استانی 11:19 - 18 خرداد 1399
استاندار مطرح کرد:
ایسنا/خراسان شمالی استاندارخراسان شمالی گفت: نبود سرمایه گذارکافی مهمترین ضعف این استان است.

نبود سرمایه گذار مهمترین ضعف خراسان شمالی

 محمد علی شجاعی، در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی که ۱۸ خرداد ماه در محل استانداری برگزار شد، اظهارکرد: اگر تعداد سرمایه گذاران استان بیشتر شود مشکلات استان در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و امنیتی حل می‌شود و اگر این موضوع را بپذیریم انقدر راحت و آرام کارهای امور سرمایه گذاران را پیگیری نمی کنیم.

وی با بیان اینکه برای حل مشکلات سرمایه گذاران استان باید پیگیر باشیم، افزود: باید بدانیم ما به سرمایه گذار نیاز داریم  چراکه سرمایه گذار توانایی دارد و می تواند به سایر استان ها مهاجرت کند.

شجاعی ادامه داد: باید شرایطی ایجاد کنیم که سرمایه گذار در استان ماندگار شود زیرا روند طولانی انجام کارهای سرمایه گذاران موجب خستگی می شود.

وی با بیان اینکه تهیه مجوز بی نام برای طرح های اقتصادی استان در حوزه های مختلف با هدف تسهیل کار سرمایه‌گذاران است، افزود: مشاور باید تا هفته آینده باید توجیه اقتصادی طرح ها را تهیه و در سایت سرمایه گذاری استان بارگذاری کند.

شجاعی افزود:  در سال جاری براساس سند توسعه صادرات استان کشورهای هدف برای ایجاد مراودات خارجی بر اساس اولویت انتخاب و در بخش صادرات کار استان شروع شود.

وی با تاکید بر اینکه باید با سفیران کشورهای مورد هدف در تهران و سفیران ایران در این کشورها نشست های اقتصادی برگزار کنیم، گفت: مشکلات استان در سه سطح ملی، استانی و موردی باید پیگیری شود.

شجاعی یادآورشد: حجم کالاهایی که از استان به علت تکمیل نبودن زنجیره تولید به صورت خام از استان خارج و از سایر استان ها در حال صادرات است، باید مشخص شود.

 وی با اشاره به اینکه بحث تهاتر برای پرداخت مطالبه پیمانکاران با جدیت پیگیری شود، ادامه داد: برنامه زمان بندی کمیسیون های تخصصی اتاق بازرگانی به مدیران دستگاه های اجرایی اعلام شود تا مدیران در جلسات شرکت کنند.

قنبری ، معاون اقتصادی استانداری خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهارکرد: میزان سرمایه‌گذاری، تسهیلات پرداختی و تولیدات استان با میزان صادرات همخوانی ندارد.

وی ادامه داد: موافقت نامه های اصولی صادر شده از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت باید تا پایان کار از سوی این سازمان پیگیری شود.

انتهای پیام


10563675
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است