ورزشی 04:34 - 23 مهر 1398
رییس کمیته پیشکسوتان فدراسیون کشتی با بیان اینکه فدراسیون کشتی برای اعضای تیم از اتحادیه جهانی لایسنس حضور در مسابقات گرجستان را گرفت، گفت: دو کشتی‌گیرمان در این مسابقات حاضر به رویارویی با رژیم صهیونیستی نشدند.

حاشیه‌های مسابقات گرجستان به روایت رئیس کمیته پیشکسوتان کشتی

علی‌اکبر جیرسرایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ی اتفاقات ناخوشایند در جریان سفر تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی پیشکسوتان کشتی ایران به رقابت‌های گرجستان، اظهارکرد: به اعتقاد من این تیم بهترین تیم پیشکسوتان طی سال‌های اخیر است و باید مورد حمایت و تشویق قرار گیرد. ما کاروانی ۷۰ نفره به گرجستان فرستادیم که در جریان این سفر اتفاق ناخوشایندی رخ نداد و تنها یک نفر از تصویری بر روی پیراهن خود استفاده کرد که به او هشدار داده بودیم اما توجهی نکرد و گفت خودم پاسخگو خواهم بود.

رییس کمیته پیشکسوتان فدراسیون کشتی، افزود: ۲ کشتی‌گیر ما بخاطر همگروهی با کشتی‌گیر رژیم صهیونیستی اصلا حاضر به رویارویی نشدند. یکی از آن‌ها در همان دور اول به حریف اسراییلی خورد که به همین دلیل در مراسم وزن‌کشی شرکت نکرد و دیگری هم در دور دوم یا سوم به اسرائیل خورد که حاضر به مبارزه نشد. این در حالی است که هزینه زیادی کرده بودند اما حاضر نشدند برابر کشتی‌گیران رژیم صهیونیستی قرار بگیرند.

وی درباره اتفاقات اهدای مدال در وزن ۷۰ کیلوگرم، گفت: در رشته کشتی فرنگی، کشتی‌گیر ما در وزن ۷۰ کیلوگرم قهرمان شد، در حالی که در مبارزاتش اصلا به کشتی‌گیر رژیم صهیونیستی برخوردی نداشت. از آنجا که نرفتن ورزشکار روی سکو حتی می‌تواند تعلیق کشتی را در پی داشته باشد و بسیاری از دشمنان از این طریق می‌خواهند به ورزش ایران ضربه بزنند، تصمیم بر این شد ورزشکار ما به احترام اهتزاز پرچم ایران و جلوگیری از اتفاق ناگوار به روی سکو برود و مدالش را دریافت کند، کشتی‌گیر رژیم صهیونیستی نیز در این وزن سوم شد و مدال برنز گرفت اما هیچ‌گونه صحبتی میان کشتی‌گیر ما و کشتی‌گیر صهیونیست انجام نشد.

جیرسرایی خاطرنشان کرد: به آن نفری هم که یک تصویر بر روی پیراهن خود به نمایش درآود، گفته بودیم این کار را نکند تا جایی‌که با او درگیر شدم و حتی نزدیک بود بزن بزن کنیم. به او گفتم من مسئول تیم هستم و شما باید از قانون تبعیت کنی اما او در پاسخ گفت"مسئولیت این کار با خودم است و خودم پاسخگو خواهم بود."

پیشکسوت کشتی ایران تصریح کرد: با اطمینان می‌گویم این تیم از بهترین تیم‌های پیشکسوتان بوده که عازم گرجستان شد. حتی بعد از این اتفاقات سفیر ایران نیز به بازدید تیم آمد و از زحمات همه بچه‌ها تشکر کرد. ما نیز یک کاپ به کورتانیدزه دادیم و او از کشتی ایران به نیکی یاد کرد. خود من ۲۰ روز است زن و بچه‌هایم را ندیده ام و نه تنها توقع مالی برای گرفتن این پست نداشتم بلکه از جیب خود نیز هزینه کردم. در پیشکسوتان چیزی جز عشق نیست اما برخی افراد کنار تیم برای ما حاشیه‌سازی کردند چرا که مقابل سودجویی آنها ایستادم. همه ما متعهد به نظام‌مان هستیم و هیچوقت از اصول خود پا پس نمی‌کشیم. بنده استاد دانشگاه هستم و بسیاری از بچه‌های تیم نیز تحصیلات دانشگاهی دارند و تدریس می‌کنند.

جیرسرایی در ادامه گفتگو با ایسنا، درباره واکنش مسئولان فدراسیون کشتی مبنی بر اینکه هیچ اقدامی برای حضور تیم پیشکسوتان در گرجستان نکرده است، گفت: برای خرید لایسنس از اتحادیه جهانی بابت هر نفر ۱۱۰ دلار پرداخت کردیم. این مسابقات اوپن است و بصورت فستیوال برگزار می‌شود و مسابقات قهرمانی جهان نیست. فدراسیون کشتی به ما گفت شورای برون مرزی با اعزام شما مخالفت کرده و ما نمی‌توانیم هیچ تسهیلاتی به شما بدهیم. وقتی با بچه‌ها صحبت کردیم و این موضوع را گفتیم آن‌ها گفتند ما هیچ تسهیلاتی نمی‌خواهیم، فقط می‌خواهیم در این مسابقات کشتی بگیریم و هزینه‌هایش را هم خودمان می‌دهیم.

رییس کمیته پیشکسوتان فدراسیون کشتی در پاسخ به این سوال که با این اوصاف چگونه توانسته‌اند بدون هماهنگی و اقدام فدراسیون کشتی، موفق به پذیرش اتحادیه جهانی کشتی و دریافت لایسنس شوند، گفت: پس از صحبتی که با علیرضا دبیر داشتم، فدراسیون محبت کرد و از اتحادیه جهانی برای ما لایسنس حضور در مسابقات را گرفت و روابط بین‌الملل فدراسیون این کار را انجام داد، البته فدراسیون یک ریال هم به تیم نداد و تمامی هزینه‌ها از سوی نفرات تیم پرداخت شد.

وی درباره تعداد نفرات اعزامی گفت: در مجموع در ۵ تیم کشتی آزاد و ۵ تیم کشتی فرنگی که هر تیم شامل ۶ وزن بود، با احتساب مربیان و سرپرست، ۷۰ نفر عازم گرجستان شدیم. هیچ فرد متفرقه‌ای خارج از تیم و کمیته پیشکسوتان در این سفر نبود، تنها ۳ نفر از کشتی گیران اردبیل خودشان لایسنس گرفتند و آدم‌های موجه و محترمی هم بودند.

جیرسرایی ادامه داد: من رییس کمیته پیشکسوتان فدراسیون هستم و هر جا هم که بروم همین‌ حرف‌ها را می‌زنم. ممکن است در یک تیم ۷۰ نفره که کنترل آن بسیار سخت است، گاهی یک مشکلی ایجاد شود اما برخی افراد که کنار تیم بودند با بزرگنمایی باعث ایجاد حاشیه برای تیم شدند. همه ما تابع قوانین و اصول نظام هستیم و به آن نیز پایبند خواهیم بود.

انتهای پیام


10266630
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مهاجم سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: بعضی از تیم‌های رده‌های پایین جدول خودشان را پیش باخته برابر سرخپوشان می‌بینند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: تیم صنعت نفت آبادان بعد از دریافت گل اول متلاشی شد و نتوانست جبران کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های سری آ مزد عملکرد درخشان خود در فصل جاری مسابقات اروپایی را گرفتند و یک سهمیه برای لیگ قهرمانان اروپای سال آینده به این لیگ اضافه شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال با انجام ۳ دیدار امروز پیگیری می‌شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم بایرلورکوزن رکورد شکست ناپذیری در فوتبال اروپا در قرن ۲۱ را جابجا کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم های رم، آتالانتا و لورکوزن به جمع 4 تیم برتر لیگ اروپا راه یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های فیورنتینا و استون ویلا موفق شدند به جمع ۴ تیم برتر مسابقات لیگ کنفرانس اروپا راه یابند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: مربی‌ای نیستم که باخت را گردن کسی بیندازم و خودم شکست برابر پرسپولیس را به گردن می‌گیرم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس درباره آخرین وضعیت مصدومیتش توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: نتیجه ۳ بر هیچ یک نتیجه عالی در فوتبال حساب می‌شود و از عملکرد بازیکنانم واقعا رضایت دارم.  

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است