بین‌الملل 21:00 - 26 مهر 1396
سرلشکر عصام زهرالدین معروف به شیر صحرای سوریه، مدافع 4 ساله شهر دیرالزور در زمان محاصره ساعتی قبل بر اثر انفجار مین های کار گذاشته شده در غرب شهر دیرالزور به شهادت رسید.

سرلشکر عصام زهرالدین معروف به شیر صحرای سوریه، مدافع 4 ساله شهر دیرالزور در زمان محاصره ساعتی قبل بر اثر انفجار مین های کار گذاشته شده در غرب شهر دیرالزور به شهادت رسید.


به گزارش تابناک، مین مذکور در منطقه «حویجه صکر» دیرالزور منفجر شده است و منجر به شهادت این فرمانده دلیر دروزی شد.


گفتنی است، فرمانده دروزی‌های سوریه در طول این سال ها بارها کفایت و توانمندی خود را در عرصه نظامی و دفاع از سوریه با شکست داعش در نبردهایی که هم برای سوریه و هم برای داعش حکم مرگ و زندگی در شرق این کشور را داشت، به اثبات رساند. 


شهید عصام زهرالدین، فرمانده گارد ریاست جمهوری سوریه بود که از زمان آغاز بحران در عملیات های مهمی از جمله پاکسازی غوطه شرقی شرکت داشت؛ شهید عصام در جریان محاصره شدن شهر دیرالزور با تعدادی از یارانش به این شهر رفت و با مقاومت ۴ ساله از نفود تروریست های داعش به شهر محاصره شده دیرالزور جلوگیری کرد.


در رسای شیر صحرای سوریه؛ شهیدی که نه شیعه بود و نه سنی


در همین رابطه، اخبار سوریه نوشته است: عصام زهرالدین که از او به‌عنوان فرزند سویداء هم یاد می‌شود، هیچ وقت ننگ وطن‌فروشی را تحمل نکرد و پس از فرار مناف طلاس به خارج، تقریبا جای او را در گارد ریاست جمهوری گرفت. چندی بعد به دلیل اعتماد بالایی که به او می‌رفت، از طرف فرماندهی ارتش سوریه ماموریت حفظ دیرالزور شد. 


او در طول سال‌هایی که شهر در محاصره کشنده و بی‌سابقه‌ای بود، در برابر بیش از 80 عملیات سنگین داعش که بعضی اوقات تا 20 روز هم طول می‌کشید، مقاومت کرد و مانع از سقوط شهر شد. پشت او اما به بچه‌های حزب‌الله مستحکم بود که سه سال پیش برای کمک به وی راهی دیر شدند و تا روز شکست محاصره، کسی نمی‌دانست که در این شهر همه مقاومت می‌کنند.


عصام زهرالدین نمونه عالی شیوه حکومت‌داری سوریه بود، او یک دروزی بود، نه سنی بود، نه علوی و نه شیعه. مانند داوود الراجحه خدابیامرز که مسیحی بود و در انفجار شورای امنیت سوریه جان باخت. او فرماندهی 10هزار نفر، شیعه، سنی، مسیحی، دروزی، آرامی، عاشوری و علوی را دیرالزور بر عهده داشت و در این مدت با حضور در خط مقدم نبردها نام نیکی در تاریخ مبارزات ضدتروریسم و وطن‌پرستی از خود بر جای گذاشت.

 تقریبا همه کسانی که با تحولات سوریه سر و کار دارند، نام او را شنیده و به دلیل شوخی‌ها و رفتارهای پدرانه‌اش، همه رزمندگان و درجه‌داران و افسرانی که در شهر با او همکاری می‌کردند، دوستش داشتند.

نبود عصام، ضربه مهلکی بر پیکر ارتش سوریه است. همه خانواده او در سوریه لباس رزم بر تن کرده و در حال نبرد با تکفیری‌ها هستند. برادرش فرماندهی جبهه القنیطره را دارد و فرزندش ماه‌ها دوش به دوش پدر در دیرالزور جنگید. 

همین سه هفته پیش بود که پس از مدت‌ها راهی زادگاهش شد و استقبال باشکوهی از او کردند، او فخر دروزی‌های سوریه و جهان بود و همه اهالی سویداء به او افتخار می‌کردند و نامش را به نیکی می‌برند. به جرات می‌توان گفت که اگر وجود او و برادرش نبود، خیلی‌ها در این استان حاضر به پوشیدن لباس رزم نبودند. او زنده ماند تا شکست محاصره شهر را ببیند، اما زنده نماند تا بیرون راندن آخرین داعشی را از دیرالزور و خاک سوریه شاهد باشد.

 باوجود حسادت‌هایی که در ارتش سوریه به او می‌شد و برخی‌ها او را شومن می‌نامیدند، اما واقعیت آن است که در کنار سهیل حسن، نامش در تاریخ نبردهای سوریه به یادگار خواهد ماند و مجسمه‌اش در ورودی‌ها و میدان‌های شهرهای سوریه یادگار سرداری است که از خاک وطنش پاسداری کرد.

9485400
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش حزب‌الله لبنان اعلام کرد ضمن ادامه هدف قرار دادن نظامیان صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی، موفق شده تلفاتی به آنان وارد کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنیامین نتانیاهو خواستار میانجی‌گری وزرای امور خارجه اروپا برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت دادگاه لاهه علیه خود و دیگر مقامات این رژیم شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کاخ سفید می‌گوید که آمریکا و رژیم صهیونیستی مشغول گفتگو در مورد حمله احتمالی این رژیم به شهر رفح در جنوب غزه هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اذعان کرد که این رژیم در داخل دچار اختلافات زیادی است، ولی نباید این مسئله را علنی کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پیشاپیش از رای منفی کشورش در جلسه شورای امنیت خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک رسانه رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب گزارش داد که ارتش آمریکا هزاران موشک را پس از حمله ایران به اسرائیل ارسال کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای در خصوص تحریم‌های جدید علیه کشورمان، به گستردگی مقیاس حمله ایران علیه اسرائیل اذعان کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه الجزایر تأکید کرد که زمان عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد فرا رسیده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده چین در سازمان ملل خواستار برقراری آتش‌بس در غزه و عدم حمله زمینی به شهر جنوبی رفح شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده روسیه در شورای امنیت از قطعنامه پیشنهادی برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل حمایت کرد و آن را حامی صلح دانست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است