علمی فناوری 13:26 - 26 تیر 1397
رئیس دانشگاه آزاد:
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ما به عنوان سربازان مقام معظم رهبری ضمن تسلیم نشدن در برابر فشارها، پشتیبان مستحکم برای رهبر معظم انقلاب هستیم.

پشتیبانی مستحکم برای رهبر معظم انقلاب هستیم/در مقابل فشارهای دشمنان تسلیم نمی‌شویم

به گزارش ایسنا،دکتر فرهاد رهبر در اردوی آموزشی تشکیلاتی بانوی مومن انقلابی که صبح امروز در هتل فرهیختگان سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی آغاز به کار کرد، با ابراز خرسندی از حضور در جمع بانوان مومن انقلابی با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این همایش، گفت: امیدوارم پس از پایان این اردو بتوانید شبکه موثری از این روحیه، تفکر و اندیشه در سراسر کشور به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد کنید و از این اقدام شایسته و انقلابی خود لذت ببرید.

وی با تاکید بر نقش چشمگیر بانوان در پیدایش و استمرار انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: این نقش در تکامل جامعه اسلامی و بلوغ جامعه و انقلاب نیز نقش ارزنده و قابل تأمل و توجهی است. تداوم نقش ارزنده بانوان در دهه چهارم انقلاب اسلامی که با تلاطم هایی روبه‌روست، مستلزم چند ویژگی و شاخص است که باید در بانوان مومن انقلابی تقویت و تکثیر شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گسترش فرهنگ پایبندی به مبانی و ارزش های اساسی انقلاب اسلامی را از ویژگی های بانوان مومن انقلاب دانست و افزود: به این منظور، زن مومن انقلابی باید خود را به عنوان یک الگو در جهان معرفی کند و الگوی فرهنگ ابتذال غرب را از جامعه پاک کند.

دکتر فرهاد رهبر الگو بودن زن مومن انقلابی در جهان را مستلزم تابعیت از الگوهای برتر اسلامی عنوان کرد و گفت: بانوان باید ائمه اطهار (ع) به ویژه حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب (س) را الگوی خویش قرار دهند و از سرچشمه نبوت و امامت الگو بگیرند و آنها را در جامعه ترویج دهند. زن مومن در تراز انقلاب اسلامی، برای الگو بودن نیازمند حفظ فطرت و اصالت خود است.

وی پرهیز از تنبلی، محافظه‌کاری و ناامیدی را از شاخص های دیگر زن مومن انقلابی دانست و افزود: مردان بزرگ در دامان زنان بزرگ تربیت می شوند و اثرگذاری زنان انقلابی در هدایت جامعه، تربیت نسل فعال و مجاهد جامعه بی‌نظیر است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه امروز یکی از استراتژی های دشمن گسترش ناامیدی و یأس در کشور است، گفت: یأس و ناامیدی از تنبلی و محافظه‌کاری خلق می شود و زن مومن انقلابی باید در میدان مجاهده و مبارزه پیش‌قدم باشد.

وی با بیان اینکه بانوان مومن انقلابی باید میدان مبارزه را به اقتضای زمان و مکان بشناسند و براساس آن عمل کنند، اظهار داشت: مقدمه این مبارزه، مجهز شدن زنان به علم، آگاهی و بصیرت است. اگر بانوان، دشمن و ابزار آن را شناسایی کنند، همانند زمان پیروزی انقلاب اسلامی می توانند معجزه خلق کنند.

دکتر فرهاد رهبر ادامه داد: زن مومن در تراز انقلاب اسلامی می‌تواند با افزایش علم و دانش و بصیرت خود در جامعه الگو و تاثیرگذار باشد و تمدن اسلامی را خلق کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی حلم، بردباری و صبوری در برابر سختی ها و فشارها را از شاخص های دیگر زن مومن در تراز انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: الگوی همه به ویژه بانوان در این زمینه باید حضرت زینب (س) باشد. اگر ما بتوانیم ذره‌ای از سختی های ایشان را تحمل کنیم، قطعاً معجزه می آفرینیم. صبر و بردباری سبب می شود شاخص برتر تسلیم نشدن در برابر فشارها در ما به وجود آید و تقویت شود.

وی تاکید کرد: ما به عنوان سربازان مقام معظم رهبری ضمن تسلیم نشدن در برابر فشارها، پشتیبان مستحکم برای رهبر معظم انقلاب هستیم و ایشان نیز با اطمینان به سربازان خود در جبهه مقاومت در مقابل خواسته های سلطه‌گرایانه دشمن می ایستند.

دکتر فرهاد رهبر با تاکید بر اینکه باید حافظ خون و نگه‌دارنده پرچم شهدا باشیم، گفت: ابزار حفاظت از خون شهدا، مسئولیت‌پذیری و تکلیف‌مداری است و این شاخص نیز باید در بانوان مومن انقلابی تقویت شود.

وی بر پیشتازی در علم و فرهنگ از سوی بانوان مومن انقلابی تاکید کرد و افزود: امام (ره) می فرمودند فرهنگ اسلامی مظلوم است. این فرهنگ باید زنده شود و بانوان در این عرصه می توانند نقشی اساسی ایفا کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه اظهار داشت: از اردوی آموزشی تشکیلاتی بانوان مومن انقلابی انتظار دارم برای زنده شدن فرهنگ اسلامی برنامه زمان بندی شده و عملیاتی طراحی کنند و نقش تک‌تک عناصر آن را مشخص و تبیین کنند.

دکتر فرهاد رهبر با بیان اینکه پیشتازی در میدان علم و فرهنگ نیازمند حرکت مدبرانه، منسجم، هماهنگ و برنامه‌ریزی شده در دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: این دانشگاه باید به عنوان یک الگو در کشور و جهان توسط بانوان مومن انقلابی معرفی شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در زمینه پیشرفت علمی هرگز نباید به وضع موجود رضایت بدهیم، خاطرنشان کرد: رضایت به وضعیت موجود یعنی توقف و نابودی. باید همواره حرکت به سمت پیشرفت در دستور کار و برنامه خود قرار دهیم. هر قله‌ای را که فتح کردیم، باید بلافاصله قله بالاتر و بزرگ‌تر دیگری را هدف بگیریم. قله های هدف به ویژه در عرصه علم و فرهنگ باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه زن مومن در تراز انقلاب اسلامی نباید نقش خود را در خانواده فراموش کند، گفت: خانواده بنیان همه اجتماعات و تشکل هاست و اگر خانواده‌ای از آسیب های اجتماعی مصون بماند، قطعاً جامعه پاک و عاری از هرگونه آسیب می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، وی در پایان خطاب به بانوان مومن انقلابی حاضر در همایش، تاکید کرد: برنامه‌ریزی های دقیق و منسجم در خانواده داشته باشید و امیدوارم همواره در تمامی مراحل زندگی خانوادگی و اجتماعی خود موفق باشید.

انتهای پیام


9844669
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» پژوهشگران نانوحسگر زیست‌الکترونیکی ساختند که می‌تواند به صورت مستمر روی سلول‌های قلب نظارت داشته باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نسخه جدید Grok از ۱۲۸ هزار توکن پشتیبانی می‌کند و عملکردش به GPT-4 نزدیک‌تر شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بیدارشدن از خواب با دست‌های سفت یک مشکل نسبتا شایع است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» به‌زودی با یک قابلیت جدید می‌توانید میزان رم مصرفی مرورگر مایکروسافت اج را محدود کنید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» برای اولین‌بار فیلمی از ربات انسان‌نما Unitree که بدون عملگرهای هیدرولیک پشتک می‌زند را مشاهده می‌کنید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آموزشی وزارت علوم گفت: پذیرش یک دانشجوی ایرانی در پردیس‌ها‌ی بین المللی به ازای هر ۴ دانشجوی خارجی است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» طبق اسکرین‌شات فاش‌شده، هواوی گوشی‌های سری P70 را در تاریخ ۲ آوریل (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معرفی خواهد کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون تربیت بدنی و سلامت گفت: کمتر از ۱۰ درصد مدارس کشور به فضاهای ورزشی استاندارد مجهز هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به دلیل تنوع اقلیمی در ایران، شروع آلرژی بهاره در سراسر کشور در یک زمان نیست.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: امسال بیشترین استخدام‌ها در آموزش و پرورش و وزارت بهداشت انجام خواهد شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است