سیاسی 23:41 - 29 فروردین 1394
هیچ گاه کشورمان خواستار انعقاد معاهده با آمریکایی و غیر آمریکایی نبوده است.

به گزارش پارسینه، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، درباره اظهارات اوباما مبنی بر این که توافق با ایران یک معاهده رسمی نیست اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز مشتاق انعقاد معاهده با آمریکایی‌ها نیست که قرار باشد معاهده‌ای با آن‌ها امضا شود  در حقیقت ایران به دنبال حفظ حقوق هسته‌ای خود است تا بتواند از آن به صورت صلح آمیز استفاده کند.


وی اضافه کرد: ایران در پی آن است که در چارچوب مقررات بین المللی از انرژی هسته‌ای استفاده کند.


ولایتی ادامه داد: جمهوری اسلامی با همین دیدگاه در مذاکرات با 1+5 شرکت کرده و هیچ گاه کشورمان خواستار انعقاد معاهده با آمریکایی و غیر آمریکایی نبوده است.


ولایتی با بیان این که ما با همین روش که تاکنون مذاکره کنندگان کشورمان داشته‌اند به مسیر خود ادامه خواهیم داد گفت: مذاکره کنندگان ما هم چنان مذاکرات را ادامه خواهند داد منتهی در چارچوب اصولی که تا به حال به آن پای‌بند بودند.




رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با توضیح بیشتر در خصوص این چارچوب گفت: این چارچوب شامل مواردی است که منافع ملت ایران را تامین می‌کند و به جامعه بین‌المللی و سایر کشورها اثبات می‌کند ایران هیچ گاه به دنبال استفاده غیرصلح آمیز از انرژی هسته‌ای نبوده است.


وی با بیان این که اثبات این مهم به افکار عمومی جهان که جمهوری اسلامی هیچ گاه به دنبال استفاده غیرصلح آمیز از انرژی هسته‌ای نبوده است گفت: استفاده غیر صلح آمیز از انرژی هسته‌ای این اتهام واهی است که به جمهوری اسلامی ایران زده شد.


وی اضافه کرد: ما به دنبال برداشته شدن تحریم‌ها همزمان با احترام به ایران در گفتگوها با 1+5 بوده‌ایم. 

6220320
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در واکنش به سخنان اخیر حسن روحانی رئیس‌جمهوری سابق درباره رخداد‌های مربوط به افزایش قیمت بنزین در آبان ۱۳۹۸ واکنش نشان داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» احمد وحیدی وزیر کشور درباره قانون مقابله با تحریم کالاهای صهیونیستی توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ اکرمی نیا گفت: کشور‌های اسلامی بدانند که اگر اسرائیل قدرت پیدا کند به هیچ کشوری برای رسیدن به اهداف خود رحم نخواهد کرد و این مهم را سران کشور‌های اسلامی درک نمی‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آیت الله خاتمی گفت: مقاومت هم اکنون پیروز میدان است و بنابر بشارت قرآن آینده هم برای مقاومت است، اما مردم بدانند قصه روز قدس امسال قصه‌ی دیگری است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کنعانی گفت: حمله رژیم اسرائیل به حلب نقض آشکار قوانین و مقررات بین‌المللی و تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دریادار تنگسیری گفت: شناور‌های بسیج مردمی نیروی دریایی سپاه و شناور‌های مردمی کشور‌های محور جبهه مقاومت در آستانه روز جهانی قدس به صورت سراسری رژه می‌روند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: آرمان‌های فلسطین جزو اصلی‌ترین راهبرد‌ها و اهداف جمهوری اسلامی ایران از آغاز انقلاب تا به امروز بوده است و بی‌شک با تمام قدرت نیز ادامه خواهد داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» زمانیان گفت: مسائل مختلف اقتصادی، اجتماعی و امنیتی زمانی در کشور حل می‌شود که امید در میان مردم وجود داشته باشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ابوالفتح گفت: ترامپ و بایدن نسبت به سال ۲۰۲۴ میلادی بسیاری از طرفداران خود را از دست داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از نیروی دریایی پاکستان برای نجات هشت ماهیگیر ایرانی قدردانی کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است