استانی 08:39 - 04 مرداد 1396
اراک- رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: فاز اول طرح مایه‌کوبی و واکسیناسیون دام‌های استان مرکزی علیه بیماری تب برفکی پایان یافت.

فاز اول طرح واکسیناسیون تب برفکی در استان مرکزی پایان یافت

عباس گنجی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این اداره کل با وجود مشکلات فراوان پیش رو از جمله کمبود نیروی انسانی و اعتبار لازم در استان موفق به اتمام طرح واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی در دام‌های این آستان شد. 

وی افزود: تب برفکی یکی از بیماری‌های ویروسی واگیردار دامی است که به علت ماهیت خاص ژنومی و وجود سویه‌های متفاوت و بافت سنتی دامداری‌های کشور، مسیر دشواری برای جلوگیری و کنترل بیماری را پیش روی سازمان دامپزشکی قرار داده است.

گنجی ادامه داد: تعداد ۳۰۰ هزار راس گوسفند و بز در این طرح علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

وی همچنین از پوشش ۸۵ درصدی این طرح در دام‌های سنگین خبر داد و افزود: با توجه به رایگان بودن واکسیناسیون، دامداران از طرح استقبال و پوشش مناسبی علیه بیماری تب برفکی ایجاد شده است و در این طرح ۱۲۰ هزار راس گاو و گوساله واکسینه شدند.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: کنترل این بیماری در بافت سنتی دامداری کشور به ویژه در واحد های پروار بندی که نقل و انتقال دام بی رویه باشد با امکانات و بودجه سازمان دامپزشکی امری بسیار دشوار و نیازمند کمک‌های برون‌بخشی سایر ادارات مرتبط و ارتقای سطح بودجه‌ای سازمان خواهد بود و دامداران نیز با رعایت مسائل بهداشتی – قرنطینه‌ای و امنیت زیستی می‌توانند در کنترل و مهار بیماری در مواقع همه‌گیری، هم به خود و هم به سازمان دامپزشکی کشور کمک کنند.


9295047
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است