سیاسی 00:37 - 11 آذر 1394
سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا:
یک عضو مجمع نمایندگان روحانی مجلس با تأکید بر اینکه پیاده‌روی مردم در مراسم اربعین نشان دهنده همبستگی اسلامی در جهان اسلام است، گفت: با استفاده از این همبستگی می‌توان بسیاری از مشکلات جهان اسلام بخصوص مقابله با تفرقه و اختلاف را حل کرد.

پیاده‌روی در مراسم اربعین نشانگر همبستگی اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه پیام اول پیاده‌روی اربعین اوج عشق و ارادت شیعیان، مسلمانان و حتی غیرمسلمانان به اهل بیت (ع) است، گفت: این اقیانوس جوشان نشان دهنده آن است که منبع لایزال اهل بیت عصمت‌ و طهارت پیوسته در تاریخ نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی افزود: امروز در دنیا هیچ قدرتی نمی‌تواند این موج انسانی را به راه اندازد و تنها قدرت اهل بیت است که همچون معجزه‌ای این حد از انسان‌ها را پیاده روانه کربلا کرده است.

به گفته سلیمی در شرایط پیچیده فعلی دنیا و علیرغم تبلیغات گسترده علیه شیعیان و ایجاد تفرقه در جهان اسلام راهپیمایی و پیاده‌روی مردم در مراسم اربعین نشان دهنده همبستگی اسلامی در جهان اسلام است.

این نماینده اصولگرای مجلس افزود: این راهپیمایی این پیام را به دنیا مخابره می‌کند که با انفجار و کشت و کشتار و لبه تیز شمشیر نمی‌توانند دل‌ها را تصرف کنند و مردم با معنویت، صداقت و پاکی از خشونت‌هایی که امروز توسط استکبار جهانی مدیریت می‌شود بیزارند.

سلیمی با بیان اینکه پیام دیگر پیاده‌روی مردم در مراسم اربعین پایان ناپذیر بودن ذخایر کشورهای اسلامی است، گفت: از این ذخایر می‌توان برای حل مشکلات جهان اسلام استفاده کرد به طوری که اگر این موج انسانی در اتفاقات منطقه متمرکز شود می‌تواند مشکلات جهان اسلام را حل کند.

وی با بیان اینکه مهمترین مشکل جهان اسلام تفرقه و اختلاف است، گفت: مردم با این راهپیمایی می‌گویند « ای مسلمانان، واعتصموا بحبل‌الله». امروز رژیم صهیونیستی غده سرطانی در کالبد جهان اسلام است که راهپیمایان در کربلا این پیام را می‌دهند که باید برای رفع آن دست به دست هم دهیم.

این نماینده مجلس افزود: در شرایطی که امروز تروریسم و خشونت در اقصی نقاط دنیا وجود دارد این راهپیمایی پیام صلح، مودت و دوستی را به همه می‌دهد بنابراین، امروز جوامع بشری باید با درس از این راهپیمایی دوباره به معنویت برگردند و بدانند که با معنویت می‌توانند از بسیاری از اتفاقات مصون بمانند.

وی در پایان گفت که پیاده‌روی مردم برای حضور در مراسم اربعین واقعه‌ای بی نظیر و معجزه‌ای در عصر حاضر است. اتفاقی درس‌آموز و حاوی نکات بسیاری که ان‌شاءالله همه بتوانند از انوار آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام


7456511
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» موشک‌ها و پهپاد‌هایی که از ایران به سمت سرزمین‌های اشغالی حرکت و در ادامه اصابت کرد، بزرگترین عملیات پهپادی جهان را به نام ایران ثبت کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ترابی گفت: فشار روانی به صهیونیست‌ها در زمان پاسخ ما بسیار سنگین و سخت بوده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس گفت: عبور دادن موشک‌ها و پهپاد‌ها از گنبد آهنین رژیم صهیونیستی کار بسیار خارق‌العاده‌ای بود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری از شنیده شدن صدای نسبتا شدید در شرق استان اصفهان و هدف قرار گرفتن چند ریزپرنده ناشناس خبر داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری از شنیده شدن صدای نسبتا شدید در شرق استان اصفهان خبر داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری از شنیده شدن صدای نسبتا شدید در استان اصفهان خبر داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اجرای حکم بهینه‌سازی مصرف انرژی در برنامه هفتم توسط دولت سالانه بیش از صد میلیارد دلار درآمد برای کشور دارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان عصر پنجشنبه به وقت محلی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان عصر پنجشنبه به وقت محلی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدار‌های دیپلماتیک خود در نیویورک، روز پنجشنبه با ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن دیدار و گفتگو کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است