بین‌الملل 11:55 - 09 آبان 1393
افغانستان در 24 ساعت گذشته
پیوستن یک گروهی شبه‌نظامی طالبان به روند صلح، تشکیل دادگاه اختصاصی برای پرونده «کابل بانک» و اتخاذ تدابیر ویژه برای تأمین امنیت عزاداران حسینی بخشی از مهمترین اخبار 24 ساعته افغانستان را تشکیل می‌دهد.

پیوستن یک گروه طالبان به روند صلح/ تشکیل دادگاه اختصاصی برای «کابل بانک»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «شجاع الملک جلاله»، سرپرست ولایت «کنر» در شرق افغانستان در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار داشت: یک گروه 9 نفره از شبه‌نظامی طالبان در این ولایت دست از جنگ برداشته و به روند صلح پوستند.

به گفته جلاله، از آغاز روند صلح تا کنون 328 شبه‌نظامی طالبان در این ولایت به روند صلح پوسته‌اند.

ولایت کنر در شرق افغانستان یکی از ولایت‌های ناامن این کشور است که شبه‌نظامی طالبان داخلی و پاکستانی ادارات دولتی و پاسگاه‌های امنیتی افغان را در این ولایت مورد حمله قرار می‌دهند.

دادگاه اختصاصی برای پرونده «کابل بانک» تشکیل می‌شود

دادگاه عالی افغانستان از ایجاد یک دادگاه اختصاصی برای بررسی مجدد پرونده کابل بانک خبر داد.

تدابیر ویژه برای تأمین امنیت عزاداران حسینی

معاون سخنگوی وزارت کشور افغانستان با اشاره به ضرورت و اهمیت تأمین مراسم سوگواری دهه عاشورا در افغانستان، اظهار داشت: برای تأمین امنیت محافل تجلیل و تحلیل قیام امام حسین(ع)، تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شده است.

افغانستان کیفیت آموزش را به استانداردهای جهانی ارتقاء می‌دهد

مقامات وزارت آموزش عالی افغانستان با برگزاری نشستی در دانشگاه کابل اعلام کردند: استانداردهای آموزشی در این کشور را به استانداردهای جهانی ارتقا خواهند داد.

نیاز پکن به مواد خام را تأمین می‌کنیم/

رئیس جمهور افغانستان که در سفر چهار روزه به چین در «پکن» به سر می‌برد، اعلام کرد: افغانستان تمام نیازهای چین به مواد خام را تأمین می‌کند

پسوند «احمدزی» از نام رئیس جمهور افغانستان حذف شد

دفتر ریاست جمهوری افغانستان با ارسال نامه‌ای به ادارات دولتی از آنان خواستار حذف پسوند احمدزی از نام رئیس جمهور افغانستان در نامه‌های رسمی و دیپلماتیک شد.


5081860
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سنای آمریکا به لایحه‌ای رای داده است که اگر شرکت چینی مالک تیک‌تاک آن را در ۹ ماه آینده واگذار نکند، در آمریکا با ممنوعیت روبرو می‌شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به گفته یک مشاور ناتو تصویب کمک مالی آمریکا برای اوکراین بیشتر به سود آمریکاست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» خبرگزاری کره شمالی از سفر یک هیئت اقتصادی این کشور به ایران خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» استاد دانشگاه استنفورد گفت صدور حکم بازداشت علیه نخست وزیر رژیم اسرائیل می‌تواند جنایات آن در غزه را برای مردم جهان آشکار کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سنای آمریکا به اتفاق آرا لایحه بسته کمک‌ها به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کرد و بعد آن را برای بایدن ارسال خواهد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی به رئیس رژیم صهیونیستی درباره حمایت کامل واشنگتن از امنیت این رژیم اطمینان داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل ناتو گفت پیمان ناتو در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در کشور‌های دیگر به عنوان بخشی از تلاش‌های بازدارندگی خود ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک عضو ارشد جنبش حماس گفت: جنبش حماس به تنهایی ۳۰ ژنرال و افسر بلندپایه اسرائیلی را در اختیار دارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دیده بان حقوق بشر اروپا مدیترانه در گزارشی اعلام کرد که بیش از ۱۴۰ گور دسته جمعی ایجاد شده توسط نظامیان اسرائیلی در نوار غزه شناسایی شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است