فرهنگی‌هنری 11:45 - 01 مهر 1393
گزارش مهر از جشن «موسیقی ما»
جشن سالانه «موسیقی ما» شامگاه دوشنبه 31 شهریور ماه در حضور تعدادی از بزرگان موسیقی ایران با معرفی برگزیدگان موسیقی سال 92 در تالار وحدت برگزار شد.

جدال نسبتا دوستانه موزیسین‌ها در یک جشن/ خبری که در جا تکذیب شد!

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس سجادی مشاور ستاد برگزاری جشن «موسیقی ما» در ابتدای این مراسم که چهار ساعت به طور انجامید ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری این رویداد موسیقایی گفت: بیش از 150 هزار کاربر اینترنتی در نظرسنجی سایت موسیقی ما برای انتخاب برترین موسیقی در سال 92 شرکت کردند که در این میان بیش از 20 شاخه مختلف توسط کارشناسان، هنرمندان و مخاطبان این سایت مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی ادامه داد: طبق تصمیماتی که در ستاد برگزاری جشن موسیقی ما گرفته شده مبنا بر این بوده که بخش اجرای زنده به دلیل اینکه فرصت بیشتری برای ارزیابی لازم دارد از بخش انتخاب برترین ها حذف شود ضمن این در دوره جاری جشن بخش های نوازندگی، آهنگسازی، تنظیم و ترانه سرایی به دلیل تخصصی بودنشان فقط در بخش کارشناسی مورد ارزیابی قرار گرفته و بخش مردمی از این فضا حذف شد.

قصه نت ها، شکوه و خاطره ...

بعد از صحبتهای سجادی با پخش کلیپی از استاد فرهاد فخرالدینی با عنوان «قصه نت ها، شکوه و خاطره ...» از مقام هنری این مدرس و آهنگساز برجسته موسیقی کشورمان در حضور عبدالوهاب شهیدی، هوشنگ ظریف، مرتضی کاظمی و رامبد صدیف تجلیل به عمل آمد. با توجه به همزمان بودن جشن سالانه موسیقی ما و تولد 93 سالگی استاد عبدالوهاب شهیدی، فخر الدینی تندیس و لوح تقدیر خود را از این آهنگساز و خواننده موسیقی ایرانی دریافت کرد.

رامبد صدیف خواننده پیشکسوت موسیقی با اشاره به خدمات ارزنده استاد فخرالدینی در موسیقی گفت: ما هرچه از فخرالدینی بگوییم باز هم کم گفتیم چرا که بسیاری از ما از نزدیک زحمات و کارهایش در موسیقی را دیده ایم و به وجود او افتخار می کنیم. او افتخار این مملکت و هنر است.

مرتضی کاظی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در تجلیل از مقام هنری فرهاد فخرالدینی گفت: من در سال هایی که به عنوان معاون هنری وزیر ارشاد مشغول به خدمت بودم ارکستر ملی به همت استاد فخرالدینی متولد شد و بازهم امیدوارم به همت معاونت هنری وزارت ارشاد این ارکستر دوباره برپا شود.

فرهاد فخر الدینی نیز در این مراسم با تشکر از برگزارکنندگان جشن موسیقی ما تصریح کرد: حق این است که در چنین مراسمی از همه کسانی که برای من زحمت کشیدند صمیمانه قدردانی کنم که من را به اینجا رساندند. من در چنین فضاهایی یاد پدرم می افتم که از همان کودکی با تمام مشکلات زندگی فکر می کرد که ما درست تربیت شویم و راه درست زندگی کردن را یاد بگیریم.

وی گفت: از خانواده هنردوستم مانند همیشه تشکر می کنم و یاد این لحظات را گرامی می دارم و البته تشکر می کنیم از عزیزانی که چنین شب باشکوهی را برای ما رقم زدند.

علیزاده و فخرالدینی برگزیدگان موسیقی ایرانی

بعد از برگزاری مراسم تجلیل از استاد فرهاد فخرالدینی نوبت به بخش اهدای تندیس برگزیده آلبوم های رسید که در این بخش نادر گلچین، محمد سریر، شهرام ناظری، جواد مجابی و فریدون خشنود جایزه برگزیدگان را اهدا کردند.

در بخش بهترین آلبوم موسیقی اصیل ایرانی در سال 92 ، آلبوم «باده تویی» با هنرمندی حسین علیزاده و در بخش آلبوم برگزیده تلفیقی، موسیقی فیلم و سایر ژانرها آلبوم «سربداران» با هنرمندی فرهاد فخرالدینی تندیس خود را دریافت کردند.

فرهاد فخرالدینی بعد از دریافت تندیس خود خطاب به تماشاگران گفت: من بعد از اینکه در موسیقی فعالیت زیادی داشتم به یک مرتبه بیکار شدم و در منزل بودم و نمی دانستم باید چه کنم. در آن دوران هم دانشگاهها تعطیل بود و هم من از رهبری ارکستر رادیو و تلویزیون کناره گیری کرده بودم اما یک روز حسین علیزاده با من تماس گرفت و گفت که می خواهد با محمد علی نجفی ( کارگردان مجموعه تلویزیونی سربداران)  برای ارائه پشنهاد ساخت موسیقی سریال سربداران به خانه ما بیاید که من در ابتدا قبول نکردم چرا که حوصله چنین کارهایی را نداشتم اما بالاخره موفق به ساخت موسیقی این سریال شدم اما باید بگویم بانی چنین کاری حسین علیزاده بود که من در اینجا از او قدردانی می کنم.

در بخش آلبوم برگزیده موسیقی پاپ نیز آلبوم‌های «امپراتور» به خوانندگی مهدی یراحی و «یک لحظه عاشق شو» به خوانندگی حمید حامی در بخش کارشناسی تندیس خود را دریافت کردند.

آغاز جدال نسبتا دوستانه پورناظری با منتقدان

اما در بخش مردمی بهترین آلبوم موسیقی اصیل ایرانی، آلبوم «نه فرشته ام نه شیطان» به آهنگسازی تهمورس پورناظری و خوانندگی همایون شجریان اثر برگزیده معرفی شد.

تهمورس پورناظری بعد از دریافت تندیس خود طی سخنانی که به نوعی آغازگر جدال نسبتا دوستانه اهالی موسیقی در جشن موسیقی ما بود ضمن تقدیر از مردم برای انتخاب این آلبوم به عنوان اثر برگزیده توضیح داد: مردم با حمایت هایی که از این آلبوم کردند بزرگترین افتخار زندگی من را رقم زدند و من از همه آنها ممنونم ضمن اینکه از همایون شجریان به عنوان هنرمندی که این کار را با عشق خواند تشکر می کنم. البته از تمام کسانی که به هر نحوی از انتشار این آلبوم دل آزرده شدند بی نهایت عذر می خواهم.

وقتی پسر شوالیه آواز از دهکده جهانی می گوید

بعد از صحبتهای پورناظری بود که احسان کرمی مجری برنامه آلبوم های «باران تویی» با هنرمندی گروه چارتار و «بعد یازدهم» با هنرمندی حافظ ناظری را مشترکا به عنوان بهترین آلبوم موسیقی تلفیقی از نگاه مردم معرفی کرد. در بخش بهترین آلبوم موسیقی پاپ از نگاه مردم نیز فرزاد فرزین با آلبوم «شخصی» تندیس خود را دریافت کرد.

حافظ ناظری بعد از دریافت تندیس خطاب به هنرمندان گفت: «بعد یازدهم» فقط 20 دقیقه از آن پروژه ای است که برای انتشار آماده کرده بودم و امیدوارم در سه هفته آینده تمامی قسمت های بعدی نیز منتشر شود. این در حالی است که من خیلی با کارشناسان و منتقدان حوزه موسیقی آشنا نیستم اما برای من سعادتی است که مردم این آلبوم را دوست داشتند.

وی که به نظر می آمد از نقدهای منتشر شده درباره آلبوم «بعد یازدهم» ناراحت شده است، در ادامه گفت: به عنوان کسی که در خارج از ایران هستم دوست دارم نکته ای را با شما در میان بگذارم. من حس می کنم که در جو موسیقی کدورت هایی وجود دارد که واقعا به صلاح موسیقی ما نیست. معتقدم هنرمندان باید با عشق در کنار هم باشند. ما باید بدانیم که در دهکده جهانی هستیم که همه کارهای ما دیده می شود. جایی که موسیقی ایرانی در آن مهجور مانده و همه ما باید تلاش کنیم که این موسیقی را به دنیا معرفی کنیم.

آرمان گرشاسبی خواننده گروه چارتار هم بعد از دریافت جایزه این گروه تصریح کرد: حرفی برای گفتن نداریم اما برای قلم نظر، برای ساز و حنجره اثر و برای نگاهمان ژرفا و بلندی آرزو می کنیم.

جملاتی را نگویید که عکس آن ثابت شود

بر اساس گزارش مهر، بعد از برگزاری این بخش و اجرای چند قطعه موسیقایی به خوانندگی محمد معتمدی نوبت به اهدای جوایز و تندیس بخش های آهنگساز برگزیده موسیقی اصیل ایرانی از نگاه کارشناسان رسید که در این بخش آلبوم های « باده تویی» و «ملکه » به آهنگسازی حسین علیزاده به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند. در این بخش نادر مشایخی، محمد موسوی، کیخسرو پورناظری، پیروز ارجمند جوایز را به هنرمندان برگزیده اهدا کردند.

حسین علیزاده بعد از دریافت تندیس این بخش گفت: همانطور که دوستان گفتند امشب مراسمی است که به ابتکار بخش خصوصی برگزار شده  که می تواند رویداد مناسبی برای کنار هم بودن باشد. اما من صحبتهایی از برخی دوستان می شنوم که بهتر است هرچه در دلشان است بگویند و البته با اعتقاد هم بگویند. به نظر من بهتر است در این جملات چیزهایی نباشد که عکس آن را ثابت کند البته که می دانم وضعیت موسیقی ما نرمال نیست و تکلیف خیلی از موارد و مشکلات در موسیقی را باید اهل موسیقی حل کنند.

وی ادامه داد: من به همه رویدادها در وهله اول با نگاه مثبت نگاه می کنم اما باید به این نکته هم اشاره کنم که اغتشاش در انواع موسیقی وجود دارد. به عنوان نمونه مثلا به موسیقی رپ مجوز می دهیم یعنی چه؟ چون اصولا رپ خلاف جریان حرکت می کند و اینها موضوعاتی است که منجر به اغتشاش می شود که باید برای حل آن همه کمک کنیم.

این نوازنده صاحب نام موسیقی ایرانی بیان کرد: دوستان عزیز بیاییم یاد بگیریم که از انتقاد ناراحت نشویم و قدرکسانی را بدانیم که سابقه طولانی در موسیقی دارند. شما باید بدانید که راهنمایی بسیاری از این استادان برای نقد کارهای شما به گونه ای است که شما باید به این راهنمایی افتخار کنید.

در شب موسیقی از هوشنگ کامکار اعاده حیثیت می کنم

علیزاده با نام بردن از هوشنگ کامکار و اعلام حمایت رسمی از او برای نقد آثار موسیقایی  توضیح داد: در حال حاضر بسیاری از هنرمندان هستند که توهم نوآوری دارند. متاسفانه  ما فقط تقلید می کنیم و تحولاتی که در جریان موسیقی در دنیا اتفاق می افتد را نو تر از موسیقی خودمان می دانیم در حالیکه ما در فکر خود نباید ایران و هویت ایرانی را فراموش کنیم. به اعتقاد من تحول در این نیست که سازها را تلفیق کنیم. ما باید بدانیم که جایگاه موسیقی و نوع موسیقی چیست و در کجا قرار دارد.

وی گفت: در شب جشن موسیقی ما من اعاده حیثیت می کنم از هوشنک کامکار که این روزها با او بد برخورد شده است. ما باید با زبان موسیقی به نقدها پاسخ دهیم نه با بی احترامی و بد صحبت کردن. ممکن است امشب خیلی ها از این حرف های من خوششان نیاید اما من باید بگویم که جوان ها فکر نکنند که نگاه دیگری دارند و گویی از کره دیگری به زمین آمده اند و البته این نظر را هم دارند که هرچی موسیقی تقلیدی تر باشد ایرانی تر و موفق تر است.

آهنگساز آلبوم « باده تویی»  تصریح کرد: 35 سال است که به طور درست موسیقی را به مردم و آن چیزی که توده مردم به آن احتیاج دارند، نشان نداده ایم. البته در این میان رسانه ها به ویژه رادیو و تلویزیون هم نقش اساسی دارند که به این نقش درست نمی پردازد و باعث تنزل موسیقی هم شده است و ای کاش زمانی برسد که به سلیقه مردم هم احترام بگذاریم.

خبر آقای مدیر در جشن دیالوگ های منتقدانه

پیروز ارجمند مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد نیز قبل از معرفی هنرمند برگزیده جشن موسیقی ما در بخش بهترین نوازنده ساز ایرانی سال 92  با تایید صحبتهای علیزاده گفت: آقای علیزاده به نکات بسیار مهم و درستی اشاره کرد که امیدوارم هرچه زودتر مرتفع شوند. البته باید به این موضوع نیز واقف باشیم که تمام گره ها در مجموعه ارشاد به دست ما باز نمی شود بلکه ما به همراهی شما نیازمندیم و امیدورایم در آغاز فصل پاییز این جشن آغازگر بهار موسیقی ما باشد.

وی ادامه داد: در دفتر موسیقی ارشاد تمام تلاش خود را انجام دادیم که بررسی آثار موسیقایی به طور کامل از منظر تخصصی باشد و این مدت بررسی را نیز به کوتاه ترین شکل ممکن کاهش دادیم که راه اندازی سامانه دفتر موسیقی از جمله این اقدامات است و تمامی اشعار به طور میانگین در یک هفته مورد بررسی قرار می گیرد.

مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد در بخش پایانی صحبتهای خود تاکید کرد: به منظور احترام و کرامت بزرگان موسیقی فهرستی از استادان و هنرمندان پیشکسوت موسیقی در تمامی گونه ها تهیه شده که آثار هنرمندانی که در این فهرست قرار دارند دیگر توسط شورا بررسی نمی شود و به طور مستقیم و در یک پروسه بسیار کوتاه مدت مجوز کارهایشان صادر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در بخش بهترین نوازنده ساز ایرانی سال 92  کیوان ساکت، ارسلان کامکار، اردوان کامکار، پژمان حدادی، علی قمصری و سهراب پور ناظری جوایز خود را دریافت کردند. نکته جالب توجه این بخش خوش و بش سهراب پورناظری با پیروز ارجمند بود که برای خبرنگاران حاضر در مراسم جالب توجه بود چرا که طی هفته های گذشته با ارسال نامه تند و تیز سهراب پورناظری به مدیر کل دفتر موسیقی رابطه خوبی بین این دو حکمفرما نبود.

نوازنده ای که خدا او را به دنیا برگرداند

کیوان ساکت نیز بعد از دریافت تندیس خود گفت: من با حسین علیزاده در کانون چاووش آشنا شدم و باید بگویم از همان دوران نوع رفتار این استاد به قدری احساس خوبی به من داد که هیچ گاه آن را فراموش نمی کنم.

اما در بخش معرفی بهترین نوازنده ساز غیر ایرانی نیز ضمن گرامیداشت سالروز تولد پرویز یاحقی نوازنده فقید ویولن، امید حجت، بابک ریاحی پور، همایون نصیری، علی جعفری پویان، هومن نامداری و آتنا اشتیاقی تندیس های خود را دریافت کردند.

محمد موسوی نوازنده صاحب نام نی قبل از قرائت نام برگزیدگان این بخش با گرامیداشت سالروز تولد محمدرضا شجریان گفت: امروز علاوه بر روز تولد محمدرضا شجریان که سابقه 40 سال همکاری با او را دارم سالروز تولد حضرت حافظ هم هست که بد نیست در اینجا یادی از این شاعر والای ادبیات پارسی داشته باشم و چه خوب بود که با محمدرضا شجریان در همین تالار وحدت برنامه های مختلفی را برگرفته از اشعار حافظ اجرا می کردیم.

علی جعفری پویان هم بعد از دریافت تندیس خود گفت: بسیار خوشحالم که امسال خداوند پدرام فریوسفی را به ما بعد از آن حادثه بازگرداند و به نظر من این جایزه سهم پدرام فریوسفی عزیز هم هست.

بر اساس این گزارش در بخش ناشر برگزیده نیز صدرالدین حسین خانی مدیر موسسه ایران گام، در بخش بهترین تهیه کننده کنسرت محمد حسین توتونچیان مدیر موسسه ققنوس، در بخش تنظیم کننده برگزیده موسیقی پاپ و تلفیقی رضا تاجبخش به عنوان نفرات برگزیده معرفی شدند.

تقدیر از بانوی هنرمند با همخوانی یک ترانه نوستالژیک

گرامیداشت یاد و خاطره درگذشتگان موسیقی در سال 92 و تجلیل از سیمین غانم خواننده موسیقی ایرانی در حضور حسن ناهید، تهمینه میلانی و پری ملکی از بخش های دیگر جسن سالانه موسیقی ما بود که در بخش تجلیل از سیمین غانم همه حاضران در سالن ترانه « گل گلدون من » از ساخته های فریدون شهبازیان را به افتخار این هنرمند همخوانی کردند که فضای سالن را تحت تاثیر قرار داد.

سیمین غانم نیز بعد از دریافت تندیس خود خطاب به تماشاگران گفت: به نظر من هنر نیروی برتر است به ویژه هنر موسیقی و آواز که در اوج قرار گرفته است و من امیدوارم این جشن هم مانند موسیقی همواره در اوج  و باشکوهتر از قبل برگزار شود.

کنایه های دوباره پورناظری به مدیر موسیقی

اهدای تندیس بهترین قطعه موسیقی اصیلی ایرانی در دو بخش کارشناسی و مردمی بخش دیگری مراسم جشن سالانه موسیقی ما بود که در این بخش تهمورس پورناظری آهنگساز قطعه « چرا رفتی » به عنوان آهنگساز برگزیده معرفی شد.

تهمورس پورناظری بعد از دریافت جایزه خود با لحنی کنایه آمیز خطاب به تماشاگران گفت: چقدر خوشحالم که استاد علیزاده راهی را باز کرد که مودبانه حرف بزنیم و البته نمی دانم وقتی نوبت به تقدیر از بانو سیمین غانم شد مدیر دفتر موسیقی سالن اجرا را ترک می کنند. البته این را هم بر خلاف صحبتهای آقای ارجمند بگویم که مجوزها هم یک هفته ای صادر نمی شود.

وی ادامه داد: تصمیم داریم به دلیل استقبال شما مخاطبان عزیز کنسرت چرا رفتی را در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار کنیم اما همین امروز به ما علام کردند که فعلا نفروشید. نمی دانم دلیل چیست. شاید ممنوع الکار هستیم.

براساس این گزارش در بخش قطعه موسیقی تلفیقی، فیلم  و سایر ژانرها کارن همایون فر با موسیقی فیلم «برف روی کاج ها» به عنوان هنرمند برگزیده از نگاه کارشناسان و گروه چار تار با قطعه « باران تویی» از نگاه مردمی، در بخش بهترین قطعه پاپ قطعه « امپراتور» به آهنگسازی مهدی یراحی از نگاه کارشناسی و بنیامین بهادری از نگاه مردمی، در بخش بهترین قطعه پاپ خارج از آلبوم احسان خواجه امیری با قطعه « تاوان » از نگاه کارشناسان و مرتضی پاشایی با قطعه «جاده یه طرفه» و فرزاد فرزین با قطعه « نگرانتم» از نگاه مردمی نفرات برگزیده شدند.

ادامه جدال های نسبتا دوستانه و پاسخ کتبی آقای مدیر

در حین اجرای مراسم تقدیر این بخش بود که نامه ای از سوی پیروز ارجمند به دست مجری رسید که در آن به اظهارات تهمورس پورناظری پاسخ داده شده بود.

ارجمند در این نامه کتبی اعلام کرد که خروجش از سالن به دلیل تقدیر از سیمین غانم نبوده و وی به دلیل بدرقه فرد دیگری مجبور به ترک سالن شده است ضمن اینکه کنسرت تهمورس پورناظری از سوی دفتر موسیقی لغو نشده و این صحبتهای پورناظری تکذیب می شود.

دربخش پایانی جشن سالانه موسیقی ما نیز تندیس ترانه برگزیده پاپ، تندیس بهترین ترانه سرا، تندیس بهترین آهنگساز و تندیس بهترین آلبوم از نگاه اهالی رسانه به برگزیدگان در حضور علیرضا میرعلینقی، افشین یداللهی و سید عباس سجادی اهدا شد.

مونا برزویی ترانه سرای قطعه «امپراتور» در بخش کارشناسی، روزبه بمانی ترانه سرای قطعه «ماه عسل» و مجموعه آثارش، شهاب رمضان آهنگساز «جشن تنهایی» و « 28» و گروه چارتار به عنوان هنرمندان برگزیده این بخش انتخاب شدند.

مونا برزویی بعد از دریافت تندیس خود گفت: همیشه به فرصت هایی که به خانم ها برای حضور در فعالیتها داده می شد بدبین بودم چرا که جانب انصاف رعایت نمی شود اما همین که در این جشن حضور دارم و به عنوان نفر برگزیده معرفی شدم بسیار خوشحالم و از همه همکارانم به خاطر راهنمایی آنها ممنونم.

روزبه بمانی نیز بعد از دریافت جایزه خود با بیان اینکه برای اولین بار است که بعد از 8 سال موفق به دریافت جایزه ای شده است، توضیح داد: با دریافت این جایزه احساس دوگانه ای دارم اول اینکه خوشحالم و دوم اینکه من بعد از 8 سال موفق شدم که با نام واقعی خودم روی صحنه بیایم و جایزه ای را دریافت کنم. در این 8 سال اسم من در هیچ رسانه ای نبود و یا خط فاصله جای اسم من می گذاشتند و یا نام خانوادگی اقوامم را می نوشتند.

این ترانه سرا افزود: امروز از مسوولان خواهش می کنم این لکه تاریک را از دوش و پیشانی موسیقی پاک کنند. این موضوع قبل از اینکه برای هنرمند ننگ باشد برای فرهنگ این کشور ننگ است و من امشب این جایزه را تقدیم به کسانی می کنم که در این چند سال شرایط من را داشتند.

عبدالوهاب شهیدی، حسن ناهید، محمد موسوی، کیخسرو پور ناظری، شهرام ناظری، هوشنگ گلمکانی، صدیق تعریف، هادی منتظری، نادر گلچین، نادر مشایخی، رامبد صدیف، فخرالدین فخرالدینی، پری ملکی، تهمینه میلانی، محمد معتمدی، سینا ذکایی، علی بوستان، سهراب پورناظری، پدرام فریوسفی، آریا عظیمی نژاد، هانیبال یوسف، سید عباس سجادی، علی قمصری، محمدرضا عیوضی، مزدا انصاری، بیژن بیژنی، مهیار علیزاده، شهرام شعر باف، فرمان فتحعلیان از جمله مهمانان این مراسم بودند.

اجرای چند قطعه موسیقایی با هنرمندی گروه کر آوازی تهران به سرپرستی میلاد عمرانلو، مرتضی پاشایی و مهدی یراحی از جمله برنامه های دیگر این مراسم بود.


4779961
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی با جمعی از شاعران و نویسندگان کشور دیدار کرد و توجه به اعتلای فرهنگ غنی ایران را در زمره رئوس برنامه‌های تحولی صداوسیما برشمرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» هشتمین روز از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بالاترین حجم از استقبال مردم نسبت به روز‌های گذشته مواجه بود و فعالیت بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به اتمام رسید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حضرت محمّد مصطفی (ص) الگو و شاخصه‌ی اصلی انسان قرآنی است که همه زندگی ایشان را قرآن کریم فرا گرفته است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ستاد خدمات سفر در سه اطلاعیه اسامی استان‌های دارای آمادگی برای میزبانی از مسافران نوروزی در موج دوم سفر‌های نوروزی را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است