرد.
چند رسانه‌ای
«باشگاه خبرنگاران» درست کردن ذرت سوخاری به شیوه‌ای جالب را در این ویدیو ببینید.
چند رسانه‌ای
«باشگاه خبرنگاران» کوچکترین قاری برنامه تلویزیونی محفل، در این برنامه به تلاوت آیاتی از قران پرداخت.
چند رسانه‌ای
«باشگاه خبرنگاران» اهداء نشان خادمی افتخاری حرم حضرت عباس (ع) به کریم منصوری در برنامه محفل را مشاهده می‌کنید.
چند رسانه‌ای
«باشگاه خبرنگاران» روایت بی رحم بودن نظامی های رژیم اشغالگر قدس را این بار از زبان کودکان حاضر در نوار غزه بشنوید.
چند رسانه‌ای
«باشگاه خبرنگاران» ویدئویی از دعای زیبای محیا فیروزی مهمان برنامه محفل برای امام زمان (عج) را مشاهده می‌کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است