فرهنگی‌هنری 09:07 - 29 مرداد 1393
مراحل فنی ساخت «ضد نور» به کارگردانی کاوه سجادی‌حسینی به زودی به پایان می رسد و این اثر برای جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود.

«ضد نور» به فجر می‌رود/ پیچ و مهره‌هایی برای استحکام سینما

کاوه سجادی حسینی کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب که تا یک ماه دیگر مراحل فنی فیلم سینمایی «ضد نور» به پایان می رسد، گفت: محمد کشفی صداگذاری این فیلم سینمایی را در استودیو بهمن به پایان رسانده همچنین فرهاد اسعدیان نیز ساخت موسیقی «ضد نور» را تمام کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر «ضد نور» در مرحله قطع نگاتیو و تصحیح رنگ در لابراتوآر صدا و سیما است و فکر می کنم تا یک ماه دیگر مراحل فنی این فیلم سینمایی تمام شود. با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده در نظر داریم اولین نمایش «ضد نور» را در سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر داشته باشیم.

سجادی‌حسینی در پاسخ به این که فیلم سینمایی «شب، بیرون» اکران می شود یا خیر؟ گفت: متاسفانه برای این فیلم سینمایی پروانه نمایش ویدیویی صادر شده است. این در حالی است که «شب، بیرون» در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر اکران شد. بعد از جشنواره به ما گفتند که اول پروانه نمایش ویدیویی آن را دریافت کنید و بعد پروانه نمایش سینمایی این فیلم سینمایی صادر می‌شود، اما متاسفانه تا امروز پروانه نمایش سینمایی «شب، بیرون» از سوی شورای نظارت و ارزشیابی صادر نشده است.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون تمام فیلم هایی که در جشنواره بین المللی فیلم فجر حضور دارند می توانند پروانه نمایش سینمایی دریافت کنند، توضیح داد: متاسفانه چنین مشکلی برای تعدادی از فیلم های حاضر در جشنواره سی و دوم بوجود آمده است، به عنوان مثال فیلم سینمایی «انارهای نارس» به کارگردانی مجیدرضا مصطفوی با همین مشکل مواجه است و پروانه نمایش سینمایی آن صادر نمی شود.

کارگردان فیلم سینمایی «ضد نور» ادامه داد: البته امیرحسین علم الهدی دبیر شورای سیاستگذاری گروه «هنر و تجربه» با اکران «شب، بیرون» به صورت محدود در سینماها موافقت کرده اما مسئله اینجاست که این یک فیلم سینمایی مستقل است و دولت باید برای بقای چنین سینمایی حداقل در حوزه اکران حمایت کند.

سجادی حسینی در پایان گفت: شاید نیاز به وجود سینمای مستقل چندان احساس نشود، اما این سینما حکم پیچ و مهره‌های کوچکی را دارد که بدنه سینمای ایران را محکم می کند به همین دلیل باید به آن توجه کرد.

«ضد نور» داستان شکوفه و پیمان، زوج جوانی است که مرتکب دزدی شده‌اند و به بندر انزلی می‌روند تا شخصی را ملاقات کنند غافل از اینکه طمعشان پرخطر است.



«ضد نور» دومین ساخته کاوه سجادی حسینی است که توسط همایون اسعدیان تهیه شده است در این فیلم پرویز پرستویی، سهیلا گلستانی، هومن سیدی و پانته‌آ پناهی‌ها به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 


4517169
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ساعت بازدید از موزه‌ها، کاخ‌ها و محوطه‌های تاریخی به مناسبت شب‌های قدر کوتاه‌تر شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان، نمایشگاه قرآن تا ساعت ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مهدی نقویان رئیس سیمافیلم درباره ساخت چند سریال مهم در سال ۱۴۰۳، سرانجام سریال الف ویژه مسعود جعفری‌جوزانی در تلویزیون، تغییر در نظام پخش و رونق ساخت سریال‌های طنز توضیحاتی داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون امروز فیلم‌های متفاوتی مانند «نیاز»، «دیپورت» و «شلیکی از میان دیوار» را راهی آنتن شبکه‌های سیما می‌کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ گفت: در برنامه‌ریزی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، توجه به ایرانی‌گری ضروری است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ویژه برنامه «و خدایی که در این نزدیکی است» رادیو جوان برای شب‌های قدر به مدت پنج شب از حرم مطهر رضوی با حضور کارشناسان مذهبی و مداحان پخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پیامبر اکرم (ص) در روایتی به بندگانی اشاره می‌کنند که از رحمت الهی دور می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از سوالات و شبهاتی که ممکن است برای خیلی از افراد به وجود آید این است که آیا واقعاً اسلام دین آسانی است؟ که در این مطلب قصد داریم به آن اشاره کنیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی با جمعی از شاعران و نویسندگان کشور دیدار کرد و توجه به اعتلای فرهنگ غنی ایران را در زمره رئوس برنامه‌های تحولی صداوسیما برشمرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» هشتمین روز از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بالاترین حجم از استقبال مردم نسبت به روز‌های گذشته مواجه بود و فعالیت بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به اتمام رسید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است